Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Naar india met de kinderen

wij gaan dit jaar naar india om onze familie te bezoeken. hardstikke leuk natuurlijk maar 1 ding maakt wel dat ik me toch wat zorgen maak.
We zijn 5 jaar geleden voor het laatst geweest en toen waren de reizen met de trein het engst.. met name in en uit stappen.
Ik wil ze natuurlijk absoluut niet kwijt raken... heb net van die bandjes besteld waarop ons tel nr gegraveerd wordt. denk aan van die loopplijnen dat je aan elkaar vast zit, al is dat alleen maar voor de trein bij in en uitstappen.
onze jongens zijn 6 en 8..
wie heeft er nog meer tips? of ervaring met gps banjes?
greta

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

18-06-2012 om 19:30

Gps-bandjes

Wat ik van GPS bandjes weet is dat ze met name voor evenementen worden gebruikt. Ik zie daar niet 123 een oplossing in als het gaat om kwijt raken.
Nu ben ik behoorlijk bereisd maar nog nooit in India geweest. Geen idee, hoe hectisch het daar is. Maar in Thailand maakte ik mij ook zorgen over sommige drukke plaatsen (kinderen waren jonger en wij hebben er meer dan twee). Onze belangrijkste tip is om te zorgen dat je zo weinig mogelijk bagage bij je hebt zodat je letterlijk je handen vrij hebt. Letterlijk kinderen vast houden. Meestal nam 1 persoon de bagage mee (1 grote rolkoffer, dagrugzak en buggy) en 1 persoon de kinderen mee (twee kinderen aan de hand, 1 in buggy en/of dagrugzak.

Je hebt al bandjes maar je kunt ook kaartjes maken met tekst in Engels/Indiaas wat je kinderen af kunnen geven. En misschien een grote, knaloranje ballon aan rugzak oid vastmaken???

Ik spreek overal en altijd met de kinderen af waar we afspreken als het misgaat. Dat is bij een onbekend station misschien wat lastiger maar het valt te proberen.

gretadevas

gretadevas

19-06-2012 om 08:01 Topicstarter

Bedankt

bedankt voor je reactie, kijk hier kan ik wat mee.
De reis dat we aankomen zijn we bepakt en bezakt. Ik heb al tegen mijn man gezegd dat ze maar met veel ons moeten halen want ook zullen we dan veel koffers hebben.
De kinderen zijn we al aan het instrueren dat ze daar heel goed moeten luisteren en bij ons blijven en niet net zoals hier alle kantn op kunnen.

vorige keer kwam het goed, deze keer ook hoop ik, maar toch het reizen met de trein, het blijft daar spannend..

Geen bandjes maar wel

Een duidelijke taak verdeling. Een van ons de kinderen en een de bagage. Koffers? Misschien een idee om die te vervangen voor twee rugzakken. Die kan een persoon best alleen in en uit de trein tillen. Verder hebben wij 1 stuks handbagage. De kinderen deagen een eigen tas met speelgoed, boek, tekenspullen, nintendo. Past het niet meer in de tas dan mag het niet mee. Kinderen lopen voor ons of naast ons. Nooit achter ons.

En relax. Wij zijn nog nooit een kind kwijtgeraakt.

Oja, denk je ook aan goede instructies mbt tot dieren en eten? Wij hebben onze kinderen laten vaccineren tegen hepatitus A en B. Dat is nu een combi prik en bij de ggd in Aanbieding. Ik vond de informatie van de ggd arts naar onze kinderen toe heel goed. Hij legde goed uit wat ze wel mochten en wat niet.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Inge M

Inge M

19-06-2012 om 21:39

Schrijf het indiase telnr. van de familie op de bandjes

Mensen bellen niet snel een duur buitenlands nummer, wel een plaatselijk nummer. De familie kan jou weer bellen of sms-en

Monet

Monet

20-06-2012 om 09:02

Buitenlandse simkaart

Een beetje reiziger koopt bij aankomst in het land van bestemming voor een habbekrats een sim-only voor degenen in het gezelschap die een mobieltje bij zich hebben (en wie heeft dat niet) Je belt dan heel goedkoop onderling met elkaar en mensen die jouw kind vinden kunnen gewoon een binnenlands mobiel nummer bellen.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-06-2012 om 09:31

Of een eigen telefoon

Je kunt ook een locale simkaart kopen voor je kinderen, dan kunnen ze jezelf bellen en hoeven ze niet op zoek naar iemand die ze wil helpen en begrijpt.

Sawo

Sawo

20-06-2012 om 10:28

Oefenen

Hoi Greta

Kinderen van 6 en 8 moet je niet met lijntjes aan elkaar of jullie vast maken. In de chaos bij het in en uitstappen raken die alleen maar verward. Wat ik wel zou doen is het afspreken van een volgorde van in en uitstappen en deze een paar keer oefenen met de jongens. Draag een deel van je bagage op je rug zodat je handen vrij hebt. Bij rugzakken kan je zakken kopen die je kan afsluiten met slotje voor in het vliegtuig ed. Draag je kostbaarheden voor je bv rugzakje achterstevoren of heuptasje voorop.

Ga in Nederland een keer oefenen zodat de jongens weten wat er van ze verwacht wordt. Bv mama houdt de kinderen in de gaten bij in en uitstappen en papa de bagage.

veel plezier in India.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.