Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mupo

Mupo

29-11-2010 om 17:37

Met z'n vieren op 1 kamer

In de week voor kerst gaan we voor het eerst met de kinderen op wintersport. Heel erg leuk, we hebben er allemaal heel veel zin in, alleen er is 1 ding waar ik me een beetje zorgen over maak.

We zitten in een heel fijn hotel aan de piste, maar het ziet er naar uit dat we 1 kamer hebben met z'n vieren. Met een tweepersoons bed en een meter daarnaast een slaapbank. En dan heb je de kamer wel zo'n beetje gehad.

Mijn jongens zijn 5 en 7, en vooral de jongste moet om half 8 wel een keer slapen, anders is hij de volgende dag niet te genieten (uitslapen gaat ook niet, want om 10 uur begint de skiles). Dusssss... wat doen wij om half 8? Ook maar het bed in met een boek? Dan moeten we wel muisstil zijn anders valt meneer echt niet in slaap.
Mijn man opperde het gebruik van de babyfoon en dan zelf naar beneden gaan, maar daar ben ik niet zo voor. Op de gang gaan zitten dan maar?

In de zomer kamperen wij altijd dus zitten we gewoon onder de luifel als de jongens in bed liggen, een hotel met z'n vieren is nieuw voor ons.

Hoe doen jullie dat altijd? Iemand een briljant idee?

Bedankt vast en groetjes Mupo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

29-11-2010 om 20:15

Babyfoon is prima

De jongste van 5 weet binnen een dag de weg in het hotel. Je vertelt hem waar je zult gaan zitten. Voor de zekerheid zet je ook de babyfoon aan. Hij hoeft alleen maar te roepen en je komt eraan. Desnoods even oefenen ter plekke. En je legt hem uit dat hij je komt halen als je om wat voor technische reden dan ook de babyfoon niet hoort.
Ik vind een babyfoon prima omdat je niet buiten de deur bent, vergelijk het maar met een groot huis. Ons huis is niet zo groot maar wel zo ingedeeld dat ik in één kamer beneden de kinderen niet kan horen roepen. Daarom hebben wij ook lang een babyfoon gebruikt.

Tijdens wintersport hebben de meeste mensen (zeker kinderen) veel slaap nodig door de lichamelijke inspanning en de hoogte. Je hebt gelijk dat je kinderen zeker niet later naar bed moeten gaan dan anders, als ze de volgende dag even vroeg op moeten als thuis.

Ietsje later naar bed

Met een babyfoon kan prima, maar je kunt tijdens vakantie ook je kind ietsje later naar bed laten gaan.

Mijn ervaring is dat dat uurtje niet zo heel veel verschil maakt en jij zelf door de sneeuw en het skieen ook best moe bent en dus zelf ook vroeger naar bed gaat. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

Ik breng het na een dagje skieen en intensief buiten zijn niet meer op om tot bv. 10 uur ergens aan een bar te zitten met een drankje. Dan vind ik het heerlijk om met een boek alvast in bed te liggen (boek wint niet altijd....)

Maar je schrijft ook dat 'het er naar uitziet', dus helemaal zeker weet je het niet? Ik zou even navraag doen bij het hotel of kijken of je ergens de indeling van de kamer kunt vinden. Wellicht kun je met de indeling van je hotelkamer toch nog een kant op?

Fijne vakantie alvast, en in het uiterste geval: met de kippen op stok! Ben je wel ontzettend uitgerust....

Yura

Yura

30-11-2010 om 10:07

Beneden zitten

Wij doen het al jaren zo. Inmiddels zijn de kinderen 11 en 12, dit jaar hebben ze voor het eerst een eigen kamer. Maar vanaf babyleeftijd tot vorig jaar altijd een 4-persoonskamer gehad. Toen ze nog echt klein waren gaven we ze een potje en gooiden ze op bed voor wij gingen eten, toen ze ouder werden gingen ze mee naar de eetzaal, vroegen we meteen het hoofdgerecht voor de kinderen, terwijl wij het voorgerecht aten. Tussen twee gangen in gooiden we ze op bed en aten zelf rustig verder. De laatste jaren gingen ze gelijk na het eten naar bed. Moet wel zeggen dat een babyfoon niet altijd werkt, die hebben we dus ook al jaren niet meer mee, denk al niet meer toen ze de leeftijd van die van jullie hadden. Het hotel is een tweede thuis en daar kennen ze de weg, dat scheelt, nadeel is alleen dat je de deur naar de gang niet op slot kunt doen, anders kunnen ze er niet uit, maar in al die jaren zijn ze nog nooit wakker geworden als ze er eenmaal in lagen. Met kerstavond gaan we zelfs altijd naar de tegenover het hotel gelegen kerk, maar we zijn altijd met een grote groep en de volwassenen die niet gaan blijven in de bar zitten, zodat de kinderen van de kerkgangers toch wel ergens een bekende in het hotel vinden, mocht dat nodig zijn.

Simone G

Simone G

30-11-2010 om 14:02

Hotel..

Hoe groot is je hotel, ik denk dat echt wel mee speelt om je kinderen alleen op de kamer te laten. Wij nemen ze ook al mee vanaf baby op wintersport maar daarom kiezen wij voor een chalet. Onze jongste sliep wel eens bij ons op de kamer, ik kocht van die kleine zakleeslampjes en zodat ik toch lekker in bed kon lezen terwijl hij door sliep.

Mupo

Mupo

02-12-2010 om 09:53

Bedankt

Bedankt allemaal voor het meedenken. Ach ja, ik moet me ook niet zo druk maken en het gewoon maar afwachten. Het hotel is behoorlijk groot, dus ook even afwachten waar in het hotel we zitten. En ach, iedere avond om half 8 naar bed heeft ook zo z'n voordelen En als de kinderen eenmaal slapen kun je een kanon afsteken, dus kunnen we ook een filmpje gaan kijken of zo...

Bereik valt vaak tegen

Als het met een babyfoon kan is dat ideaal. Maar hou ook een plan B in gedachten wat het bereik valt vaak erg tegen. In de openlucht is het misschien wel 300m maar tussen muren en plafonds is, is het soms met hemelsbreed 20m al gedaan.

Is dit overigens niet iets om van te voren al over na de denken? Niet bedoeld om te zeuren hoor, maar wij gaan in de zomer op vakantie en zijn echt op zoek naar een huis/appartement met 3 slaapkamers (wat al een opgave is) zodat iedereen apart kan slapen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.