Vakantie en uitjes

Manda Rijn
05-08-2010 om 17:16
Op welke campings in frankrijk zijn jullie geweest
en graag je plus en minpunten ! Dan heb ik namelijk alvast weer wat voorpret voor volgend jaar.
wij, nav een tip van Julia hier op het forum: les Arches in de Ardeche, een 8,7 waard (zie camping frankrijk.nl etc), heel kindvriendelijk, fijne eigenaars, lekker betaalbaar eten, rust, ruimte, riviertje met dam om in te zwemmen. Niet geschikt voor oudere kinderen (12+) die vervelen zich er.
Andere camping: les Prades in de Tarn, grote afrader ! Hutje mutje op elkaar, vooral pubers, onprettige service, prachtige omgeving.

angie_fn
05-08-2010 om 18:08
Aloha village
Hoi Manda,
Wij gaan dit jaar voor de 2x naar Aloha Village in Serignan. Ik vind het een prachtige camping, niet te massaal, maar wel goede voorzieningen, direct aan het strand en met een leuk zwembad.
We vinden het wel erg duur en hebben dit jaar weer het geluk voor een deel in het naseizoen te kunnen gaan.
Volgend jaar wordt het iets anders, want dan is het echt niet te betalen.
Verder zijn we bij Le Petit Mousse in Vias geweest. Ook leuk hoor, maar erg gericht op kleinere kinderen vond ik.
Veel plezier met de voorpret.
Wij hebben de vakantie nog te goed. Gaan over 2 weken pas.
Groetjes,
Angie_fn

ayla
05-08-2010 om 20:30
Aantal
we hebben twee jaar serignan plage gedaan en dat was geweldig, direct aan het strand, alles netjes verzorgd, mooie caravan. We konden vanuit ons terras zo de zon zien ondergaan over het strand.
1 jaar les petites camarques, fijne camping vooral voor kleine kinderen, veel voorzieningen, niet te groot, moie zwembad. Het stikte er echter van de muggen. van die gemenerikken die nog door een spijkerbroek heen steken. Daarom die dus nooit meer.
vorig jaar La Sirene, nooit meer. erg massaal. in en uitgang lopen dwars langs de winkeltjes en het zwembad. Moest mijn kinderen steeds stevig vasthouden.restaurant ook bij de uitgang en erg ongezellig. er waren 2 keer per week voorstellingen mar die waren zo druk bezocht dat je al drie uur van te voren moest gana klaarzitten anders was er geen plek. Echt een camping voor gezinnen met grotere kinderen.

Wenli
05-08-2010 om 22:45
Ook een paar
Maar een aantal weet ik niet meer precies, toen hebben we veel rondgetrokken.
Die me wel nog goed zijn bijgebleven zijn:
Camping La Lac de la Liez in Langres (Champagnestreek). Een redelijk grote camping aan een mooi meer. De plaatsen vond ik aan de kleine kant, en het nadeel was dat de bodem uit grote stenen bestond. Verder nogal luidruchtig; personeel wat in golfkarren over de camping scheurt. De toiletten waren niet de een van de schoonste, maar we hebben het erger gezien. Heel veel Engelsen, die in werkelijk enorme campers en caravans een paar dagen neerstreken om vervolgens verder te trekken. Beetje in the middle of now-where, hoewel Langres een leuk vestigingsstadje is, en ook Dijon en Verdun goed te doen waren. Ook een pretpark redelijk in de buurt.
En dan nog Le Perroquet Plage in Bray Dunes. Bray Dunes is een dorpje net op de grens van Belgie en Frankrijk. Aan de andere kant van de grens (dus in belgie) liggen Addinkerke en de Panne. Dus vlakbij Plopsaland (10 minuutjes met de auto)
De camping ligt aan het strand. Strand is vrij rustig, want is alleen toegankelijk via camping. Grote plaatsen. Vooraan een lekker restaurantje, bij het strand een bar waar je ook kunt eten en friettent. Langgerekte camping, met plaatsen in de duinen (word je met een tractor heengesleept als dat nodig is...) of op gras. Redelijke wc's (maar het is al een aantal jaar geleden dat wij er waren)
In de buurt van Calais, Boulogne sur Mer (daar is een mooi Sealife-achtig iets), de krijtrotsen van Cap Grez-Nez, Ieper. En dus Plopsaland en het Boudewijnpark.
(pretpark en dolfijnenshow)

