Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

karin

karin

13-06-2009 om 20:53

Moezel geschikt voor kleine kinderen?

Wij willen een weekje weg boeken met een vriend van ons,mijn man en ik en onze kids van 3 en 5,nu zag ik een leuke camping in Duitsland(in Saarburg),maar ik weet niet of het daar geschikt is voor kleine kinderen,het park heet Walsberg en de camping zelf heeft 5 sterren,dus dat zal wel goed zitten,maar ik bedoel ook de omgeving enz!
We willen niet tever,de Ardennnen lijkt ons ook leuk,maar ik zou daar geen leuke kindvriendelijke camping weten,heeft er iemand tips?
En de weersomstandigheden,kan ik die vergelijken met hier?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Je bedoelt...

Camping/park Warsberg van Landal Greenparks in Saarburg.
kijk maar eens op de site van Landal.nl
Leuk voor kinderen hoor!
Veel plezier!

Brigitte

Brigitte

13-06-2009 om 22:46

In de meivakantie geweest

Weliswaar op het vakantiepark van Landal, maar dat ligt tegen de camping aan. Alle voorzieningen zijn voor het park en de camping samen.
Het is echt een geweldig park voor kinderen. Hele grote speeltuin, leuk zwembad, rodelbaan naast het park, kabelbaan naar het dorp beneden.

Wij gaan er vast nog een keer terug !

Onze kinderen zijn 6,5 en 9.

Brigitte

Yta Chalne

Yta Chalne

14-06-2009 om 08:53

Wat

Wat voor eisen stellen kinderen van die leeftijd dan aan omgeving? Hier is de vakantie voor jongste geslaagd als er kinderen, stokken, zand en een glijbaan zijn Met pubers gaat de omgeving wat meer een rol spelen.

reina

reina

14-06-2009 om 09:24

Elke

Is voor kinderen van die leeftijd niet elke camping in elke omgeving leuk?

Yta Chalne

Yta Chalne

14-06-2009 om 10:55

Nou tops,

Mijn puberella's idee van ideale vakantie is toch echt wel een weekend New York ofzo
En Pelle, dat las ik wel, alleen denk ik dat zulke ukkies niet zoveel eisen stellen aan de omgeving. Ze hoeven niet persé naar Phantasialand ofzo, en je hoeft juist nog niet steeds van de camping af (je bént al weg) Een wandeling, een kasteel bekijken en een pizza eten en je vakantie is onvergetelijk.

reina

reina

14-06-2009 om 11:37

Omgeving

Wat maakt een omgeving leuk voor kleuters? Sommige mensen zoeken pretparken etc, dan is het minder snel leuk dan wanneer je er gewoon lekker op uit trekt en gaat wandelen, kastelen bekijken etc. een stukje gaat varen etc. Het moezelgebied is mooi en afwisselend en wat mij betreft zeker geschikt voor kinderen én grote mensen.

karin

karin

14-06-2009 om 12:44

Dank je voor de reacties we gaan ervoor!

Dank je we gaan ervoor,mijn vriend wil helaas dit jaar niet naar Frankrijk of Italie,volgend jaar waarschijnlijk wel,dus wordt het toch dichtbij,wel de grens over en ik zie al op foto's dat het er prachtig uitziet!
Alleen weet iemand ofdat Landal Warsberg en camping Walsberg apart zijn,of is dat vandelfde eigenaar,ik twijfel nl tussen de camping(stacaravan)of een bungalow!
(ik las wel hierboven iets,dat beide parken van de faciliteiten gebruik mogen maken)

karin

karin

14-06-2009 om 14:46

Brigitte,zit je ook vlak bij de speeltuin op het vakantiepark,ik

Zit je bij het vakantiepark,vlakbij de speeltuin,we twijfelen nl tussen de camping en het park,maar
beide parken hebben stacaravans,alleen bij het vakantiepark hebben ze ook vrijstaande bungalows of geschakelede(hoewel de vrijstaande wel weg zullen zijn!)
En bij een andere operator via de camping kunnen we een plek(tegen meerprijs)vlakbij de speeltuin krijgen,vandaar dat ik dat even wilde weten,maar het vakantiepark van Landal is dus ook zeker de moeite?

Brigitte

Brigitte

14-06-2009 om 15:31

Inderdaad vlakbij speeltuin

'Ons' vrijstaand huisje stond precies achter de receptie en winkel, en daartegenover was de grote speeltuin. Wij hoefden maar een straatje door om er te komen.
Overigens liggen er geen huisjes rondom deze grote speeltuin, maar er zijn een paar kleinere speelveldjes voor kleine kinderen waar wel huisjes omheen staan, maar die waren voor onze kinderen echt alweer veel te klein. Er zijn dan 1 of 2 speeltoestellen en een zandbakje of zo. Maar voor hele kleintje leuk genoeg. En met een beetje geluk grenzend aan je vakantiehuisje.

Je kunt via een hele leuke weg door de wijngaarden lopen om naar het dorpje te gaan. Het zijn zandpaden afgewisseld met trappen en je loopt echt tussen de druiventrossen door. Onze kinderen vonden dat ook erg leuk.
Heel dichtbij is ook nog een kleinschalig roofvogelpark met om 11.00 een 15.00 uur een show. Was ook super trouwens.

Brigitte

ps. de camping ken ik niet, maar bij de grote speeltuin was de ingang naar de camping, dus alles ligt erg dicht bij elkaar.

karin

karin

14-06-2009 om 23:48

Dank je ik heb het verkeerd begrepen denk ik,het is 1 park met c

Dank je,ik heb het denk ik zo aan de plattegrond te zien verkeerd begrepen,want het is een park wat landal warsberg heet en daar staan stacaravans van Landal en Vacansoleil en die laatstgenoemde staan zo te zien net achter de speeltuin en zwembad enz. dus overal dichtbij en de eerstgenoemde(Landal)staan verder naar achter,dus misschien rustiger,maar voor de kids heb ik liever bij de speeltuin,of het met zijn dat het park niet zo groot is en dat het geen meters uitmaakt zeg maar,maar ze zijn 3 en 5 dus het zou wel leuk zijn dichtbij de speeltuin!
Ik zal het eens gaan navragen enz,want er zit ook wel wat prijsverschil in en dat is ook niet onbelangrijk,maar ik weet ook uit ervaring dat beide prima operators zijn!

karin

karin

14-06-2009 om 23:51

Oh ja en uiteraard ook met bungalows enz,maar wij gaan voor een

Oh ja en uiteraard ook een park met bungalows enz. maar wij gaan toch voor een stacaravan!
Ik dacht dat het 2 parken waren 1 camping en 1 vakantiepark,maar het heet dus allemaal camping warsberg,want ik kan ook niets vinden bij google als dit!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.