Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Met de hond naar strand in wassenaar

Sinds een half jaar hebben wij een hond. Een geweldig beest en we zijn ook allemaal stapeldol op haar. We gaan elk jaar twee weken kamperen op Duinrell in de zomer en gaan dan ook zo vaak mogelijk naar het strand. Nu we een hond hebben, dachten we de hond lekker mee te nemen, maar nu blijkt er op de Wassenaarse Slag in de zomerperiode een verbod voor honden op het strand. Dat is balen! Ook wel begrijpelijk trouwens.
We kunnen wel naar een strand, maar dat ligt dan te noorden van de Wassenaarse Slag, Tussen strandpaal 91 en 92 mogen de honden gedurende het hele jaar los lopen. Dit gedeelte is alleen te bereiken via een aangegeven wandelroute door het duingebied Berkheide. Bij hotel Duinoord schijnt deze wandelroute te starten.
We balen best wel, bij de Wassenaarse Slag eten we altijd lekker een visje of poffertjes bij de vele kraampjes en paviljoens en ik denk zo, dat het bij het "hondenstrand" een kale boel zal zijn. Kan iemand mij iets meer vertellen over dit strand. Hoe ver is het bijv. lopen die wandelroute naar het strand tussen paal 91 en 92, zijn daar ook faciliteiten en is het schoon en dergelijke. Kun je parkeren bij dat hotel enzo.
Anyway hondeneigenaren uit Wassenaar, vertel!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

25-02-2009 om 07:04

Kooiker

Geen tips, maar het valt me op dat je je kooiker noemt. Jij hebt vast ook een kooikerhondje, of niet? ( Wij wel dus, maar de onze is al 11, maar wel nog steeds heel speels)

kooker

kooker

25-02-2009 om 21:13

Ja reina

Ja, inderdaad Reina, alleen ons kooikerhondje is nog maar acht maanden oud, ze is nu voor de eerste keer loops. Ook een hele ervaring. Wat leuk dat jullie hondje nog zo speels is. Leuk ras is het, hè, en zo lief met de kinderen.

reina

reina

26-02-2009 om 07:11

Kooiker

Mijn ouders hadden meer dan 35 jaar geleden al kooikerhondjes, ik vind het superhondjes. Dit is onze tweede hond, de eerste was ook een kooiker en werd 13 jaar, niet oud voor een kooikertje, ik hoop dat deze veel langer bij ons blijft!

Bennikki

Bennikki

26-02-2009 om 22:26

Reina (ot)

Wij hebben ook een (herplaatste) kooiker van 11. Hoe oud worden dit soort hondjes normaal gesproken?

Verder schrok ik er ook van dat honden bijna nergens op Nederlandse stranden kunnen komen, daar had ik niet aan gedacht toen we haar in huis namen.. Het strand bij Wassenaar is inderdaad erg leuk, maar heb (nog) geen tip voor kooiker. Speciale hondenstranden vond ik niet zo'n succes omdat het er vaak werkelijk stikt van de honden (en hun poep, don't get me started) en de kinderen een keer vreselijk ziek zijn geworden na een zwempartij..

Nogmaals ot, maar klopt het dat de kooiker een zeer populair ras aan het worden is? Ik zie er zoveel op het moment..

Bennikki

reina

reina

27-02-2009 om 07:58

Bennikki (ot)

Een jaar of 15. Ik zie ze inderdaad ook steeds meer, terwijl je ze voorheen erg weinig zag.

kooiker

kooiker

28-02-2009 om 22:55 Topicstarter

Stranden in zuid holland die leuk zijn met hond

Hoi Benniki,he dat is balen. Ik stel me nu zo'n strand vol met honden en uitwerpselen voor en mijn jongste maar graven in dat zand. Anyway, weet iemand misschien een leuk strand ergens in Zuid Holland waar honden en mensen het leuk kunnen hebben. In Den Haag of Scheveningen is een strook van 4 km strand waar honden ook welkom zijn. Is dat wat? of wat anders?

In den haag

Hoi Kooiker,

Er zijn in Den Haag volgens mij nog maar twee stukken strand waar in de zomer honden mogen komen. Het ene stuk loopt ongeveer van de Vogelbuurt tot aan Duindorp. Het andere stuk loopt van het Kijkduinpark tot aan Monster. Bij het Kijkduinpark is dat overigens ook meteen te merken: al bij de strandopgang door de duinen stikt het van de vieze hondedrollen ;-( In de zomer zijn op allebei deze stukken strand wel strandtenten te vinden hoor. Wel kan het stuk bij de Vogelbuurt 's zomers heel erg druk zijn als het mooi weer is, vooral als het ook nog vloed is. Lekker uitrennen is voor je hond dan wellicht iets lastiger.

Zie ook onderstaande links:
http://www.strandnederland.nl/Honden/honden.html
en http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=63717

Mariola

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.