Vakantie en uitjes

Fianna
20-07-2011 om 10:06
Naar schiphol, hoe?
As zondag is het dan zo ver. Dan gaan we eindelijk op vakantie. Man en 2 kinderen vliegen naar Ierland en ik met 2 kinderen naar de VS. We vertrekken allemaal op zondagmiddag van Schiphol. Met zijn 6-en dus met de nodige bagage.
We komen er maar niet uit hoe we er heen gaan. Niemand die ons een lift kan geven, iedereen die we kennen is op vakantie. Met ov zien we allebei echt niet zitten. Moeten eerst naar de Randstadrail lopen, dan met de randstadrail om over te stappen op de trein. Gaat niet lukken denk ik met al dat bagage.
2 opties: taxi, gaat 60 euro kosten heen en 60 terug: totaal dus 120 euro. Hoop geld, wel makkelijk
Of met de auto en die op Schiphol achterlaten: kosten 115 euro. Ook geen kattenpis.
Hoe reizen julle naar Schiphol?

Prada
20-07-2011 om 10:36
Taxi
Als niemand beschikbaar is: de taxi. Auto op Schiphol zetten, kost veel transfertijd en met nauwelijks verschil in kosten kies ik voor gemak.

Fianna
20-07-2011 om 10:39
Prada
Da's waar. We hebben het een keer eerder gedaan en wat was dat een gedoe zeg, van Long Term Parking naar de vertrekhal.

Asa Torell
20-07-2011 om 10:47
Taxi naar de trein?
zodat je tenminste maar 1 keer de bagage een vervoersmiddel in en uit hoeft te slepen, en bovendien niet te lopen.
Hoe doen jullie dat trouwens bij aankomst? Hoef je daar dan niet met het OV?
Oja, en misschien kun je wel een ophaler regelen voor bij terugkomst? Dat zou alweer flink schelen!
In ieder geval een heel goede reis en fijne vakantie (met mooi weer ) gewenst!

Fianna
20-07-2011 om 10:55
Asa
Een taxi naar de trein zou bijna net zo duur zijn als een taxi naar Schiphol (moeten dat ook treinkaartje kopen), plus dan weer extra gedoe, bagage naar trein slepen enz.
Bij aankomst worden we allemaal opgehaald.
Terugreis ben ik eerder terug, dan zou ik man en de rest kunnen ophalen met de auto. Zelf land ik op een dinsdagochtend om 8 uur 's ochtends. Nog niemand ontdekt die me op kan halen. Dus dan zou ik ook een taxi nemen. Heb trouwens een firma gevonden bij wie het 95 euro zou kosten, van en naar Schiphol.
Jaaaaah, mooi weer, snikheet, 35 graden, dat wordt wel wennen, maar ja, ik duik dan gewoon even het zwembad in ) Oooooh, wat heb ik er zin in! Voel me net een klein kind op pakjesavond. Loop ook al dagen met een grijns rond. Heb ook een beetje het idee dat ik naar huis ga.

Fiorucci
20-07-2011 om 11:32
Fianna
Als je het je kunt permitteren, pak de taxi. Vast goed voor je vakantiegevoel..)
Veel plezier!!!

Moppeke
20-07-2011 om 12:44
Taxi
Doe jezelf een lol en ga lekker met de taxi.
Is die 120 euro meer dan waard. In/uitstappen voor de deur, ideaal. En wat iemand hiervoor al zegt: is ook goed voor je vakantiegevoel. Geen gedoe, inladen en klaar.
Deel het door het aantal personen en dan valt het hartstikke mee (look at it on the bright side )

Asa Torell
20-07-2011 om 12:57
Fianna
Dat is ook zo, die schipholtaxi's zijn relatief goedkoop en kortere stukken helemaal onbetaalbaar. Klinkt toch alsof een taxi verreweg de beste oplossing is inderdaad!

Fianna
20-07-2011 om 13:11
Taxi geboekt
96 euro, heen en terug valt mee dus.
ALs je dus uitgaat van een enkele reis van 49 euro voor 6 personen, waarvan er 3 nog een ov chipkaart moeten hebben (7.50 an ovper stuk, zonder de kosten van de reis) en dat we sowieso een taxi moeten nemen naar dichtsbijzijnde halte van ov, plus kosten trein, zijn we eigenlijk even duur uit. Sowieso vind ik ov geen echte optie, aar ik geloof dat ik idd liever een taxi neem dan met de auto ga. Het nadeel vind ik wel dat ik moeilijk de regie uit handen geef en me er nu al zorgen om maak of de taxi op tijd komt of uberhaupt wel komt opdagen

purk
20-07-2011 om 14:24
Avond van te voren weer even bellen
bel de avond voor vertrek nog even met het taxibedrijf. Dan controleer je even of ze de rit zeker weten hebben genoteerd. Gewoon voor je eigen gemoedsrust.
Fijne vakantie!
groetjes van Purk

Fianna
20-07-2011 om 17:51
Purk
doe ik idd.
Jeetje wat was mijn vorige bericht slordig getiept. Heeft er ook mee te maken dat de cursor steeds verspringt tijdens het tiepen. Heel irritant!