Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

reina

reina

19-04-2009 om 09:11

Meivakantie!

Wie kan er nog meer niet wáchten tot het meivakantie is en je weg gaat? Wij gaan morgen de caravan al ophalen ( daarna geen tijd meer voor), dan begint m'n vakantiegevoel al en dan rijden we vrijdagochtend vroeg weg (ik hoef dan niet te werken) ws richting midden-Frankrijk, superveel zin in!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

19-04-2009 om 09:19

Leuk!

Hoi Reina,

Leuk die voorpret!! Ik ga niet weg, maar verheug me toch op de vakantie omdat het leuk koninginnedag wordt en zo, en mijn zoon weer gaat verkopen en ik hem dan weer onvoorstelbaar schattig en om op te vreten vind (vind ik altijd, maar dan kan iedereen het ineens zien).

Ik ga dit jaar helemaal niet op vakantie vanwege groeiende baby in buik, misschien volgend jaar weer. Maar jij veel plezier in Frankrijk!

Liora

Ik weet een leuke camping

Mocht je naar de bourgogne gaan dan is dit een leuke kleine camping! http://www.latuileriechazelle.com/nl/home
Het is dus heel klein, ligt prachtig, met veel zalen te bezichtigen in de omgeving. Volgens mij is er geen elektra. Wij zijn er vorig jaar wezen kijken maar konden niet blijven omdat we onverwachts naar huis moesten.
Eltie

reina

reina

19-04-2009 om 14:59

Eltie

Ik heb gelijk even gekeken naar je tip, ziet er leuk uit! Maar... gaat pas per 1 mei open en aangezien ik 6 mei weer moet gaan werken, wil ik 4 of 5 mei alweer thuis zijn. Als het wee er een beetje goed is wil ik wel naar de Bourgogne (en/of Auvergne), want meestal is dat een doorrij-streek.

De kriebels

Als het lekker weer wordt begint het bij mij ook enorm te kriebelen. De caravan staat nu voor de deur We hebben er net een nieuw fietsenrek opgezet. Ik hoop woensdag 5 dagen naar zee te gaan, duimen dat het lekker weer blijft hahahaha.

reina

reina

19-04-2009 om 19:20

Nikus

Een heel oudje, Adria, klein model, was hiervoor van mijn buurvrouw (alleenstaand) en daarvoor van een ouder echtpaar dat er zo zuinig op was dat ze buiten de caravan kookten. Oud, maar nog heel gaaf dus.

Rieke

Rieke

19-04-2009 om 22:12

Ja, lekker.

Wij halen de caravan ook deze week ergens op. En we gaan naar de hoge veluwe, lekker ver weg ; ))
Alleen even aanzien hoe het met onze peuterpuber gaat; momenteel dwars en klierig. Moet ze ook nog in zo'n tentje op een bank slapen, voor het stapelbed is ze te jong, zelf de onderste. Nou ja, weten we dat meteen voor het echte werk begint; 3 weken zomer.
Maar heerlijk verder ! Jullie allen een fijne vakantie in de sleurhut.

Maar...ut weer?

wij hebben de klaphut ook sinds gisteren voor de deur staan. Maarrrr...ik wil max 1500 km rijden voor zon, zon en nog eens zon. Voor mij is 20 graden echt de minimumtemperatuur.
Tot nu toe word ik niet echt hoopvol van zoover met zijn veertiendaagse vooruitblik met de weersvoorspellingen. Vertel me alsjeblieft dat ik iets ontzettend over het hoofd zie...waar in Europa schijnt de zon en is het minimaal 20 graden???

groetjes van Purk

reina

reina

20-04-2009 om 09:08

Purk

Ik blijf optimistisch, al verwacht ik in de meivakantie op kortere rij-afstand geen zonvakantie liefst wel droog), maar de weersvoorspellingen hier zijn de laatste weken steeds te somber, wedden dat het goed weer blijft?

Claudia B

Claudia B

20-04-2009 om 11:37

Purk

Wij zoeken onze camping op op camping-frankrijk.nl (of een camping in het gebied waar we heen willen), en dan klikken we daar op "het weer voor de komende 12 dagen" dan krijg je het weer van Meteo Frankrijk zelf, is net even betrouwbaarder als Zoover. Je kunt daar dan ook weer voor vooruitzichten kiezen van 2 weersvoorspellingsinstituten (zo, leuk woord .
Wij houden het weer ook in de gaten voor de meivakantie. Mooi weer hier? Dan gaan we naar Zeeland, geen lekker weer hier dan naar Frankrijk.

