Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ella2007

Ella2007

10-07-2011 om 14:06

Meivakantie 2012....

Wij blijven dit jaar thuis in de grote vakantie, maar volgend jaar in de meivakantie willen we graag een leuke vakantie boeken. We zijn dan 12.5 jaar getrouwd, en we willen graag wat speciaals doen. Budget maximaal 2000 voor 1 week, voor 4 personen. Normaal gesproken kamperen we, maar ik dacht nu aan een all-inclusive, maar met zo min mogelijk kans op regen (Zui Frankrijk, Italie, Mallorca en zo nog vaak nattig in de meivakantie). Iemand goeie ervaringen of tips ? We houden niet van massale hotels, liefst wat kleinschalig. Andere ideeen zijn ook welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

10-07-2011 om 22:21

Wat zou kunnen qua mooi weer

In Cyprus heb je in mei droog, warm weer. Graadje of 25 meestal. Griekenland of Turkije kan ook, maar volgens mij kan het weer iets minder zijn daar.

Flower

Flower

12-07-2011 om 02:23

Ik zou..

IBIZA doen

Ella2007

Ella2007

12-07-2011 om 08:27

Ibiza eind april begin mei qua weer?

Ik heb ook wel gedacht aan de Balearen, maar ben al in Mallorca geweest en kan me van toen herinneren dat het (was toen ook begin mei) niet fantastisch was qua weer.....als ik een zonvakantie boek, dan wil ik ook wel zon.. Zat zelf nu te denken aan canarische eilanden, maar dan iets kleinschaligs zoeken.....
Maar vertel verder over Ibiza, hoe is dat met kids ?

Chippie

Chippie

12-07-2011 om 16:16

Ik zou...

Ik heb helemaal niets met all-inclusive en volgens mij gaat het ook niet zo goed samen met 'kleinschalig' en 'speciaals'. Budget 2000 euro voor 4 personen. Is dat inclusief alles wat je daar uitgeeft?

Ik weet niet wat jij 'iets speciaals' vindt?

Ik vind leuk: een borgo of fattoria huren in Toscane (heel erg betaalbaar) eventueel in combinatie met een leuke Italiaanse stad (Rome, Venetie, Milaan, Florence...). Wij hebben het meerdere keren gedaan en in de meivakantie is het zwembad misschien wel te koud maar het is heerlijk weer en niet te druk.

Nog leuker lijkt mij: met Ryanair naar Marrakech/Marokko (je bent 12,5 jaar getrouwd dus je kunt er nog een of twee daagjes extra vrij vragen op school). Bijzondere sfeer, autootje huren naar Ait Benhait-nog-wat, Berberdorpjes of zelfs naar de woestijn.

Zuid-Spanje (Malaga, Cordoba, Sevilla) lijken me heel erg leuk. Goed weer, je pikt zon mee maar nog veel meer cultuur.

Wij zijn in mei voor 600 euro een week naar Mexico geweest. Superleuk! Voor Florida heb je ook leuke aanbiedingen vaak.

Als je gaat voor strand etc in mei in Griekenland, Ibiza, Frankrijk etc dan kon het nog wel eens een tegenvaller worden. Bovendien zijn de toeristenoorden dan vaak nog uitgestorven en dat geeft ook niet zo'n leuke sfeer (vind ik).

Ella2007

Ella2007

13-07-2011 om 09:03

@ all inclusive

Ja, als ik de sites bekijk met de all inclusive reizen word ik ook niet echt warm ervan. De reden dat ik all inclusive wil is dat ik geen zin heb om te koken (en zelfs niet om elke keer een restaurant uit te zoeken.....) en het heerlijk vind als er een ontbijtje voor me klaar staat (fyi: wij kamperen dus altijd), maar dat kan in een hotel ook. Mexico of Florida zou ik heel graag willen, maar ik vrees dat dat een beetje buiten ons budget valt....kan het nog wel wat oprekken maar ja veel meer dan 2000 euri heb ik gewoon niet. Of ik moet niet gaan wintersporten. Toch maar eens gaan zoeken.

Ik ben inderdaad ook een keer op Cyprus geweest dat het redelijk uitgestorven was, en dat is inderdaad niet echt leuk. Zoeken naar restaurantjes die open waren enzo. Ik dacht dat dat in de meivakantie wel mee zou vallen.....
Overigens doe ik mijn kids geen plezier met al te veel cultuur. Die zijn het liefst gewoon aan het spelen. Natuur daarentegen vinden ze geweldig, zolang er maar in bomen geklommen kan worden en dammetjes gebouwd kunnen worden in stroompjes, hutten bouwen etc. Dus ja, ook daarin wil ik een goeie mix maken. Maar nedankt voor het meedenken !