Claudia B
06-08-2010 om 08:43
Dit jaar
naar L'Anse du Brick geweest in Normandie. Prachtige camping, vlakbij zee. Vanaf onze kampeerplaats hadden wij een schitterend zeezicht! Ook mobile homes waren er met zee zicht.
Mooi camping, niet te groot en niet te massaal. Erg schoon en goed onderhouden. Mooie grote staanplaatsen (zowel kampeer als mobile home plaatsen).
En genoeg te doen in de omgeving.
Volgend jaar willen we de kant van de Ardeche op, hebben een mooie camping gezien al maar die is best prijzig, dus ik lees hier even mee

Nor@
06-08-2010 om 10:27
En wij
zijn dit jaar, meivakantie ook op l'Anse du Brick geweest!
Hele mooie leuke camping!
in 2009 op L'Hirondelle geweest in de Drome, ook een erg leuke camping, maar nu moet je er een polsbandje om, en dat weiger ik, maar goed, we gaan toch nooit 2 x naar dezelfde plek.
In 2008 op Domaine de Massereau (ca 90 plaatsen) in de Gard, 25 km van Middellandse Zee, vlakbij Sommieres, heerlijke camping!
in 2005 naar Les Sablons geweest in Portiragnes Plages, vond ik veeel te massaal en te groot, gelukkig was het voorseizoen, maar dat zoek ik noooit meer op!
In 2003 naar Dordogne geweest, Saint Avit Loisirs, erg leuke en mooi gelegen camping, was ook voorseizoen.
Voor volgend jaar ben ik al aan het kijken, aangezien we deze zomer moesten annuleren (zouden naar Engeland gaan)....medische problemen....balen...

Mariola
06-08-2010 om 14:54
Vraag aan nor@
Hoi Nora,
Wij zijn in de zomer van 2008 ook naar Camping l'Hirondelle geweest in de Drome. We hebben daar een hele leuke tijd gehad ook al zat het weer die zomer niet echt mee. Van polsbandjes was toen - gelukkig - echter nog geen sprake. Waarom moet je daar een polsbandje om?
Verder zijn we zowel vorig jaar als dit jaar naar Camping de Bérard geweest in Grimaud, vlak bij St Tropez. Een vrij kleine camping met zwembad. Ook een hele leuke tijd gehad. We hebben onze stacaravan rechtstreeks bij de camping geboekt. Dat scheelde voor twee weken meer dan 600 euro ten opzichte van een boeking bij de Nederlandse verhuurorganisatie (Perfect Holidays)
Mariola

Aggie
06-08-2010 om 15:19
Aanrader in de tarn
Manda geeft als afrader camping Les Prades in de Tarn, ik dacht toen ik dat las 'hoe kan dat nou, ben ik net geweest en vond ik fantastisch'.. Maar ik ben dus geweest op Camping La Prade, in de Tarn. Heeel groen, 50 plaatsen dus lekker overzichtelijk, grote schaduwrijke plaatsen, aan riviertje, geen animatie, supervriendelijke eigenaars, restaurantje voor koffie en avonds iets simpels, klein zwembad, speeltuintje. Uiterst geschikt met kleine kinderen (tot een jaar of 10 denk ik) of als je wandelaars hebt. Dus niet verwarren die twee!
verder fijn, al die tips!

Nor@
06-08-2010 om 15:27
Mariola
In 2009, op de laatste dag van onze vakantie had de eigenaar polsbandjes ingevoerd om vreemden van de camping te weren...volgens mij is dat altijd de reden van die polsbandjes

Manda Rijn
06-08-2010 om 16:03
Aggie
jij bedoeld toch deze : http://www.camping-la-prade.com/
laat ik nou net la Prade gisteravond gevonden en in mijn favorietenmapje geplaats hebben ! De website is totaal onduidelijk, kan je zwemmen in het riviertje of is dat heel ondiep ? En zaten jullie in een huuracc. ?

