Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Brigitte

Brigitte

10-06-2009 om 12:18

Millstattersee; fietsen mee?

Wij gaan dit jaar 3 weken naar een camping aan de Millstattersee. Is het handig om fietsen mee te nemen? Wel leuk om eens ergens heen te fietsen lijkt mij, als er maar geen heuvels liggen
Alleen voor op de camping zou ik het niet doen, behalve voor de kinderen dan.
Onze camping ligt overigens helemaal in het oosten, in de buurt van Dobriach.

Wie weet raad ?

Brigitte

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mpronk

mpronk

10-06-2009 om 16:14

Kijk eens op,,,

www.vacantiereiswijzer.nl

en zoover.nl

zoek de plaats of camping op

marion

Hillary

Hillary

10-06-2009 om 16:51

Ossiachersee

Wij waren vorig jaar aan de Ossiacher See en hebben heerlijk gefietst. Er waren veel fietspaden aangelegd en geen steile beklimmingen. We hebben ook het hele meer rond gefietst. Hadden wel helmpjes voor de kinderen. Als je omlaag fietst maak je toch wat meer vaart en ga je misschien wat sneller om. Houd er rekening mee dat men in het buitenland meer fietst als sport en niet als vervoer zoals wij. Je ziet veel Duitsers fietsen in vol ornaat (helmen, wielertenue) en prachtige fietsen. Maar mijn kinderen met een 24 inch fiets met 3 versnellingen gaan ze zo voorbij. Maar omdat ze in het buitenland dus niet zo gewend zijn om te fietsen als wij, worden ze snel zenuwachtig als je ze inhaalt of als er tegenliggers komen en dan kunnen ze wel eens onverwachte bewegingen maken.

Brigitte

Brigitte

11-06-2009 om 20:07

Beoordelingen gelezen, maar helaas niets over fietspaden

Verder lijkt het wel een superbestemming. Fijn om te lezen.
Goed idee van die fietshelmen voor de kinderen, voor het geval we de fietsen meenemen. Misschien kan ik het
via de camping noch achterhalen.
Of misschien meldt zich nog iemand hier die de omgeving kent.

Bedankt voor de tips in ieder geval.

Groetjes,
Brigitte

malou

malou

11-06-2009 om 22:14

Ik zou ze meenemen

wij hebben ook het plan om naar karinthie te gaan in juli. Vandaar heb ik wat voorwerk gedaan want wij fietsen erg graag. Het schijnt dat je er erg mooi kunt fietsen. Je kunt ook helemaal om de milstattersee fietsen maar ook om de meren in de buurt. wij willen ook de drau radweg gaan fietsen, die is grotendeels vlak. Als je de fietsen op de auto doet kun je eventueel naar een andere plek rijden en daar gaan fietsen.

Brigitte

Brigitte

11-06-2009 om 23:06

Op de vouwwagen

Op de auto meenemen is dus geen optie. Wel leuk om te horen dat er genoeg te fietsen is. Niet dat ik elke dag zo graag wil fietsen hoor, maar het is wel eens wat anders.

Dank je voor je reaktie Malou.

Groetjes,
Brigitte

Nienke*

Nienke*

11-06-2009 om 23:37

Wij zijn er geweest.

En je kunt om het meer heen fietsen, het is wel een heel groot meer En het is ook soms flink trappen ivm lang omhoog fietsen of natuurlijk heel snel naar beneden. Op sommige plekken is geen fietspad meer en zul je dus op de weg moeten fietsen. Wij vonden dat niet vertrouwd met onze kinderen dus daarom nooit gedaan. Wel een klein stuk dus gefietst. Het is ook een drukke weg om het meer.
Verder niet echt gefietst in de omgeving.

mar

mar

12-06-2009 om 12:45

Radatlas

als je echt tochten wil maken, zou ik de Radatlas Kaernten kopen. Daar kun je veel info uit halen over fietspaden en hoogteverschillen.

wij hebben in andere gedeelten van Oostenrijk en Karinthië gefietst, dus kan over dit specifieke gebied niets zeggen. Wel kun je er van uit gaan dat langs een meer het relatief vlak is, maar ook daar zal af en toe een klimmetje zijn.
Meestal lopen de routes door de dalen, maar je zult toch af en toe moeten klimmen, want het is nu eenmaal niet allemaal vlak.
Onze 7 jarige dochter heeft vorig jaar op haar eigen fiets (6 versnellingen) grotendeels alles kunnen fietsen. De stukken waar zij in de problemen kwam, werden toch al door andere fietsers gelopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.