Puck

Puck

13-07-2011 om 17:22

Half pension

All inclusive inclusief vliegreis voor 500 pp dat gaat denk ik never nooit lukken. Maar als je geen zin hebt om te koken en ontbijt te maken: waarom kies je dan niet gewoon voor half pension. Dan kun je zelf voor je lunch zorgen, broodje op straat kopen o.i.d. Dan heb je denk ik veel meer keuze in kleinschalige accommodaties want volgens mij zijn die all inclusive dingen meestal erg massaal. En vaak hoor ik de waarschuwing dat goedkope all inclusive hotels vooral bevolkt worden door vreet- en zuipbeesten waar jij vast niet bij wilt zitten.

Simone G

Simone G

13-07-2011 om 19:50

Tuurlijk wel...

Ik weet niet hoever je van duitsland af zit, maar de eerste prijzen zijn binnen. Je kunt voor 1600 euro een week naar een 5 sterren in Turkije. vertrek 28-4 vanaf Koln.
Wij gaan met 5 pers. voor 2300 naar Egypte 5 sterren vertrek 28-4

Annet

Annet

13-07-2011 om 20:48

Inderdaad, turkije

Ik ben afgelopen meivakantie naar Turkije geweest met 2 volwassenen en 4 kinderen. Totale kosten all in 2600 euro.
Eigenlijk kamperen wij ook altijd, bevalt ons nog steeds uitstekend, doen we deze zomer weer. Maar zo'n weekje zon met ongeveer 25-27 graden, strand erbij, leuk zwembad met glijbanen, eten en drinken, is erg goed bevallen. Langer dan een week moet het ook niet duren trouwens.

Ella2007

Ella2007

14-07-2011 om 14:21

@simone: waar heb je geboekt?

Waar heb jij geboekt Simone ? Ik zie nog geen sites (heb ze nog niet gevonden) waar ik kan boeken voor de meivakantie. Daarom vind ik het ook lastig om prijzen te vinden. Voor de ervaringsdeskundigen: hoe zit het met Russen in de resorts ? Dat schijnt soms ook nog wel een ramp te zijn. Geen zin in zuip-en vreetfestijnen.

Ella2007

Ella2007

14-07-2011 om 14:22

@annet, waar heb jij gezeten en via wie geboekt?

Puur interesse ook en vergelijkend warenonderzoek. Meeste sites zitten toch zo op 3500 voor 4 personen.

Annet

Annet

14-07-2011 om 15:03

Geboekt bij poot

Dit is een Duits reisbureau dat zich mede richt op Nederlanders. Vooral in de meivakantie is dat gunstig omdat Duitsers deze vakantie niet hebben. Het is dus minder hoogseizoen daar met boeken.
Let op kinderkortingen, de max leeftijd scheelt nogal per hotel.

www.poot.com

Wij zijn nu twee keer meegeweest. Beide bestemmingen staan er nu niet op. Dat was 1x Side en 1x Alanya.
Als ik een bestemming gevonden heb, kijk ik daarna voor het hotel op www.zover.nl om te kijken welke bijzonderheden er zijn (negatief en positief).

Simone G

Simone G

14-07-2011 om 17:31

Ook

bij poot! Emmerich.

Annet

Annet

14-07-2011 om 21:38

En over de russen

Lang geleden was ik voor een weekje op Cyprus in een hotel vol met Russen. Ik zou niet weten waarom dat een probleem is. Ik heb er in ieder geval niets van gemerkt.
Vorig jaar in Turkije ging ik vaak een stukje verder op het strand liggen (ligstoelen van ander hotel). Daar bleken veel Russen te zitten. Ik vond dat juist heel rustig, niet zoveel Nederlands geklep om je heen dat alleen maar afleidt. Dit stuk strand was veel rustiger dan het stuk bij ons hotel.
In de Meivakantie kom je in Turkije vooral Nederlanders tegen.

Ella2007

Ella2007

15-07-2011 om 10:13

Russen (no offense)

Ja, dat zijn dingen die ik hoor, weet dus niet of het vaak voorkomt. Volgens mij is het dan gewoon pech hebben, en het kan natuurlijk altijd dat je (ongeacht nationaliteit) dat tegenkomt. Het viel me alleen op dat er regelmatig gesproken wordt over Russen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.