Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

New York?

Rond juni wil ik graag een dag of 5 naar New York. Voor mij zal het de de eerste keer zijn, manlief is 15 jaar geleden al eens geweest.

Heeft iemand een goedkope tip voor een hotel? Ik weet ook niet zo goed wat nou een leuke wijk is, dus het zoekt wat lastig. Hotel mag simpel zijn, zelfs een douche op de gang vind ik niet zo erg. Wel graag centraal en dat er ook in de buurt van het hotel al wat vertier is in de vorm van restaurants etc.

Heeft iemand ervaring in het boeken van losse vluchten en zelf een hotel zoeken? Is dat nou uiteindelijk goedkoper dan bv een pakketreisje? Wat zou een goed reisbureau zijn voor een pakketreis?

Dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

08-12-2010 om 18:08

Geweldig en goedkoop hotel

http://www.theinternationalcozyinn.com/

Het is in Harlem en wordt gerund door een moeder en twee dochters. Het is er echt veilig, je zit vlakbij de uitgang van de metro en je bent met ongeveer 20 minuten helemaal downtown. Kamers zijn voor NY ruim en je hebt bovendien een eigen keukentje. Echt een aanrader, als ik weer naar NY ga, neem ik weer dit hotel!

May

May

09-12-2010 om 19:15

Kamer 12

Wij hadden kamer 12 en hebben ook nog een nacht op een andere kamer geslapen die ook prima was. Verwacht geen hotel met een uitgebreide receptie, het deed me meer denken aan een studentenhuis. Eigenaars zijn er wel, je drukt op het belletje als je ze nodig hebt en dan doen ze echt alles voor je..

May

May

09-12-2010 om 19:15

En ik zou zo weer mee willen

Maar ja, eerst even sparen.. Of niet Damajo (ik was ook met een OOL'er...)

Libertine

Libertine

09-12-2010 om 21:13 Topicstarter

May

Wat een goede tip! Da gelijk kijken of ze plek hebben in de periode dat wij gaan (half juni).

Verder nog dingen (buiten de gebruikelijke highlights) die ik moet zien?

May

May

10-12-2010 om 13:36

Erg leuk

was de amateurnight in het apollo theatre, is vlakbij het hotel... Verder Sylvias, erg leuk restaurant, ook daar vlakbij. En wat we erg indrukwekkend vonden, was the tenement museum (http://www.tenement.org/). En een goed begin is natuurlijk the circle line, en dan de halve cirkel.. (http://www.circleline42.com/new-york-cruises.aspx). Tips genoeg dus...

Ik wil ook....

maar het zit er helaas niet in. Wij zijn een aantal jaren geleden met de auto door door de tunnel Manhatten ingereden. Geweldige ervaring. Vrij gemakkelijk door de hulp van de TomTom. Erg spannend om je auto ergens in een garage te laten stallen en je sleutels af te geven. Je weet maar nooit of je hem nog terug ziet. Met twee kinderen van toen 5 en 2 de hele dag door NY gesjouwd. Ground zero, wallstreet, batterypark, ferry naar Statenisland (lekker windje ter afkoeling), taxi naar timessquare, grootste Toys'r us met draaimolen en daarna met de taxi richting auto waar we nog ergens in een klein restaurantje heerlijk hebben gegeten. We logeerden in Albany, dat is nog een aantal uren rijden ten noorden van NY.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.