Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

merian

merian

02-03-2009 om 22:02

Met één kind op vakantie

Met één kind op vakantie kan een hele klus zijn. Taalbarrieres, verlegenheid zijn zoal de problemen die je niet voor je kind kunt oplossen. En ik wil niet naar een lawaaierige camping met animatie waar ik zelf geen moment een vakantiegevoel krijg en doodongelukkig wordt. Hoe los ik het dit jaar weer op? Iemand een goed idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

03-03-2009 om 09:25

Vriendje/vriendinnetje mee

Dat zou ik zeker doen. Daarmee doe je jezelf en je kind een groot plezier. Over de kosten kun je het hebben met de ouder van het vriendje/vriendinnetje.

Groetjes, Minet

Merian

Hi Merian, Hoe oud is je kind en wat voor vakanties doen jullie?
Ik denk dat het ook van het kind afhangt. Wij hebben ook 1 kind, een meisje van 6. We gaan al jaren met heel veel plezier met haar op vakantie, in hotels of op campings maakt niet uit. Ze gaat dwars door de taalbarrieres heen hoor. We zoeken meestal een accomodatie waar iets leuks voor haar is, bijvoorbeeld een plattelandshotel met veel dieren of zo. Of iets met een zwembad. En af en toe spreken we met anderen af. Bijvoorbeeld we gaan drie weken weg en overlappen dan een week met een ander gezin. dat vindt mijn dochter heel gezellig, maar ook zonder dat redt ze het prima.
Mijn ervaring is wel dat contacten leggen op een camping het makkelijkst is. Ik stel me zo voor als ze wat ouder is dat we ook wel eens een vriendinnetje gaan meenemen, maar nu vind ik ze daarvoor te jong.
Groeten,
Jonne

Ander soort camping

Hooi,
Ik weet natuurlijk niet of het hele idee van kamperen je tegenstaat, of alleen het soort camping met annimatieteam etc.
Het kan nl. ook anders, wij zijn vorig jaar naar een boerderijcamping geweest, er waren 15 plaatsen, maar wel een zwembad, en een badhok en wasmachine. Er was geen animatieteam en alleen maar een trampoline, en een draaimolen. Wel was er een ponny, die ze mocht borstelen. 's ochtends kon ze mee helpen de dieren voeren, en overdag mocht ze af en toe de ponny poetsen. Verder waren er genoeg kinderen om mee te spelen, en dat ging ook heel leuk. Heerlijk was dat ze daar absoluut geen kwaad kon, en dat ze niet kon verdwalen oid. Ze heeft zich prima vermaakt, en wij hebben ook een heerlijk rustige ontspannen vakantie gehad.
groetjes Ank

merian

merian

04-03-2009 om 21:44

Je moet het treffen

dag Ank, Minet en Jonne,
Ik ben dol op kamperen, liefst eenvoudige campings die wel uitnodigen tot enig contact met andere mensen. Twee jaar geleden nog een heerlijke vakantie gehad bij een wijnboer. Naast ons bleek een leeftijdsgenootje van mijn zoontje (nu inmiddels 5 jaar) te staan met haar moeder. En er waren nog wel wat andere kleintjes. Het was geweldig. Er was op die camping helemaal niets en dat maakte juist dat de kinderen elkaar wel moesten opzoeken om zich te vermaken. we zijn er twee weken gebleven. Nog nooit in ons leven zo lang ergens gestaan. Afgelopen zomer stonden we op mooie campings maar waren er alleen duitse kinderen. Mijn zoon die zeer talig is ingesteld kreeg het niet voor elkaar om er iets van te maken. we hebben heerlijk gewandeld en gekanoed en leuke kinder-dingen gedaan. Maar toen hij tegen takjes begon te praten had ik er genoeg van. ik kon het niet meer aanzien.
Er zijn nogal wat organisaties/campings die iets doen voor alleenstaande ouders met hun kinderen. Zou er ook zoiets zijn voor ouders met een enigst kind?
Een vriendje mee, met een ander gezin. Het zijn opties waar we het over hebben gehad. Maar zo makkelijk loopt dat niet. Trouwens IK zou mijn zoon zelf ook niet kunnen missen.
Groet Merian

