Vakantie en uitjes

Sinilind
25-01-2012 om 18:52
Noorwegen in de zomer?
wie heeft het ooit gedaan en hoe beviel het? Ik wil al
lang naar Noorwegen en dan een soort combi-reis maken van paar dagen Oslo, paar dagen wandelen in de bergen, misschien een cruise
van enkele dagen in de fjords.
Zijn er goede reisbureau dit dat op een leuke manier organiseren? Het liefst met eigen auto, dat wel!
Sini op d'r iPhone

Jessica O
26-01-2012 om 07:47
Jaren geleden
Zijn we geweest. Rondreis door zweden en noorwegen. Van huisje naar huisje. Was echt geweldig. `s avonds tot een uur of 12 nog licht buiten, mooi land. Vond vooral noorwegen mooi.
Wij zijn via buro scandinavia geweest, een aanrader.

MM.
26-01-2012 om 10:40
Inderdaad
Jessica was me voor, kijk op www.buroscanbrit.nl, goede ervaring mee.
Je vindt er rondreizen met eigen auto, je verblijft in kampeerhutten of bungalows en elke paar dagen reis je een stukje verder. En om te beginnen neem je de ferry van Kiel naar Oslo of Goteborg, met eigen hut en superdeluxe dinerbuffet. Ben je meteen helemaal in vakantiestemming. Ook leuk voor kinderen, zo'n overtocht.

jeanhil
26-01-2012 om 12:17
Anderhalf jaar geleden.
Hebben wij dit gedaan, met een Camper. Ik zou wel aanraden zo vroeg mogelijk te gaan in de vakantie. Vanaf begin augustus is het overal al vrij rustiger. Wij zijn met een Camper geweest via DK naar Kristiansand an dan linksom naar Stavanger en toen naar Oslo, via SE terug naar DK. Op de campings zijn ook hytter die je kan huren, Enne de eland daar hebben we helaas gezien, daar hebben we in de bergen een aanrijding mee gehad. Daarom, als we weer gaan en dat willen we wel, voor ons de kust, daar lopen ze toch minder.

Isabella
29-01-2012 om 09:57
Erg leuk!
Een jaar of 6 geleden een rondreis door Noorwegen gemaakt. Dit was een vastgestelde route met daarbij Oslo, daarna de bergen in en daarna langs de fjorden. Bijzonder leuk en georganiseerd door OAD.
Een jaar of 2 geleden rondreis gemaakt door Zweden en Noorwegen. Deze keer de route zelf in elkaar gezet en geboekt bij Buro Scandinavië. Soms hotels en soms een huisje. Dit was ook goed geregeld.
Ik kan het ten zeerste aanbevelen om met een cruiseferry van Kiel naar Oslo of Göteborg te varen. We hebben beide gedaan en dit is zonder meer een leuke ervaring. Vooral van Kiel naar Oslo met de Colorline is een waar feestje.
Overigens gaan we dit jaar een cruise maken langs de Noorse fjorden, dus daar meer over later

Avalon
31-01-2012 om 10:06
Heerlijk
Noorwegen in de zomer. Prachtig land, zou zo weer willen gaan. Alleen vind ik onze kinderen nu nog iets te klein. Je moet je nl. niet verkijken (schrijf je dat zo, wat een raar woord) op de afstanden. 200 km in Nederland is heel iets anders dan in Noorwegen, dus plan niet te veel km's op een dag.
Maar verder een absolute aanrader

joer
05-02-2012 om 14:34
Geweldig!
Noorwegen is prachtig! Echt een ontzettend mooi land.
Wij hebben er in 2007 een rondreis gemaakt van 3 weken. Inderdaad via bureau Scandinavie. Vooral de westkant met de fjorden zijn prachtig.
De vele kilometers die je moet rijden was voor ons geen straf. Er is onderweg zoveel moois te zien. Prachtige watervallen, geiten op de weg, prachtige meren. Op de mooiste plekjes picknikken.
Probeer wel zo vroeg mogelijk in de zomervakantie te gaan. Wij waren er eind augustus/begin september. Helaas veel regen gehad en de temperatuur was al een stuk lager.
Nog een tip: Wij zijn op de heen en terug reis vanaf bovenste puntje in Denemarken over gevaren met de snelboot (4 uur) naar Noorwegen. Dit was toen stukken goedkoper dan met de overnachtingsboot vanuit Kiel.
Fijne vakantie! JOER.

Sawo
06-02-2012 om 13:05
In juli
Hoi Sini
Wij zijn vorig jaar geweest en hebben het zelf geregeld gewoon via de campings zelf. Wij zijn van Kristiansand via zuidkust naar Stavanger gereden. Vond mijn zoon heel leuk, van daaruit prekestoele bezocht. Via toeritische route naar Bergen. Hiervoor moet je echt ruim de tijd nemen want sommige veerboten gaan maar 6 a 7 keren per dag. Bergen was super. Hier vandaan zijn we naar de Haradangervida (hoogvlakte) geweest en Norway in a nutshell gedaan (rondreis per boot, trein en bus, wel erg toeristisch). Tot slot nog een weekje in Midden Noorwegen gestaan om naar mineralen te zoeken. We waren in Juli maar vonden het erg rustig zeker voor mijn zoon weinig andere pubers. Vooral veel rondtrekkende stellen van rond de 50. Dus ik zou niet in augustus gaan als het dan rustiger is.
groet
Saar