Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Flora B

Flora B

14-02-2012 om 12:02

Oostenrijk

Wij gaan altijd in de winter naar Oostenrijk, nu gaan we deze zomer voor het eerst naar Italie op vakantie.
Graag zou ik een paar dagen in Oostenrijk doorbrengen op de heenweg, zou graag het land eens in de zomer willen bekijken.
Nu is het lastig om voor een gezin met 4 kinderen 1 of 2 overnachtingen te krijgen, ben dus aangewezen op een huisje. De huurprijzen vallen me erg mee, maar ik moet minimaal een week verblijven (of betalen). Ben aan het twijfelen, omdat ik niet weet of wij ons een week in Oostenrijk kunnen vermaken, voor mijn gevoel gaat dat ook erg duur worden, ik heb het idee dat je in zo'n land veel dingen gaat bezoeken, liftpassen neemt, voor zwemmen moet betalen etc, etc... en dat steeds keer 6 personen.
Wie gaat er wel een in de zomer naar Oostenrijk en kan mij advies geven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jillian

Jillian

14-02-2012 om 12:51

Flora

Oostenrijk is een erg mooi land. Inderdaad kan je in de Alpenlanden zomers vaak redelijk goedkoop terecht in chalets en dergelijke. Daar hebben wij ook al een aantal keer gebruik van gemaakt. Een week in Oostenrijk moet ook low budget best te doen zijn maar het hangt er natuurlijk vanaf wat je wil doen.
Wandelen in de bergen en zwemmen in een van de meren is geheel gratis uiteraard & alleen daarmee kan je wel een week je vermaken. Als je een huisje op een strategisch punt neemt van waaruit je kan wandelen dan heb je ook geen liftpassen nodig.
Overigens vond ik de prijzen van liftpassen in de zomer best meevallen. Vaak kan je een pas kopen voor een heel gebied en als je veel gaat wandelen haal je dat er makkelijk uit.
Maar zeker als je de beschiking hebt over een auto hoef je niet perse met een kabellift om mooi te kunnen wandelen.
Wat betreft uit eten gaan en andere dingen kan je het natuurlijk zo budgeteren als je zelf wilt.
In elk geval is een lowbudget vakantie in Oostenrijk prima te doen.

jutter

jutter

14-02-2012 om 14:44

Hotel?

Het mij vorig jaar zomer op dat je juist in Oostenrijk (ook al is het hoogseizoen) prima hotels voor een paar nachtjes kom boeken. Veel hotels hebben ook familiekamers of 2 kamers met tussendeuren. Als een week in een huisje je te lang is, dan kan ik de hotels van harte aanbevelen, zit je ook niet vast aan de standaard zaterdag wisseldag en zo.

groet, Jutter

Jessica O

Jessica O

14-02-2012 om 14:53

Mag

het ook zuid duitsland zijn?? In de buurt van de Chiemsee? Dan heb ik nml nog wel een adres voor je. Klein dorpje, is niet veel te doen, maar je zit in de buurt van de chiemsee waar je veel (goedkoop) kunt doen.

Jessica

Karnten pass

Ik weet niet waar je naar toe gaat maar wij hebben in Oostenrijk veel gebruik gemaakt van de Karntenpass.

Wij hebben ook 4 kinderen. Wij boeken vaak gewoon twee kamers. Voor een of twee nachtjes kunnen wij best gesplitst slapen. Soms krijg je dan bij het hotel toch een familiekamer of een kamer met een scheidingsdeur.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vorarlberg pas (tip)

Oostenrijk is prachtig en je kunt je er geweldig vermaken.

Als je naar Vorarlberg gaat dan krijg je vanaf 3 nachten de Vorarlberg-card voor je gezin. Daarmee kun je gratis de kabelbanen mee omhoog en krijg je grote kortingen om lokale zwembaden in te gaan.

Wij waren er een paar jaar geleden, in een huisje van Belvilla, prachtige locatie. En omdat het toen zo heet was, was die pas (wisten we van tevoren niet) een superkado. Want we hebben zo ongeveer alle kabelbanen gehad in de omgeving, lekker koel daarboven en prachtig uitzicht. En wat dacht je van een zwembad dat hoog ligt tussen de bergen? Toen we erin lagen hadden we super uitzicht. Eten kun je daar beslist low-budget. Oostenrijk is zo duur niet.

