Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kim

Kim

09-02-2009 om 13:51

Naar center parcs en ik neem mee..

Vrijdag vertrekken we voor een week naar Center Parcs. Hoewel ik de huisjes prima vind, neem ik toch wat eigen dingen mee, koekenpan, wok, aardappelmesje, enz. Wat nemen jullie mee naar zo'n park? Gewoon nieuwsgierig, misschien doe ik nog goede ideeën op..
Ook zijn we van plan onze dvd-speler mee te nemen, hebben de tv's in Port Zélande scart-aansluitingen? Iemand die dat weet?
groeten Kim

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gourmetstel

Omdat thuis dagen lang je huis er naar stinkt maar wij vinden het heerlijk!

Brianna F

Brianna F

09-02-2009 om 15:31

Gourmetstel?

Die zou ik daar huren. Als je gourmetvlees besteld, krijg je er alle benodigdheden bij, ook salades, stokbrood, kruidenboter, kortom alles om te gourmetten. Het wordt afgeleverd in het huisje en de volgende dag weer opgehaald.

Jesse_1

Jesse_1

09-02-2009 om 16:04

Héél andere dingen

keukeninventaris neem ik bijvoorbeeld niet mee (Landal, maar goed, is zelfde idee)!
Vergeet alleen je zwemspullen niet!
Verder mijn lijst voor "Met z’n allen een weekend weg"

Keuken
• Kaasrasp
• Kruiden
• (Basterd)suiker
• Thee
• Vaatdoekjes
• Theedoeken
• Keukendoeken
• Handdoekje toilet
• Afwasmiddel
• Afwasborstel
• Voorraaddoosjes
• Plastic zakjes
• Eten eerste avond
• Bakboter?
• Toetje
• Broodbeleg
• Boter
• Drinken/limonade
• Jus d’orange
• Zoutjes/toastjes
• Eieren
• (geiten)Kaas

Slapen
• Knuffels

Persoonlijke uitrusting
• Toiletgerei
• Daglenzen
• Vloeistof daglenzen
• Shampoo
• Doucheschuim
• Handdoeken
• Toiletpapier
• Slippers
• Onderkleding
• Pyjama’s
• Warme trui
• Zwemkleding
• Zwembandjes
• Duikringen/brilletje
• Badhanddoeken
• Laarzen
• Paraplu’s
• Schoeisel
• Luierbroekjes
• Billendoekjes
• Zonnebrand/aftersun
• Nagelknippertje

Diversen
• EHBO
• Reiswekker
• Lectuur/puzzelboekjes/boeken
• Spelletjes
• Puzzeltjes
• Speelgoed
• Knutselspul
• Bal/buitenspeelgoed/-spelletjes
• Fototoestel + oplader
• Babyfoon
• Schaar
• Papier/pen/kleurtjes
• Plastic tassen
• Krat voor schoenen
• Dweil
• Snoetenpoetsers
• Seretide + ventolin
• Overige medicijnen

Documenten
• Autopapieren
• Adressenlijst
• (Park)papieren
• Geld
• Landkaart(en)
• (Paspoorten)

In de auto
• CD’s
• Boekjes
• Spelletje?
• Snoepjes
• Flesjes water

moederkloek

moederkloek

09-02-2009 om 16:18

Wat ik meeneem.....

De frietpan!
Snacks kopen we in de foodstore.
De snackbar is een beetje duur en de kwaliteit laat te wensen over.
Als je ruimte over hebt is een tostiijzer ook een idee.
Lekker tussen de middag een tosti eten of 's avonds een sate er op bakken.
Verder neem ik ook altijd een pakje natte schoonmaakdoekjes van de Liddl mee.
Ideaal voor als je huisje niet helemaal fris is.
Ook een tick van mij...iets voor de vogels/eekhoorns.
Dat spul is in de foodstore mega duur en bij de Welkoop of Agrimarkt een stuk goedkoper.

nivea

nivea

09-02-2009 om 17:00

Jeeeee

wat nemen jullie veel mee!

Pfffff, wat een gedoe. Voor een weekje vakantie wil ik binnen een uurtje kunnen pakken: kleding, toiletspullen, zwemspullen, speelgoed, babyspullen en misschien wat boodschapjes en hand/vaat/theedoeken.

Marita

Marita

09-02-2009 om 18:07

Frietpan?

Je kunt daar friet per EMMER kopen. Ik zou zelf echt niet gaan frituren en zo'n ding meeslepen.
Een adviesje: laarzen voor de kinderen! Het is daar vaak erg vochtig en nat.
Veel plezier!

p.s. en ja, je kunt je dvd speler aansluiten. Maar uuuh, ga lekker naar buiten!

Yta Chalne

Yta Chalne

09-02-2009 om 19:31

Ff denken

Ha, wij gaan ook weer bijna een paar dagen weg. Mee: kleding, handdoeken, slaapzak voor jongste, koekenpan, wok en snijplank voor mezelf (is anders niet schoon genoeg), thee, theefilters. Wat kruiden en specerijen, duplo, autootjes, paar spelletjes. Vaatwastabletten, ontsmettende handzeep voor in de keuken. Stuk of 15 boeken. Misschien de laptop, als ik nog dingen echt af moet hebben (is niet de planning) 't Is altijd nog best veel!