Claudia B
06-08-2010 om 19:50
Sandra
Wij willen volgend jaar graag naar de Ardeche. Ik heb jouw camping op internet opgezocht en dat ziet er ook erg goed uit (ook qua prijs).
Waar ik een beetje tegen aan hik in die omgeving zijn de hoogtes, hoe is dat met rijden daarheen? Wij gaan met een caravan. Dat gaat allemaal prima hoor maar voor mezelf ben ik er niet zo happig op.
Zeker vanaf de A7/E15 naar de camping zelf toe.
Groetjes,
Claudia

Claudia B
09-08-2010 om 08:39
Pelle
Nou, dat is zeker toevallig zeg!
Altijd goed om informatie uit de eerste hand te horen, zeker over die hoogtes !
Bedankt alvast.
Groetjes,
Claudia

Aggie
09-08-2010 om 16:01
Voor manda rijn
hoi Manda,
heel goed, hou in je favorieten, is het echt waar. Die website is een beetje huisvlijt van de eigenaar denk ik . In het riviertje kun je wel zwemmen als je wilt. Je kunt er op een paar plaatsen in en daar is het dan van voetdiept tot halverwege je middel. Wel veel stenen, dus goede waterschoenen mee. En best veel stroming, dus voor grotere kinderen heel leuk om bootje of luchtbed mee te nemen. Met kleintjes kun je dan goed aan de kant spelen, zijn ook wat kiezelstrandjes.
Er zijn wat stacaravans te huur, heel oke maar sommige wat dicht op andere plekken.
Wij zaten in een ingerichte tent van greencamp, absolute aanrader! Zie hun eigen site voor meer info daarover, hebben ook leuke foto's van deze camping.
groet A

klompjes
09-08-2010 om 20:41
Angie_fn
Hoi Angie,
Mag ik je wat vragen stellen over Aloha?
Wij zijn van plan volgend jaar 2 weken Ardeche te doen om daarna nog een weekje strand te boeken.Afgelopen jaar Cros de Mouton in Cavaliare gedaan wat erg prettig was. Een aanrader.
Maar nu keek ik even op de site van jouw camping en dat lijkt me ook wel wat. We zijn niet van die hele grote camping gewend maar de kids willen zo graag eens glijbanen.
Heb jij in een caravan gezeten? Ik zie op de website dat er verschillende caravans en plekken zijn. Iemand schreef dat hij/zij aan de doorgaande weg zat? Dat lijkt me nou niet echt fijn. Dan lees is dat het waikiki gebied wel een aanrader is?Of Plage?
Wat wij altijd proberen te boeken is een caravan of huisje waar een veranda aan vast zit zodat je ook als het regent toch buiten kunt zitten en ik zie het echt als een verlenging van je huisje. En ja ik zit liever iets achter af dan dat ik hutje mutje sta.
En zit je in de muziek tot s`nachts of hoor je ook nog krekels?
Ik ben benieuwd. Dank je wel alvast.

Claudia B
10-08-2010 om 08:32
Sandra
Nou, dat klinkt in ieder geval goed!
Fijn om van een ervaringsdeskundige te horen hoe de route daarheen is.
Groetjes en bedankt,
Claudia

Marit
10-08-2010 om 09:37
Ardeche - soleil vivarais
Ook een leuke camping, in Sampzon (plaatsje van niks), tussen Ruoms en Vallon Pont d'Arc.
Bestaat uit twee delen (riviere, voor caravans, tenten en stacaravans) en Jardin (stacaravans).
Wij hadden een stacaravan op dit tweede gedeelte: zeer ruimte plek, niet ver van zwembad (overal staan, niet overvol).
Ook aan een riviertje met dam.
Erg leuk!
Marit

Julia64
10-08-2010 om 14:21
Campings
Manda, wat leuk dat je n.a.v. mijn tip op les Arches bent geweest. Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben gehad, wij vonden het ook erg leuk daar.
Dan zal je mijn andere campingstips inmiddels ook wel kennen, maar toch nog even:
http://www.campinglepapillon.com/ (ik zie alleen dat de eigenaar is veranderd)
http://www.campinglesacacias.com/gb/acacias.htm
http://www.campinglesbordsdutarn.com/
(Deze camping is leuk als je een eigen tent hebt, of als een caravan huurt. Wij hadden echter een huurtent daar en dat zou ik niet aanraden; je staat op het minst leuke deel van de camping, dicht bij de redelijk drukke autoweg en - het vervelendste - de tenten staan zo ongeveer boven op elkaar met maar een paar meter ruimte ertussen en geen enkele vorm van afscheiding; nul privacy dus. Maar; verder leuk)

