Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Met kaartje eiffeltoren toch lang in de rij?

Binnenkort gaan we naar Disney en we willen ook een dagje Parijs doen. Nu zag ik dat je vooraf kaartjes kunt kopen voor de Eiffeltoren. Hiermee voorkom je wachten voor het loket maar sta je dan nog lang in de rij van de liften of valt die rij wel mee?
We willen vanuit Disneyland met de metro/RER gaan. Hoelang doe je er dan over om bij de Eiffeltoren te komen? (je moet nl. een tijd opgeven als je kaartje bestelt)
Hoe duur is een dagkaart voor de metro?
Hopelijk weten jullie antwoord op al mijn vragen
Wiske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Claudia B

Claudia B

23-02-2011 om 16:11

45 minuten

Hoi Wiske,

Wij deden er toen zo'n 45 minuten over naar Parijs vanuit Disney (maar dan zit je nog niet helemaal bij de Eiffeltoren als ik het me goed herinner).
Als het goed is kun je met zo'n kaartje gelijk doorlopen, zijn aparte ingangen/paden voor, daar heb ik geen wachtrij gezien.
Prijs van de dagkaart voor de metro weet ik zo niet, maar kun je vinden op de volgende site: http://www.ratp.fr/nl/ratp/c_21894/paris-visite/

Groetjes,
Claudia

babs67

babs67

02-03-2011 om 10:06

Doorlopen

Hoi Wiske

Ik ben in de herfstvakantie met mijn zoontje naar de Eiffeltoren geweest en had ook via internet kaartjes gekocht. Wilde niet met die jongen lang in de rij hoeven staan. Ik was er vroeg - dus moest toen toch even wachten, maar op de tijd die op het kaartje stond, dat moet je vooraf aangeven, konden we zo doorlopen. Was echt heel erg blij dat ik dat had gedaan want als je de rijen zag die er stonden, hadden we echt lang moeten wachten. Aanrader dus!

Informatie over de metrokaartjes kun je hier vinden:
http://parijs.inspiraties.nl/openbaar-vervoer/metro/kaartjes.html#tabs
Ik heb losse kaartjes gekocht, omdat je bij de dagkaarten vooraf moest weten binnen welke districten je blijft en dat wist ik niet precies. Achteraf had ik beter een dagkaart kunnen kopen, maar ja.

Afstand Disney - Parijs weet ik niet. Wij waren met de TGV ui Amsterdam gekomen en dat was helemaal geweldig!

Heel veel plezier vast gewenst!

groetjes
Babs

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.