Groetjes, Claudia

Vera*

Vera*

20-04-2009 om 12:00

Purk

Vlakbij Clermont Ferrand weet ik een hele leuke camping mét verwarmd zwembad. Wij zochten een camping en in de omgeving van de Puy de dome was het 6 graden en kaal (brrr) en zijn wij uiteindelijk bij CF beland waar het erg groen én lekker warm (overdag bijna 30 graden) was. Dit komt omdat CF lager ligt. Als je wilt zoek ik de naam wel voor je op. Wij zijn er vorig jaar geweest in de meivakantie en manlief wil best wel terug .

reina

reina

20-04-2009 om 14:26

Vera*

Mag ik het ook weten? Ik wil in de meivakantie ( vertrek al eind van de week) naar Bourgogne en/of omgeving Clermond Ferrand, dus wie weet..

Vera*

Vera*

20-04-2009 om 14:59

Link

De link is: http://www.camping-le-clos-auroy.com/paysbas/welkom.html. Het rechthoekige zwembad was al verwarmd en volgens de kinderen super om in te zwemmen. Het ronde bad werd die week gevuld maar was (dus) nog ijskoud.
Nu moet niet iedereen er gelijk naar toe gaan, anders is er voor ons geen plek meer .

reina

reina

20-04-2009 om 18:34

Dank

Ik neem het adres mee!

Vera*

bedankt voor de tip! Ik gooi het hier in de groep.

Groetjes van Purk

p.s. Reina, tot bij het washok

Maar ja...zoover

geeft toch echt prutweer voor volgende week, ook in de auvergne (((

Duitsland

kijk nu naar net over de grens in Duitsland...betere voorspelling dan voor frankrijk...oke, nog niet 25 graden, maar tegen de 20 en allemaal zonnetje.

Heb gekeken naar uelsen, op zoover.

groetjes van Purk

Vera*

Vera*

26-04-2009 om 15:00

Berlijn

Op dit moment wordt het rond Berlijn het mooiste weer verwacht. Dinsdag hakken wij de knoop door. Een camping in Duitsland zou leuk zijn aangezien wij daar nog nooit gekampeerd hebben.

reina

reina

04-05-2009 om 19:32

Tsjechie was top!

We zijn dus naar Tsjechië geweest en ik heb geen seconde spijt gehad! Het land heeft veel mooie plekken en de mensen zijn oha erg vriendelijk. Het was er mooier dan ik gedacht had en deze tijd van het jaar helemaal met al die bloeiende koolzaadvelden en de fruit-, seringen- en kastanjebomen die overal bloeien, tel daar dan nog prachtig weer bij ( 1 bewolkte dag, verder alleen maar zon!), beter kan het niet! Bedankt voor de gegeven tips, we hebben niet alles gedaan, maar wel veel (de rest bewaren we voor een volgende keer, want we hebben het zuidelijk deel nu niet gezien, te weinig tijd, maar dat zit zeker in de planning voor een andere keer!)

Fijn reina!

De volgende keer maar is naar het noorden gaan dan. Prachtig gebergte.

Reina

goed om te weten dat Tjechie dus mooi is. Ik had zo mijn vooroordelen. Wij zijn dus naar Rundumhause geweest. Ook leuk, maar als ik de klaphut dan voor de deur zag staan, miste ik toch wel echt dat 'we zijn lekker weg-gevoel'.

groetjes van Purk

reina

reina

05-05-2009 om 20:48

Lis@

Nog bedankt voor de tip van de campingcard, hebben we gekocht en gebruikt. De campings waar we stonden waren wel wat groter dan we gewend zijn, maar omdat het zo vroeg in het seizoen was, was het er toch nog heerlijk rustig!

Precies reina

Zo denken wij ook. Het zijn ook niet altijd onze eerste keus campings maar buiten het hoogseizoen kan het heel goed. Het voordeel is dat je wel lekker van die luxere dingen gebruik kan maken

Puck2

Puck2

07-05-2009 om 13:27

Leuk reina

Leuk om te horen dat Tsjechië je goed bevallen is. Wij voelen ons er ook goed thuis en szijn er een paar keer geweest. overigens gewoon op SVR-campings.
En Purk: ook ik had de eerste keer mijn vooroordelen en ging er met kriebels in mijn buik naar toe: bleek dus helemaal nergens voor nodig te zijn. Ook de kinderen vonden het errg leuk.

reina

reina

07-05-2009 om 17:50

Vooroordelen

Ik had ook niet zo'n positief beeld, maar had zoiets van 'als het tegenvalt rijden we zo weer weg', ik weet niet waar die vooroordelen vandaan komen. Maar ik ben blij dat we gegaan zijn!

mee1977

mee1977

10-05-2009 om 21:39

Reina leuk

te lezen dat jullie het zo leuk gehad hebben..
In welke streek zaten jullie?

Nog een week of 9 en dan gaan wij weer richting Praag, ik kan niet wachten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.