Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

MM.

MM.

31-05-2009 om 12:40

Openbaar vervoer parijs?

Mijn dochters gaan een paar dagen naar Eurodisney en verblijven in een hotel op een paar metrohaltes van Disney vandaan. Ze zijn er in totaal vier dagen en maken dan in totaal een ritje of 8 met het OV.

Is er een handig soort strippenkaart in Parijs hiervoor of een mini-abonnementje? En waar koop je die?

Er is ook een zonesysteem waar ik via internet niet echt uitkom, dus ik hoop op ervaringsdeskundigen die me alles kunnen vertellen! Anders zit ik als overbezorgde moeder straks niet echt rustig thuis te blijven

Groet MM

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

31-05-2009 om 14:06

Metrokaart

Je hebt idd metrokaarten die een paar dagen geldig zijn, als je naar Disney gaat moet dei met de meeste zones hebben. Het is soweiso heel handg, okmda je niks hoeft te kopen, makkelijk weer terug kunt als je verkeerd zit etc, zou ik zeker kopen. Ik koop ze altijd gelijk als ik iets reserveer, misschien kun je ze ook via internet bestellen?

Claudia B

Claudia B

31-05-2009 om 19:58

Heel handig

Gewoon een dagkaart kopen voor de metro en dan met de meeste zones als je ook naar Disney wilt (6 zones).
Gewoon bij het loket af te halen (we waren daar goedkoper uit dan toen we ze bij het reisbureau hier in Nederland bestelden!!). Je krijgt er een metrokaart bij en ook kortingskaarten voor diverse entree's, altijd leuk.
De metro is ideaal, je komt echt overal en erg makkelijk! Je kijkt de kaart waar je heen moet zoekt de metrolijn erbij en kijkt naar het eind of beginpunt van die lijn (ligt er aan welke kant je op moet) en weet zo welke metro je moet hebben, welke kant op.
Je kunt zoveel als je wilt in en uitstappen, overstappen e.d..

Groetjes, Claudia

reina

reina

31-05-2009 om 22:07

Zones

Ik zie dat er vanmorgen allerlei letters weggevallen zijn ,wat staat dat stom... Maar wat zones betreft, je kunt ze kopen voor alleen het centrumdeel tot een eind daarbuiten, incl Disney, voor die laatste optie heb je dus de meeste zones nodig. Je koopt zo'n kaart ( carnet dus) voor het aantal dagen dat je er gebruik van wilt maken, het gaat in vanaf het moment van de eerste keer door het poortje halen.

MM.

MM.

01-06-2009 om 22:21

Gevonden

Van het Eurolines-busstation moeten ze met metro en trein naar hun hotel dat in dezelfde zone als Disney ligt. Dus 1 regionaal kaartje voor 5 zones, en een stapeltje voor 1 zone om op en neer naar het park te gaan. Inmiddels ben ik zelf haast een deskundige want na een paar uur studie begin ik het eindelijk door te krijgen
Bedankt!
MM

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.