Wij hebben ons geen moment verveeld en zijn al vaker in diverse delen van Oostenrijk geweest, maar dan in een huurcaravan op een camping bijvoorbeeld. Never a dull moment, wij vonden het prachtig.

Omgeving Salzburg is trouwens ook een aanrader. Salzburg zelf is prachtig, maar ook de IJsgrot in Werfen. De weg er naartoe (vanaf de kassa moet je een stuk de berg op lopen) alleen al was een avontuur. En je zit prachtig hoog. Mooie kastelen ook, in de omgeving.

Gut, ik kan nog wel even doorgaan. Lekker doen, het is er super en de gastvrijheid bijzonder groot.

Flora B

Flora B

15-02-2012 om 22:02

Wij gaan...

naar Kirchberg in Tirol, op een half uurtje rijden van waar we in de winter skien... daar willen we graag een keer omhoog, om te kijken hoe het daar in de zomer is.
Bedankt voor het meedenken,en voor tips sta ik natuurlijk altijd open!!

Tijgeroog

Tijgeroog

15-02-2012 om 23:23

Tip

Op een uur rijden (verder de bergen in) ligt Krimml, daar is de hoogste waterval van Europa. Je kunt langs de waterval over een goed pad omhoog wandelen, halverwege een restaurantje. Erg mooi, ook leuk voor (kleine) kinderen.
Onderaan is een waterbelevenisparkje. Heel klein, maar erg interactief en leuk.

Trix

Trix

16-02-2012 om 16:25

Voor de durfals

Ik zag laatst iets heel cools. Vlak onder Innsbruck ligt het plaatsje Mieders en daar kan je je op een soort rodelbaan, railsbaan naar beneden racen. Filmpje: http://www.huffingtonpost.com/2011/11/22/worlds-scariest-roller-co_n_1107686.html?ncid=edlinkusaolp00000003

Wauw!

Dat is inderdaad wel heel cool, en het filmpje duurt 4 minuten, zo lang duurt het tot je beneden bent. Waanzinnig!

Wij zijn in Oostenrijk al eens vaker op zo'n rodelbahn geweest, pret voor 10. Zelfs de volwassenen (of liever gezegd, JUIST de volwassenen) gaan helemaal uit hun dak.

Maar zo stijl als deze hebben we nog niet gezien. Gek genoeg krijg je mij met geen mogelijkheid in een achtbaan, maar een rodelbahn vind ik helemaal geweldig. Erg leuk om met kids te doen. En er zijn er velen in Oostenrijk.

Vera*

Vera*

19-02-2012 om 10:07

Nadeel

Een rodelbaan is minder leuk als degene voor je alleen maar aan de 'rem' trekt en je niet met volle snelheid naar beneden kan.

Flora B

Flora B

20-02-2012 om 09:55

Bekeken!

Tjee... wat een ding, supergaaf! zou het echt zo zijn dat deze zonder rem is?? Volgens mij is het bij ons vandaan een uurtje rijden.
Bedankt voor de tip!

Trix

Trix

20-02-2012 om 21:10

Wel remmen, alleen...

Die karretjes hebben wel remmen hoor, alleen de mafkees, die het filmpje heeft gemaakt, deed de afdaling zonder te remmen...
Het is inderdaad zo, dat als je een erge remmer voor je hebt de lol er gauw af is, dan kan je niet lekker voluit. Ik heb zelf nog nooit zo'n rodelbaan gedaan, het lijkt me heel leuk. Alleen heb ik de rest van de familie nog niet zo ver, dat we hiervoor een dag inruimen in onze krappe vakantietijd

Immst ( negen minuten afdaling !)

Twee jaar geleden waren wij in Immst en hebben daar negen minuten naar beneden mogen vliegen !!
Waanzinnig !!

http://www.youtube.com/watch?v=5uAj6vVuzHc
G

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.