Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Annie Anders

Annie Anders

27-11-2011 om 17:59

Namibië, tips gevraagd...

Ik mag een reis uitkiezen voor mijn 40e verjaardag. Manlief is niet warm te krijgen voor Afrika, maar ik liet hem net een brochure zien van een kinderreisorganistie over Namibie en dat zag er toch erg mooi uit... Kom maar op met de tips. Mij lijkt de optie met een camper wel iets. Manlief ziet wel tegen de 'zomerse' temperatuur van 15 graden op, is het echt zo koud in augustus?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reiziger

reiziger

27-11-2011 om 20:54

Prachtig land!

15 graden in augustus? Nee joh, echt wel warmer hoor, maak je maar geen zorgen
Wij zijn twee keer in Namibië geweest, waarvan 1 x met de kinderen (toen 6 en 11 jaar). Wij hebben alles zelf geregeld, dat is echt heel eenvoudig in dat land. Wij hadden een auto met twee daktenten en hebben de volgende route gedaan:
Windhoek - Spitzkoppe - Twijfelfontein - Etosha NP- Tsinsabis - Rundu - Caprivistrip (Divundu - Kongola - Katima Mulilo - Kongola - Divundu) - Rundu - Waterberg NP - Swakopmund - Windhoek. Wij hadden een maand de tijd.
Namibië is geweldig! Hoogtepunten? Heel veel. Spitzkoppe is schitterend, Etosha natuurlijk en Tsinsabis (Treesleepers) was heel indrukwekkend (is inmiddels wel een stuk toeristischer geworden, hoop dat het nog zo leuk is). Caprivi is ver rijden, maar absoluut de moeite waard. Hier zie je een ander Afrika, met mensen op straat, dorpjes, en het is er veel groener dan in de rest van het land.
We hadden eigenlijk niet gepland om ook nog naar de kust te gaan, maar uiteindelijk zijn we daar toch nog toe gereden. De kust is weer compleet anders: de enorme zandduinen, de woestijn die overgaat in de oceaan, de zeeleeuwen bij Cape Cross... Super gewoon. En toen via de dirt road door de woestijn weer naar de hoofdstad.
Zucht... wat zou ik er graag nog een keer naar toe willen.
Heb je nog vragen, stel ze gerust!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.