ChrisH
11-08-2010 om 11:46
Campings voor rustzoekers in limousin en aveyron
Dit jaar hebben we op twee kleinschalige campings gestaan, allebei vooral geschikt voor kinderen met 'rustzoekende' ouders en beide van Nederlandse eigenaren. De eerste camping Vallée de Lignac lag een uurtje rijden boven Limoges en beviel uitstekend voor een week: een hele prettige sfeer, veel kleine kinderen, table d'hotes, leuke mensen (http://www.valleedelignac.com/camping.html).
De tweede camping heette Fans en ligt in Rignac aan de rivier de Aveyron, dichtbij Rodez. Zeer ruime plekken (onze Lepelaar met vario pastte er met gemak twee keer op) in een prachtige omgeving met veel natuurschoon en leuke oude (markt)stadjes. Geen animatie en toeters en bellen. Redelijk primitief sanitair, maar dat maakt ons niet uit. Ook hier weer veel gezinnen met kinderen in de basisschoolleeftijd. Erg leuke sfeer en de table d'hotes in de ouwe schuur was elke keer heerlijk (http://www.camping-fans.com/html/de_camping.html). Oudste zoon heeft genoten van het geïmproviseerde voetbaltoernooi op het grote speelveld. Op beide campings was het trouwens 's nachts ongelooflijk stil.
Hè, ik heb nu al weer zin in volgend jaar, misschien dat we dan eens naar Italië gaan.
Chris

angie_fn
11-08-2010 om 18:35
Klompjes
Hoi Klompjes,
Natuurlijk mag je me wat vragen stellen.
Wij zitten daar in een stacaravan. Hebben geboekt via canvas, maar je kunt ook rechtstreeks bij de camping boeken. Moet je wel snel bij zijn, want het zit heel erg snel voor. Rechtstreeks boeken bij de camping kan volgens mij pas vanaf januari.
Er zijn genoeg caravans met veranda, hebben wij nu ook.
Wij hebben in de wijk tortues gezeten, daar staan naast stacaravans ook tenten en tourcaravans. Dat vind ik wel leuk, heb je niet het idee van een stacaravanpark.
Wij hebben geen last van verkeer of een drukke weg gehad. Weet niet hoe het in de andere wijken van de camping is. Je hoort natuurlijk 's avonds wel eens wat muziek, maar op welke camping is dat niet.
De camping wordt door een weg in twee gedeeld, maar voor mijn gevoel was dat echt geen drukke weg.
Ons is het in ieder geval prima bevallen. Ik wil wel voor je kijken hoe de andere wijken eruit zien, moet eerlijk bekennen dat we daar helemaal niet zijn geweest. We zaten zo dicht bij het zwembad en het strand, dat we daar helemaal niet langs kwamen.
Het is een heel geschikte camping voor kinderen tot een jaar of 12. De zee is echt super, loopt geleidelijk af, het strand is mooi schoon en groot, het zwembad is prima, niet extreem groot, maar groot genoeg. Er wordt ook wel door mensen geklaagd over de badmeesters. Ze zijn inderdaad streng, maar daardoor kan iedereen fijn zwemmen en spelen in het zwembad. Ze zijn ook streng op zwemshorts e.d. Dat mag niet in het zwembad. Ze kijken ook echt of je schoon bent voor je het zwembad in mag, anders moet je douchen. Dus geen zand in het zwembad.
Ik kon dat wel begrijpen, maar andere mensen vonden dat vervelend.
Nou, mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel. Wij vertrekken dinsdagnacht, heb er superveel zin in!
Groetjes,
angie_fn