Julia64

Julia64

04-03-2009 om 22:04

Merian

Hier ook een gezin met 1 kind (zoon van 7 jaar).
Sinds hij 4 is gaan we elke zomer naar Frankrijk, we huren 2 weken iets (liefst een tent) op een kleine, groene camping waar veel Nederlanders staan.
Ik hou zelf absoluut niet van toeters-en-bellen campings met 3 zwembaden met glijbaan en 500 staanplaatsen, maar echt, er zijn er genoeg die ook voor ons leuk zijn. Wel wat animatie, maar gezellig kleinschalig. Geen zwembad, maar aan een rivier met zwemmogelijkheid b.v.
Onze zoon - toch echt geen allemansvriend en kijkt de kat graag uit de boom - heeft tot nog toe altijd snel aanspraak gehad.
Als je meer wilt weten geef ik je wel een paar links,

groet
Julia

Sigrid70

Sigrid70

06-03-2009 om 16:52

Met vrienden?

Wij gaan al jaren met bevriende gezinnen op vakantie (zijn wel goede vrienden allemaal die wel al heel lang kennen), soms twee weken op een camping, soms één week met eigen gezin en één week met z'n allen in een grote villa in Italië. Is voor de kinderen helemaal te gek en wij vinden het zelf ook heel gezellig .

Groeten
Sigrid

Aanvulling op pelle

Op de site www.camping-frankrijk.nl kan je ook de voorkeur ned/bel eigenaars instellen. Ik denk dat daar inderdaad in verhouding meer nederlanders komen. Een leuke camping van een Nederlander in de Spaanse pyreneeen is Can Banal bij Montagut.

amk

amk

07-03-2009 om 00:37

Groepsreis

Ik ben net terug uit afrika met een groepsreis met gezinnen met allemaal 1 kind. Ik was de enige alleenstaande mama. Maar dat maakt niets uit.
De kinderen vermaken zich prima met elkaar, omdat ze 2,5 week intensief met elkaar optrekken.
Taal was bijna geen probleem want Afrikaans lijkt erg op nederlands. Mijn driejarige heeft heerlijk gespeeld in het park met afrikaanse kindjes terwijl ik met hun Opa zat te kletsen.
Het waren jonge kinderen van 1,5 tot bijna 5. Maar deze organisaties hebben ook andere kinderreizen voor oudere kinderen. Denk dan aan Djoser, (ben ik mee weggeweest) of Baobab.

Wel een stuk duurder als kamperen. Maar geen animatie team 0f slechts volgen van de reisleider. Je trekt buiten de reisdagen zelf je plan of je al dan niet mee gaat met de voorgestelde excursies. Het is mij erg goed bevallen.

groet,
Angela

merian

merian

07-03-2009 om 13:13

Links

Dag Julia, Pelle, Sigrid, Eltie en Amk,

Bedankt voor jullie reacties.
En Julia, stuur de links maar als je wilt.
Ik sta ook open voor goeie tips in niet al te warme landen.
Kennen jullie de kindercamping 't Klumpke in de achterhoek?
Groetjes Merian

amk

amk

07-03-2009 om 20:28

Ja klumpke

vorig jaar gekampeerd, en dit jaar wil ik weer.
5 minuten na het opzetten van mijn tent zat ik met de andere ouders van mijn alleenstaande ouderveldje aan de borrel, en de kids zaten in de zandbak. Die zagen we bijna niet.
Het is een mooie camping, met mooie plekjes. Goed verzorgd en leuk vermaak voor de kinderen. Wel echt iets voor de nog geen pubers.

Julia64

Julia64

12-03-2009 om 10:32

Links voor merian

Sorry, beetje late reactie, maar ik zie je vraag nu pas...

Campings waar wij de afgelopen jaren zijn geweest:

lepapillon.monsite.wanadoo.fr

www.campinglesacacias.com

http://www.camping-les-arches.com/

A.s. zomer gaan we naar:

http://www.campinglesbordsdutarn.com/

Kijk ook eens op www.camping-frankrijk.nl, voor recensies en campings met Ned. beheerders (was voor ons overigens geen voorwaarde, er zijn zooooveel Nederlandse vakantiegangers in Frankrijk...)

Succes,
Julia

merian

merian

17-03-2009 om 21:03

Dank je wel

dank je wel julia,

ik zal ze eens gaan bekijken.
groet, Merian

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.