Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Maleisië

Wij gaan in mei naar Maleisië. We zitten een kleine week op Langkawi en in KL . We willen ook graag naar Taman Negara, iemand daar geweest? Tips welkom? Wij reizen met drie kinderen 7,9,11. We zijn daar ivm een bruiloft.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
malou

malou

20-01-2012 om 20:52

Kom er net vandaan

Hai,

Wat wil je weten? Ik kom er net vandaan.
Zijn in KL geweest, Taman Negara, Highlands, Penang en Langkawi. Ga je alles zelf organiseren?
Ben er trouwens geweest met dochter van 9.

Op Langkawi ligt het er een beetje aan waar je zit. Ik vond de 7 wells (oid) erg leuk. Heel veel trappen op maar dan lekker glijden van de suppergladde rotsen van badje naar badje. Ook kun je op langkawi een mangrove tocht doen (kun je overal wel boeken). Die is erg leuk, ook voor de kinderen. Je loopt door een vleermuizengrot, mangrovebos en je vaart er tussendoor. Lunchen op het expeditie robinson eiland.. heel leuk!

gr. Malou

Brasso

Brasso

20-01-2012 om 21:14 Topicstarter

Malou

Bedankt dit zijn leuke tips. Wij gaan op eigen houtje, nu is mijn aangetrouwde nicht Maleisisch dat scheelt. Hoe deed je dat met dr tamar negara heb je daar geslapen? Of is het in een dag te doen vanuit KL?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

malou

malou

21-01-2012 om 19:36

Georganiseerd

Ik was met een groepsreis mee voor families met kinderen. Taman Negara lijkt me niet te doen op 1 dag. Wij gingen met een longtailboot (ca. 2 uur) vanaf een bepaald punt er naar toe. Heb gehoord dat er ook gewoon een weg loopt (maakt het geheel weer wat minder romantisch Ik denk dat je ook in KL wel een 2 daags tourtje kunt boeken. Erg veel keuze in accomodaties is er niet. Wij zaten in het Mituara. Basic huisje met veranda - maar ik vond het toch wel wat hebben. We hebben daar de avondwandeling in de jungle gedaan die "iedereen" daar doet. De kinderen vinden dat dan toch wel spannend zo met de zaklampjes door een (klein) stukje jungle. We zijn ook nog met een bootje een (zij)rivier op gegaan en hebben ergens gezwommen. Er is ook een canopy walk. Zo iets als het boomkroonpad in Drente, maar dan anders. Ook leuk om even te doen en de entree-gelden vallen overal erg mee in vergelijking met Nederland.
De highlands zou je nog kunnen overwegen als het echt overal bloedheet mocht zijn. Wij zijn naar de theeplantage geweest maar de vlindertuin schijnt ook erg leuk te zijn. O ja, op Langkawi hebben we nog een fietstocht(je) van ca. 10 km gemaakt. Ik vond dat heel interessant, je ziet toch wat anders dan anders en we konden bijvoorbeeld ook in het huis van een Maleisische mevrouw kijken. Mijn dochter vond het iets minder want ze is niet zo dol op fietsen.
Het wegennet is trouwens erg goed in Maleisie, dus wie weet kun je een auto huren en zelf wat rond rijden.
Heel veel plezier in iedergeval. Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel. (goh, ik wel wel weer mee eigenlijk

gr. Malou

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.