Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Coco

Coco

17-03-2012 om 10:31

Mechelen?

Mijn man en ik gaan een paar keer per jaar samen een weekendje weg (kinderen uit logeren). We kiezen dan steden in de buurt, vaak in België.
We hebben Brussel, Antwerpen, Gent, Brugge en Leuven gehad en willen nu Mechelen proberen. Heeft iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
JansjeRommy

JansjeRommy

17-03-2012 om 12:05

Leuk!

het is alweer even geleden, maar ik vond het een verrassend leuke stad. Het Begijnhof was erg leuk en bij het grote plein zaten leuke winkels en restaurantjes.veel plezier alvast!

neteret mut

neteret mut

17-03-2012 om 13:49

Leuk

Kathedraal beklimmem voor een ruim uitzicht, wandelroute met 8 kerken erin. De vismarkt met nieuwe loopbrug naar de oudste huisjes van Mechelen. Keizerstraat waar Margaretha haar paleis had. Er zijn een flink aantal musea ( kijk op de website van de stad) maar welke nu op dit moment dichtzitten weet ik zo gauw niet, er wordt veel verbouwd op het moment. Op zaterdagochtend is er markt dus extra druk ( niet echt veel speciale kraampjes) En let op dat je niet het weekend van Mechelen kinderstad kiest dan is het pas echt druk in de stad en zijn ook veel straten gewoon afgesloten voor alle verkeer ( of je komt dan wel en neemt je kinderen mee). Welkom en misschien kom ik je wel tegen.

neteret mut

neteret mut

17-03-2012 om 17:05

Website

van de stad opzoeken, dan doorklikken naar bezoeken en bezienswaardigheden.
Onze lieve vrouwestraat , hoogstraat, koornmarkt, bruul, ijzerenleen, grote markt naar de keizerstraat en dan nog wat omliggende straten zijn de binnenstad met de winkeltjes.
Wandelen op de dijle ( loopbruggen vlak boven het water). De kruidtuin, kun je ook naar de middelbare school Pitzemburg kijken waarvan (ieg van de eerste serie Huis Anubis) buitenopnamen gebruikt zijn.

Coco

Coco

18-03-2012 om 07:37

Leuk

Bedankt voor de reacties. Ik heb er al zin in. Heb zojuist een hotel geboekt (we gaan over een maand).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.