ChrisH
11-08-2010 om 20:48
Lidwientje
Camping Fans is zeker een aanrader. Verder moest ik bij je beschrijving van het dierenleven op jullie camping dit jaar ook meteen aan La Boucoule denken.
Dit is een kleine natuurcamping ten noorden van de Mont Ventoux in de Provence. We zijn er zelf nog niet eerder geweest, ik ken het alleen van internet. Voor zover je zoiets kunt zeggen op basis van een forum, klinkt het wel als iets voor jullie. Op hun webpagina staat zelfs een hele lijst met waargenomen fauna en flora.
Misschien ook iets voor je lijstje?
Chris

klompjes
12-08-2010 om 10:10
Angie
Dank je wel voor je reactie. Is toch fijn om even iemand te spreken die er zelf is geweest, en die er weer heen gaat.
Ik heb op de website gekeken en ons trok dus het gedeelte Plage wel aan omdat je dan zo het strand op loopt. Als je zou willen kijken daar en nr van caravan willen doorgeven die mooi en prive staat dan zou dat fanatastisch zijn! Het plan is om daar de laatste week van de vakantie heen te gaan volgend jaar dus dat zou zijn de 1e week van september. Dat scheelt erg in prijs hebben we al gezien.
Het zwembad is misschien niet zo groot, de kinderen zijn met name gecharmeerd van de glijbanen. Die zijn toch wel leuk? Of valt dat wat tegen?
Dat zwemshorts verboden zijn heb je op heel veel campings dus dat zijn we wel gewend.
En dat je op iedere camping wel muziek hoort? Hihi Nou nee. We zitten namelijk vaak op camping ( klein) waar je alleen de krekels hoort. Wij vinden dat soort campings heerlijk maar willen dus volgend jaar iets meer leven op de camping. Maar ik lees al in je bericht dat het niet vreselijk is qua lawaai.
Dank je wel alvast!

angie_fn
13-08-2010 om 14:04
Klompjes
Ik ga mijn best voor je doen. Heb net ook even de plattegrond bekeken, weet nu welk gebied je bedoeld. Ik weet niet hoe het daar zit met eventuele overlast van aangrenzende camping (als die er is, heb eerlijk gezegd geen idee), maar zal wel eens kijken.
Ik zie nu ook dat wij eigenlijk het verst van de zee zaten, en we stonden nog in 5 minuten op het strand, dus ver hoef je nooit te lopen, waar je ook komt te staan.
De glijbanen zijn leuk, niet spectaculair hoor, gaan niet superhard, maar onze kids hebben er veel gebruik van gemaakt. Hoe oud zijn je kinderen?
Tja, als je inderdaad alleen krekels gewend bent, dan zul je dit wel een luidruchtige camping vinden. Er is 's avonds wel altijd iets van animatie. Gingen wij niet zo vaak heen, maar live muziek of een show ofzo was er wel. En volgens mij was dat rond 11 uur wel afgelopen, ga het dit jaar iets beter in de gaten houden voor je.
Ik wil je anders ook wel mailen, want ik weet niet of dit topic er na onze vakantie nog wel is.
Geef me anders je adres maar.
Krijg steeds meer zin in de vakantie. Leuk hoor deze voorpret!
Groetjes,
Angie_fn

klompjes
13-08-2010 om 19:20
Angie
Wat top dat je even wilt kijken zeg! Ach en w.b.t de muziek...de eerste 2 weken gaan we naar een waarschijnlijk wat kleinere camping dus de krekels krijgen we evengoed wel te horen. Plage leek ons zo geinig omdat je dan misschien wel zo dichtbij de zee zit dat je het hoort. Maarja, als er een camping naast zit met holadiejee muziek, haha.
Ik beloof de kinderen ieder jaar een camping met een vette glijbaan maar elke keer vallen dat soort campings dan toch weer af omdat ze massaal zijn. Vandaar dat ik deze camping zo leuk vond. Mijn kinderen zijn 7 en 12( Jongen en meisje)en ik denk wel dat ze dit leuk vinden.En anders...ja ik heb mijn best gedaan.
Ik herken dat gevoel wel vlak voor het weg gaan. Heerlijk.Helaas moeten wij nog even wachten tot volgend jaar maar het uitzoeken is al leuk.
Je kunt me mailen op [email protected]
Angie een hele fijne vakantie en alvast heel erg bedankt dat je dit wilt doen!

Margriet*
15-08-2010 om 11:04
Chris h
Fans was vorig jaar ook een optie helaas zaten ze al vol. We kregen toen een hele leuke tip voor de camping LeMuret, ook in de Aveyron. Tijdens onze afgelopen vakantie in Italie, hadden de kinderen het nog meerdere malen over deze camping. Met name het meertje zorgde voor het succes.
Wij hebben goede ervaringen met campings uit de boekjes Rustiek kamperen, klein schalig redelijk eenvoudige campings (hoewel ik ze altijd vind door te googlen).
Na onze vakantie in Italie hoef ik voorlopig niet meer naar Frankrijk. Italie heeft net iets meer: lekkerder eten, veel aardigere mensen, taal is makkelijker vind ik en prachtige natuur (in Toscane).

