Vakantie en uitjes

angel3
31-10-2010 om 12:57
Mag dit ? ticket vanaf brussel opstappen a dam
We zijn op ticket tocht naar mexico mei vakantie. Nu vinden we klm vanaf brussel vrij goedkoop. Vanaf a dam geeft ie duurder tickets. Nu is die deal dus vand brussel met trein naar a dam en dan non stop naar mex. Kunnen we de trein ongestraft overslaan ? Iemand ervaring ? Groet

Minet
31-10-2010 om 13:26
Snap er niets van
Ik heb het nu 4 keer gelezen, ik snap niets van jouw posting angel3

angel3
31-10-2010 om 13:47
Sorry nog poging
Het geval is: ticket brussel _ mexico kost 600 euro. Maar de reis gaat vanaf brussel via amsterdam. Je reist dan van brussel naar a dam met de trein. Dan met klm naar mexico. Vlucht vanaf a dam met klm is ruim 100 euro duurder. Dus je moet vanaf brussel boeken om goedkoop uit te zijn. De vraag is wat als we de trein overslaan en gewoon naar a dam gaan en daar direct op de vlucht stappen . Dat scheelt een rit brussel . Of moeten we echt op die trein inchecken om op het vliegtuig te kunnen ?

Minet
31-10-2010 om 13:50
Aha
Nu snap ik het
Mijn eerste reaktie is: ik zou gewoon op het vliegtuig stappen zonder die treinrit te gebruiken.
Maar.....ik zou ook even met de aanbieder van dit ticket contact opnemen om zeker te weten dat dit kan.

mar
31-10-2010 om 14:08
Niet doen
Ik zou het niet doen, de kans op problemen is groot.
Wij hebben iets dergelijks bij de hand gehad. Drie tickets Amsterdam - Miami gekocht, overstap in Parijs.
Vervolgens bleek man een cursus in MAdrid te hebben en zou dus vanaf Madrid naar Parijs vliegen om zich daar bij ons te voegen. Speciaal met de KLM gebeld of dit kon en hoe te regelen. Het zou kunnen.
Eind van het liedje was dat hij niet in Madrid kon inchecken en ook niet in Parijs kon inchecken, want dat had hij in Amsterdam moeten doen en het vliegtuig was inmiddels vol.

roodborst
31-10-2010 om 14:37
Aparte tickets
De kans is heel groot dat je een apart treinticket bij je reispapieren krijgt. Dan kun je dus gewoon vanaf Brussel boeken, de treinreis sla je over en je vertrekt vanaf Schiphol. Ik kan me niet voorstellen dat ze bij de incheckbalie zullen controleren of jullie wel gebruik hebben gemaakt van de treintickets !

Lis@
31-10-2010 om 17:16
Mar
Dat is een heel ander verhaal. Je hebt het dan over een overstap per vliegtuig en niet een ritje per trein.

angel3
31-10-2010 om 18:22
Klm gebeld
Het is een actie om belgen goedkoper vanaf belgië te laten vliegen. Ha ha . Hoe krom kan het zijn ? Nederland gaan naar brussel e.belgen worden gestimuleerd naar a dam te gaan. Anyway ze controleren wel degelijk. Inchecken via trein vanaf brussel anders in a dam bij betalen. Maar Ja het scheelt ruim 500 euro met 4 tickets. Dus ik denk dat we het wel gaan doen. Terug nemen we de trein dan niet. Dat maakt niet meer uit...

mar
31-10-2010 om 18:46
Trein
Sorry, ik had het stukje trein gemist. In dat geval lijkt mij het geen probleem.

Tinus_p
31-10-2010 om 22:04
Roodborst
Roodborst:
"De kans is heel groot dat je een apart treinticket bij je reispapieren krijgt. Dan kun je dus gewoon vanaf Brussel boeken, de treinreis sla je over en je vertrekt vanaf Schiphol. Ik kan me niet voorstellen dat ze bij de incheckbalie zullen controleren of jullie wel gebruik hebben gemaakt van de treintickets !"
nee. De KLM kijkt of er wel gebruik is gemaakt van de coupon (ticket) van Brussel naar Amsterdam. En als je die niet hebt gebruikt, word je in Amsterdam keihard geweigerd.

Roosje Katoen
01-11-2010 om 13:23
Mag niet
Als je niet in Brussel incheckt ben je niet op komen dagen en wordt je plaats vergeven.

Mover
01-11-2010 om 16:50
Hoe kan klm dat controleren dan?
@Tinus: De KLM kijkt of er wel gebruik is gemaakt van de coupon (ticket) van Brussel naar Amsterdam. En als je die niet hebt gebruikt, word je in Amsterdam keihard geweigerd.
Hoe dan??? Ik ga regelmatig de trein uit, zonder dat enig controleur mijn treinkaartje heeft geknipt.

ilsepilse
01-11-2010 om 16:53
Klopt wat roosje zegt
bij no show in Brussel wordt idd je ticket vergeven dus ik zou idd wel naar brussel gaan !