Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Naar de wc onderweg met kleine kindjesq

Wij gaan over 2 weekjes eindelijk op vakantie (wat duurde het lang dit jaar voor het vakantie was). Nu gaan we voor het eerst lekker rijden naar Frankrijk met 2 zindelijke kindjes (eentje van 4 en eentje van bijna 3). Nu weet ik van vroeger dat de WC's onderweg niet al te proper zijn. Hoe ga ik dat aanpakken met de kindjes? Heeft iemand handige tips om zo hygienisch mogelijk te plassen onderweg?

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mee1977

mee1977

19-07-2009 om 12:30

Nee sinilind en juulia

niet alleen jullie fransen zijn dat!!
In Nederland - Duitsland - Tsjchië - Oostenrijk - Hongarije en zo zullen er nog wel veel meer landen zijn.
Daar zijn heel erg veel wc's langs de weg, ronduit goor!!! Dat heeft niets met het land te maken, dat heeft met de gebruikers te maken..

Ik zou inderdaad bij de grotere benzinepompen stoppen, en anders de kinderen zelf boven de wc vast houden.
Wij gaan altijd met de caravan en dus gebruiken wij voor onderweg de porti pot.
En wat ik altijd doe, de kinderen moeten verplicht tijdens een stop plassen, anders ben je net weer een kwartier onder weg en dan roepen ze dat ze heel nodig moeten plassen..
1x gehad en daar van geleerd!

Alvast een hele fijne vakantie

Valt heel erg mee

~Het valt heel erg mee hoor. De toiletten langs de autoroute zijn redelijk schoon hoor. Hier in nl zijn ze smeriger bij tankstations.

Bastet

Bastet

19-07-2009 om 14:10

Sini

Ze zegt niet dat het nu nog zo is,maar vroeger.En ja,dat was gewoon zo,ik herinner het me nog goed.Stinken naar knoflook doe ik zelf ook..
Bastet

Maylise

Maylise

19-07-2009 om 14:32

Papier mee

Ik heb net weer een lange autotocht door Frankrijk gemaakt. Schoonheid van de wc's onderweg was wisselend, van prachtige zeer schone complexen tot vieze achteraf wc's die enorm stonken.

Met hele kleine kinderen kan je ze misschien boven de pot vasthouden zodat ze niet echt hoeven te zitten. Zou dan wel van te voren even thuis oefenen zodat je weet hoe je ze het handigst vast kunt houden.

Verder neem ik vaak zelf een rol wc papier mee op zo'n lange tocht (keukenrol of zakdoekjes is ook best natuurlijk). Mocht er dan geen papier zijn kan je zelf de wc bril bedekken met meegebracht papier.

Met papier kan je dan ook je handen bedekken en zo doortrekken/deurknop aan raken.

En zelf zo'n zeep flacon mee neemen voor bij het handen wassen. Zeep ontbreekt soms.

Overigens zijn zeker langs de autoroute de meeste wc's wel vrij schoon maar als je langs achteraf weggetjes rijdt kom je wel eens een smerige wc tegen.

Maylise

Bibi

Bibi

19-07-2009 om 16:17

Papieren wc-bril dekjes

Te koop voor een paar euro per pakje bij de drogist. Een flesje "handen wassen zonder water" erbij, en klaar ben je!

andrea2

andrea2

19-07-2009 om 17:14

Net terug

en inderdaad, de toiletten langs de grote autoroutes vind ik schoner dan in Nederland. Je kan er even op letten dat het een grotere "aire" is met restaurantje, winkeltje, tankstation en speeltuintje. Daar worden de toiletten keurig schoongehouden. Het ouderwetse gat-in-de-grond toilet ben ik niet meer tegen gekomen ;o)

Maar natte doekjes, toiletpapier en hand-desinfectant is natuurlijk nooit dom om mee te nemen...

Veel vakantieplezier!

Liefs, Andrea2

Lindis

Lindis

19-07-2009 om 21:05

Potje mee

Dan kun je de kinderen overal laten plassen, ook als er geen wc in de buurt is.

Juulia

Juulia

19-07-2009 om 21:09 Topicstarter

Vive la france!

Euh ja Sini...ik ben nog nooit naar een ander land geweest met de auto. Ik ging vroeger met mijn ouders altijd op vakantie naar Frankrijk. Alle vakanties buiten Frankrijk waren naar landen waar je alleen met een vliegtuig heen kunt.
Ik ken dus alleen franse WC's (en belgische en luxemburgse natuurlijk). Als ik naar een ander land zou rijden zou ik daar vast ook vieze WC's tegenkomen.

Maar ik ga eens even snuffelen bij de drogist en ga in ieder geval WC-papier meenemen.

Juul

Plastuitjes!

Voor de dames (groot en klein) zijn plastuitjes heel handig. Je kunt staand plassen zonder dat je broek op de grond valt. Ook buiten tegen een boom, heel discreet. Te koop bij Etos (eigen merk) of apotheek (de originele Pee-mate). Ik heb ze altijd in de auto liggen.....
Alternatief: wc-brildekjes meenemen. En de bovengenoemde hand-desinfecteergel.
Goede reis!
Suus

Annet

Annet

19-07-2009 om 22:13

De wachttijd is eerder het probleem

Niet de wachttijd bij de wc's hoewel je daarmee ook pech kunt hebben. Maar de tijd vanaf dat je stopt totdat je bij de wc's bent. Voor een driejarige die denkt eindelijk te mogen plassen, is dat erg lang.
Een potje is inderdaad ideaal. Gewoon aan de kant van de weg. Op die manier kun je bij alle P's terecht. Want de toiletten bij de aires zijn goed, maar de toiletten bij de P's met alleen een apart wc-hokje zijn heel wat minder fris. Dat ligt inderdaad aan de bezoekers = alle nationaliteiten.
Zorg dat je wc-papier en zeep bij de hand hebt. En voor grote boodschappen een plastic zak in het potje leggen. Dan kun je alle zooi keurig weggooien en is je potje nog schoon.

buzz

buzz

26-07-2009 om 16:20

Potje

potje mee of gewoon wild plassen.
Niet zo moeilijk, kind gaat voor je staan en houd zijn armen om je bovenarmen vast, je tilt hem zo een beetje onder zijn knieen, dan hangt hij (zij) precies goed om te plassen.
(wij hebben standaard een potje achter in de auto staan)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.