Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-12-2010 om 11:33
Ik ben op zoek naar een kleinschalige, kindvriendelijke camping met mobile homes in de buurt van het meer van Annecy. Iemand tips?
23-12-2010 om 21:36
Camping "de la Ravoire" (ofzo) was erg leuk. Maar wil je perse naar het meer van Annecy? Het viel ons nogal tegen, erg toeristisch en zeer drukke wegen. Als je ergens naar toe wilde met de auto zat je zo drie kwartier tot een uur voor 20 km. We zijn het jaar daarop in de buurt van de Alpe d'Huez geweest. Beviel ons veel beter.
25-12-2010 om 12:06
Wat wil je gaan doen?
Wij zaten in de buurt van de Alpe d'Huez. De camping heette Belledonne in Bourg d'Oisance (of zoiets). Daar hebben we een wandelkaart gekocht en fantastische wandelingen gemaakt in de bergen. Doordat daar veel skiliften zijn kun je ook met kleine kinderen behoorlijk hoog komen. Lopen door de sneeuw bijvoorbeeld! Ook zijn er interessante plaatsen in de buurt zoals Grenoble en Chamonix. Je kunt een ijsgrot bezoeken, er is echt veel te doen. Je moet alleen wel uitkijken dat je daar niet tijdens de touretappe bent, dan zijn de wegen afgezet en is het vergeven van de mensen.
25-12-2010 om 13:56
Camping panoramic
Daar zaten wij. Het is aan het meer van Annecy, maar wel een stukje de berg op. Het is niet echt een hele kindvriendelijke camping ( er word niets georganiseerd voor zover ik weet). Wij hebben veel uitstapjes gedaan o.a richting Mont Blanc. Als je daar naar boven wilt moet je wel weten dat het voor hele kleintje niet echt geschikt is. ( onze jongste was toen een jaar of vijf ).
Als onze vakantiefoto's wilt zien, mail me dan even privé.
Mijn ouders hebben een aantal jaren geleden op deze camping gestaan : http://www.camping-ideal.com/
M.