Nasha 1st

Nasha 1st

09-02-2009 om 21:21

Dit o.a.

pollepel, koffie-schepje, theedoek, handdoek, vaatdoek, afwasmiddel/vaatwastabletten

Geen huishoudelijke dingen

Kleding en zwemspul, wat speelgoed voor de kids en koffie voor mijn ernstig koffieverslaafde (maar verder heel lieve) man. Voor de rest huren of kopen we daar wel wat we nodig hebben, het is vakantie hoor!

marie

marie

09-02-2009 om 21:41

Tosti-ijzer?

Hallo
Een tosti-ijzer meenemen? Dacht het niet. Tosti's kun je namelijk prima gewoon in de koekenpan maken! Die ik trouwens ook niet van huis meeneem. Mijn ervaring met CP is dat de pannen meestal prima zijn!
Het enigste wat ik een volgende keer wel meeneem is een afwaskwast! Die zit tegenwoordig niet meer bij de keukenspullen. En afwassen met een het bijgeleverde sponsje vind ik niet echt handig. Wij huren dus altijd de goedkoopste huisjes, zijn prima, zit alleen geen vaatwasser in.
groetjes

Kim

Kim

10-02-2009 om 10:51

Geen kleine ukken mee

We hebben geen ukkies mee, maar 2 pubers. Billendoekjes kunnen achterwege blijven Frietpan en gourmetstel neem ik geen van beide mee, ben niet zo van de gefrituurde hap en gourmetstel kan idd bij het vlees mee worden besteld. Verder neem ik - als we met de auto met vakantie gaan - wel vrij veel mee. Ik kook graag, heb er in de vakantie tijd voor, dus vandaar de wok, koekenpan, kruiden, enz. Snijplank goed idee trouwens! Zelfde met DVD's. In de vakantie eindelijk tijd om lekker films te kijken - naar buiten? Ja tuurlijk ook wel, maar niet de hele dag. Oh ja, er gaan ook veel boeken, tijdschriften en een mini-laptop mee. Paar spelletjes, rummikub en zo.
Boodschappen vind ik op die parken vaak erg duur, ik vind het lekker om bij aankomst een basispakket bij me te hebben zoals koffie, thee, bakboter, koffiefilters, suiker, wijntje, enz. Hoef ik niet meteen ter plekke naar een supermarkt.
Alleen kleren inpakken en wegwezen doe ik alleen als we met het vliegtuig gaan, heb de auto toch bij me, dus gooi ik hem lekker 'vol'met onmisbare spullen.

Polly Shearman

Polly Shearman

10-02-2009 om 13:45

Broodbakker en senseo

dat zijn dingen die ik mee neem naar huisjes,
Ik hou er niet van om de deur uit te moeten zonder ontbijt smorgens om brood te halen,
en ik word graag wakker van de geur van versgebakken brood.

en de senseo ... daar hoe ik jullie niks meer over te vertellen.

groe,t polly

Brianna F

Brianna F

10-02-2009 om 14:12

O ja

wat electrische apparaten betreft sleep ik niks mee, maar mijn espresso ja, die gaat overal en altijd mee.

Saar

Saar

10-02-2009 om 18:16

Senseo

Ons Center Parcs huisje had laatst een senseo in de keuken staan. Verder neem ik alleen een paar vaatwasblokjes mee, zodat je niet een heel pak daar hoeft te kopen. Datzelfde geldt voor ontbijtspullen, hagelslag, pindakaas, kaas e.d., maar verder neem ik alleen kleren en toiletspullen mee. Het is alleen maar een weekendje weg, het is geen wereldreis of zo...
Een DVDspeler vind ik persoonlijk al helemaal totaal overbodig, er is toch genoeg te doen de hele dag? En een frituurpan mee, ik weet niet wat ik lees in dit draadje, geweldig... Hoeveel drukte kan je jezelf op de hals halen?

Kim

Kim

10-02-2009 om 18:25

Saar

We gaan niet een weekend, maar een week. Zijn allemaal dol op films en komen er vaak niet aan toe thuis. Dus.. in de vakantie heerlijk bank hangen en film kijken!
Heb uitslaappubers, vind het zelf niet erg om 's morgens broodjes te halen want ik ben als enige in de familie een ochtendmens, dus 'doe' lekker mijn ochtendwandelingetje iedere dag naar de bakker.

liora

liora

10-02-2009 om 21:56

Ook handig

Hoi,

Er is al veel genoemd, maar essentieel is: een doosje lucifers!
Verder vind ik heel fijn van die zakken soep, broodbeleg, boter, doosje eieren, margarine om in te bakken eventueel, olijfolie of slasaus.

Ik kook altijd extreem makkelijk in een huisje, maar wel lekker!

Veel plezier in ieder geval! En je kunt ook altijd, als je de supermarkt op het park te duur vindt, naar de dichtstbijzijnde supermarkt rijden.

Liora

Waxinelichtjes

Ik neem altijd een paar waxinelichtjes en houdertjes mee en een aansteker, voor een beetje meer sfeerverlichting 's avonds.

Chris

reina

reina

12-02-2009 om 19:37

Levensmiddelen?

Je gaat toch niet allerlei levensmiddelen meeslepen? Als je het op het park te duur vindt rijd je naar een dorp in de omgeving (ik neem aan dat je niet een hele week op het park blijft zitten, dat is zonde van de omgeving waar je zit!) en doe je daar inkopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.