Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Anoniem

Anoniem

31-08-2013 om 16:29

New york tips (activiteiten)/

Ik ga over een tijdje met een vriendin een heel lang weekend naar NY (dus veel tijd- voor vriendin 1e keer).

Heb al even gekeken en vond hier al een draadje voor tips (voor iemand die met haar zoon ging).

Hebben jullie wellicht nog andere tips voor ons, en dan mn voor activiteiten, zoals musical (van tevoren boeken of daar ter plekke?), sportwedstrijden (misschien grappig eentje te zien - hoe regel je dat)? en andere leuke activiteiten (ik las al iets over gratis rondleidingen).

We willen vanzelfsprekend wel de standaarddingen bezoeken.

Alle overige tips dus ook welkom!

dre

dre

04-09-2013 om 16:26

Deze tips kreeg ik

1. Soho bezoeken; West-Broadway heeft leuke shops. Lunchen in Peep!!!, 177 Princestreet. Trendy Thai met super lunchdeal (tot ca. 15.00 uur; ca.US 10,- voor 2 gangen incl. thee). Check out the toilets!

2. Happy Hour (van 4 - 9) met super sushi en heerlijke cocktails (bv Mojito’s voor $ 5,-) bij Bamboo@ 52!!!; 52ste straat tussen 8 en 9 Ave!!!

3. Lunchen bij Armani op 717 5th Avenue (tussen 55 en 56e street; op de bovenste verdieping). Trendy hotspot met een prima lunchdeal: US 25,- voor een top 3-gangenmenu. De winkel zelf is ook zeer fraai, ga met de trap naar beneden…

4. Shoppen bij Old Navy, Gap & Banana Republic voor goede basics (t-shirts, pullovers, broeken ed), zijn overal in de stad, maar bv op Broadway (tussen Houston & Canal St en in 34th st nabij Macy)

5. Koopjes bij Century 21 (t.o. World Trade-site) en Daffy’s (o.a. naast Macy’s).

6. Shoppen bij Macy’s (visitors card halen voor extra 11% korting bij visitors center) en Bloomingdale’s (Luxe warenhuizen à la Bijenkorf).

7. Shoppen bij Old Navy, Gap, Banana Republic voor goede basics (t-shirts, pullovers, broeken ed), zijn overal in de stad, maar bv op West Broadway en in 34th st bij Macy)

8. Met de Starferry (einde lijn 1) naar Staten Island om Miss Liberty te zien. Gratis met Metrocard. Gelijk met de volgende boot terug. Liefst op zonnige dag.

9. Het panorama-dek van Top of the rocks bezoeken bij Rockefeller Center. Kaartjes vooraf te reserveren via internet om wachttijd te verkorten. Liefst op zonnige dag en dan net voor het invallen van de schemering. Daar zit ook een mooie Kenneth Cole-zaak.

10. Met je Metrocard even heen en weer met de kabelbaan naar Roosevelt Island om het gevoel te krijgen een helicoptervluchtje te maken boven NYC. Spectaculair uitzicht. Gelijk weer terug. Bij 60th st. en 2 Av.

11. Fietsen in Central Park (aldaar ergens te huur). Lunchen bij The Boathouse.

12. Sowieso fietsen in NY; er komen steeds meer fietspaden: bv op Broadway.

13. Abercrombie & Fitch bij South Street Seaport bezoeken (niet die disco op 5th Ave).

14. Meatpacking District (rond Gansevoort St) met zijn trendy winkels en arty Chelseamarket (aparte winkeltjes;lekkere gourmet-tentjes) en het nieuwe park op de oude spoorlijn, The High Line!

15. Wandelen of fietsen over Brooklyn Bridge (downtown).

16. Op zondag voor 12 uur kun je gratis het Musum of the city of New York in (1220 Fifth Avenue). Leuke wisselende (foto-) tentoonstellingen en een must is het filmpje (15 min.) van het ontstaan van NYC te zien! Tegenover het museum is een romantisch stukje Central Park, met fraaie perken en beelden.

17. Zomertips voor een dakterras: trendy roofterrace van Dream Hotel, 55th St & Broadway (wat duurder), of 230 5TH Ave. Enorm roofterrace op kantoorpand met zicht op Empire State Building; gewoon doorlopen naar de liften; de doorman helpt je wel. Leuk na kantoortijd.

Liz

Liz

08-09-2013 om 00:56

Dré en meer tips?

Bedankt voor al je tips! Echt super.

Ik begrijp dat jij alles met metrokaart deed.

Niet New York Pass gebruikt? Weet je toevallig of de metrokaart niet in de New York Pass zit?

En ik hoorde iets over uitgaan in het Meatpacking District. Weet je daar nog iets van?

Voor andere leuke en praktische tips van anderen blijf ik natuurlijk open staan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.