ChrisH
16-08-2010 om 09:25
Le muret
Margriet, bedankt voor de tip van Le Muret, ziet er erg leuk uit. Het is dat we dus dit jaar al in de omgeving van Villefranche de Rouergue hebben gestaan, anders zou ik er volgend jaar zo heen willen.
Waar zijn jullie geweest in Italië? Voor ons is dat echt nog onontgonnen terrein. Ik hoor altijd dat de plaatsen op de campings daar zoveel kleiner zijn dan in Frankrijk, en dat kan een probleem zijn als je met een De Waard familietent kampeert. (Hoewel ik me dan altijd afvraag hoe mensen met die megatunneltenten dat doen...) Heb je nog een tip voor een leuke camping in Italië?
Chris

klompjes
16-08-2010 om 09:34
Angie
Dank je wel. Ik ga je eind volgende week even mailen. Heel veel plezier!

Margriet*
17-08-2010 om 20:22
Chris h
Wij zijn eerst 11 nachten op deze camping geweest, http://www.campinglucherino.net/OLA/campeggio-lucherino-amiata.php. Een uur rijden vanaf Siena, dat is ook de enige grote stad waar we zijn geweest en wel heel veel dorpjes, de zee. Florence is twee uur rijden, sommige mensen gaan ook een nachtje naar Rome. Hele prettige camping, leuke Italiaanse eigenaar, veel kinderen van 5 - 16 jaar. Geen disco etc, wel zwembadje en tafeltennistafel maar door de hoeveelheid kinderen genoeg te doen.
Daarna huis op de heuvel, kleine camping maar veel kinderen in onze kinderen hun leeftijd (zie foto's op site, mijn kinderen staan erop en mijn man ook verstopt achter een fototoestel, en nu maar raden wie het zijn...) De mensen die er kwamen waren gemeleerd, maar wij hadden hele leuke contacten. Het lijkt een beetje klef omdat het klein is maar overdag is iedereen de camping af vanwege de hitte, wij hadden gelukkig een schaduwplek en dat is echt aan te raden. Hier is wat meer kindervermaak in de buurt (zwemparadijs, meer, zee). Aardige eigenaren, als je zin hebt doe je mee niet ook goed. Op beide campings waren de tenten in de meerderheid.

Damajo@
18-08-2010 om 20:23
La sousta in remoulins
Leuke camping voor m.n. pubers. Mooie plaatsen, niet strak ingedeeld.Veel bomen, met grote denne-appels ! Sanitair prima.
Wij stonden aan het sportveld. Daar stonden we in de volle zon maar daarentegen hadden we daar minder last van de muziek die 's avonds tot 23.30 over de camping schalde. Bij het sportveld en vlak aan de rivier heb je daar beduidend minder last van.
Het waait er meestal ook flink dus dat koelt wel af.
Op de camping mogen honden komen.Ik heb er geen enkele hondedrol gezien want poep moet opgeruimd worden.
Het zwembad is van 13-15u dicht maar dan kun je naar de rivier.Zwembad is prima en de badmeesters hebben flink de wind eronder.
Kinder-animatie alleen in het Frans.Wel leuke activiteiten bijv.agility-demo's (honden), boogschieten, bijna elke avond optredens van artiesten.
Er is Wifi op de camping ( bij de receptie, maar mensen die vlakbij staan kunnen op hun standplaats internetten, onder genot van de luide muziek).
De camping is een goede uitvalsbasis voor vele leuke en interessante uitstapjes.Bijv. Arles, Nimes, Mont Ventoux, st Rémy de Provence , Avignon, Uzès.
Bovendien is de camping hooguit tien minuten lopen van de Pont du Gard ( Romeins aquaduct, staat op de Unesco werelderfgoedlijst)
Ik heb deze camping speciaal voor puberzoon gekozen en de muziek op de koop toe genomen. Op zich heb ik er niet eens zoveel last van gehad eigenlijk.
Damajo