Vakantie en uitjes

beppy
09-09-2010 om 11:59
Londen met kinderen
Wij gaan naar Londen (begin december) met de kinderen voor een lang weekend. Omdat eea wel vantevoren geboekt en geregeld moet worden zou ik graag info krijgen van jullie wanneer jullie al met de kinderen zijn geweest. Man en ik zijn vaak in Londen geweest dus hebben alles wel gezien, maar door te beleven door de ogen van onze kinders (9 en 10) wordt het weer nieuw!
Tickets, hotel, transfer luchthaven en metropassen zijn geregeld. Ben meer benieuwd naar hoeveel attracties je in 1 dag kunt proppen en wat we Echt Niet Mogen Missen. Het is een verrassing voor onze kinderen dus we kunnen ze niet vooraf vragen waar ze heen willen... Dochter is wel gek op musea maar zoonlief iets minder, die slaan we dus maar over.

Puck
09-09-2010 om 12:35
Tower
Wij zijn 1,5 jaar geleden geweest, ook een lang weekend.
Het is weliswaar een museum maar eigenlijk mag je het niet missen: Natuurhistorisch Museum. Verder vonden onze kinderen (toen 6 en 9) de Tower erg leuk, daar hebben we een hele dag rondgelopen.

purk
09-09-2010 om 14:58
Mijn zoon...
mijn zoon van tien is net met mijn man vier dagen naar Londen geweest. Het was een cadeau, omdat hij dit jaar tien is geworden. Dus hij mocht bepalen wat ze gingen doen.
uitgebreid bezoek aan Hamleys, dé speelgoedwinkel van Londen, tip ga vroeg, dan kan je ongestoord met van alles spelen. Hij heeft zelfs om negen uur de winkel officieel mogen openen met een portier. Ze hebben gehightea-ed in Harrods, wisselen van de wacht bij Buckinghampalace, uitgebreide hop-on-hop-of bustoer, boototchtje theems, bezoek aan het Londen Transport Museum (vond zoon die weg is van bussen, treinen, metro helemaal geweldig). Ze zijn naar een voorstelling van de Lion King geweest, taxi-ritje.
Dat was het geloof ik wel. Je kan een boekje krijgen Londen for Kids (geloof ik bij de ANWB-winkel aangeschaft) was erg leuk voor zoon om van te voren door te nemen.
Londen Eye hebben ze trouwens niet gedaan. Te duur en meneer Purk heeft hoogtevrees. Als je dat wilt, kan je het beste in NL kaartjes al kopen via internet, heb ik begrepen.
groetjes van Purk

Pennetje
09-09-2010 om 15:06
Ik ben in mei geweest
Ik ben in mei met dochter van (toen nog) 11 geweest. Hits waren de London-eye (reuzenrad) en de speelgoedwinkel Hamley's (gigantisch groot en met op iedere verdieping een demonstratie!). Minder in de smaak viel het Shakespeare theater (wilde ik zelf graag heen). De metro op zich was al een belevenis met al die enorm lange roltrappen. We zijn op een avond naar de musical Mama Mia geweest, dochter had de film een paar keer gezien en kon het verhaal dus heel goed volgen. Ze vond het geweldig! De straatartiesten bij Covent Garden vond ze ook te gek. Wij hadden redelijk mooi weer, we konden met een ijsje in het zonnetje kijken, dat scheelt. Oja, dochter is ook niet zo'n museum liefhebber, maar je kunt het British Museum gratis in en daar hebben ze een indrukwekkende collectie mummies, dat vond ze weer wel interessant. Omdat het toch gratis was zijn we er gewoon alleen voor de mummies ingelopen. Verder is dochter dol op shoppen en dat kan in Londen uitstekend

beppy
09-09-2010 om 22:00
Ohhh mummies
die vind ik zelf ook wel cool. Dus toch een museum . Th London Eye gaan we ook doen en hoppen met de bus en de kroonjuwelen etc. natuurlijk ook.. O,o, ik moet terug om te shoppen hahaha.

Terpi
10-09-2010 om 09:33
Beppy
Als toch de hop-on hop-off bus gaat doen ruim dan vooral ook even wat tijd in voor een rondvaart over de Thames. Je kaartje voor de bus is namelijk ook geldig daarvoor, je betaalt niets extra!

rodebeuk
10-09-2010 om 11:13
Kijk even in het archief.
Daar zijn recent een paar London-draadjes geweest.
Zaaalig...