Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

lennest

lennest

09-04-2012 om 21:34

Museumkaart

Wie heeft 'um? En: bevalt het? Het lijkt mij wel wat. Ik wil naar het openlucht museum in Arnhem, de hermitage in Amsterdam, van Gogh etc etc. Ik wil graag met mijn moeder op stap, die vindt dit ook leuk. Is er korting vanaf een bepaalde leeftijd? Op de site kan ik hierover niets vinden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Goed idee

Er zijn geen kortingen vanaf een bepaalde leeftijd, vanaf 19 jaar betaal je juist meer . Houd er wel rekening mee dat je soms voor bepaalde bijzondere tentoonstellingen een extra bijdrage moet betalen. En schaf hem pas aan na het museumweekend (a.s. weekend)!

Van de site:

19 jaar en ouder € 39,95 per jaar
tot en met 18 jaar € 19,95 per jaar

Bij eerste aanschaf betaalt u éénmalig € 4,95 administratiekosten, daarna profiteert u elk jaar van bovenstaande voordeelprijs. Als kaarthouder bent u tevens abonnee en krijgt u elk jaar op tijd uw nieuwe Museumkaart thuisgestuurd. Dus u heeft altijd een geldige kaart op zak.

Lynna

Lynna

09-04-2012 om 21:48

Ook

Ik heb hem ook en bevalt goed. Dit jaar al voor Hermitage en Scheepvaartmuseum gebruikt. Ik ga er zeker makkelijker door naar een museum.

Bennikki

Bennikki

09-04-2012 om 22:55

Aanrader

Wij hebben hem al jaren en we halen hem er elk jaar dik uit qua kosten.
Wat ik het leukste vind is dat het niet uitmaakt hoe lang je ergens rondloopt, dat werkt hier zó bevrijdend dat elk museumbezoek heel relaxed is.

Andere kant van het land...

Andere kant van het land...

09-04-2012 om 23:48

Lijkt mij ook leuk..

Lijkt mij ook leuk maar ik woon aan andere kant van het land en de musea op een half uurtje afstand hebben we meermalen bezocht. Er zijn veel musea die ik met kinderen nog zou willen bezoeken maar daarvoor moeten we dus best een eind reizen: heeft iemand daar ervaring mee?

Ja leuk

Ik heb hem al jaren en vind het heerlijk. Inderdaad het gemak om "even" een museum binnen te lopen.
Andere-kant-van-het-land, ik weet natuurlijk niet waar je woont (wat is voor jou dan de ene kant van het land??), maar ik gebruik de museumkaart echt niet alleen voor musea in de buurt. Het is juist leuk om, als je toch in een andere stad bent, eventjes een plaatselijk museum in te duiken of zo. Voor heel grote musea, zoals het openluchtmuseum of nemo, trek ik wel een dagje uit.
n@nny

Hier ook

Ik en de kinderen hebben er 1. En ik heb hem nog niet zo lang en heb de aanschafprijs er alweer uit. Ideaal ding! Er is ook een app voor de iPhone waarme je heel makkelijk museau kunt zoeken en of je er met de museumjaarkaart in kan.

Margriet*

Margriet*

12-04-2012 om 21:50

Net aangeschaft voor 5 personen

De helft er al weer uit, met 1 x entree voor Openluchtmuseum. Aanrader!
Lijkt me leuk wat vaker, wat korter te gaan.

Schotse musea (ot)

Die zijn gratis, dus je loopt er heel gemakkelijk (met je kinderen) even voor een uurtje in. Ik geloof dat het ook voor de meeste Engelse musea geldt.

Fiorucci

Fiorucci

13-04-2012 om 07:35

Shonagh

Klopt, in Engelse musea geldt dat meestal ook, ik vind dat een prima systeem. Ik zou zelf makkelijker veel vaker gaan in ieder geval,als dat in NL ook zo zou zijn.

GS

GS

13-04-2012 om 12:54

Ideaal

hangt er natuurlijk vanaf of je veel naar aangesloten musea gaat (kijk even op de site welke) maar ik heb de kaart er jaarlijks dik uit. En dan ga ik niet eens overdreven vaak.
Het is ideaal, zowel voor musea die ver zijn of juist dichtbij. Dichtbij: handig om even een uurtje binnen kunnen lopen. Voor een dagje ver weg: ook heerlijk, alleen de reiskosten. Ik vind het elke keer weer kicken dat ik lekker 'gratis' mag doorlopen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.