Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Faith

Faith

14-07-2009 om 22:19

Opladers mobiel en tandenborstels?? op camping

Tja, dan ga je kamperen na 25 jaar maar de tijden zijn echt veranderd. Hoe laad ik op de camping mijn mobiel op, of mijn opl.bare batterijen? Voor de tandenborstels kan ik natuurlijk wel een alternatief bedenken, maar hoe doen jullie dit?? is het nodig om stroom af te nemen elke dag voor die paar keer dat je moet opladen?? Faith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

14-07-2009 om 22:26

Tegenwoordig hebben we wel stroom, omdat wij steeds decadenter worden met onze tentvakanties.
Maar voor die tijd: telefoon laadde ik wel eens op in een restaurant, of ik hing 'm aan de lader tijdens het douchen. Er zijn ook wel eens mensen die aan ons vragen of ze onze stroom mogen gebruiken voor het opladen van hun telefoon. Of: tijdens het rijden op de sigarettenaansteker.
Voor de tandenborstel: die liet ik gewoon staan bij de wastafels met het verzoek om eraf te blijven op een briefje erbij. Ging altijd goed, niemand wilde mijn gebruikte tandenborstel kennelijk hebben. :-p

Jesse_1

Jesse_1

14-07-2009 om 23:22

Net als vroeger

op pad met dingen die geen stroom nodig hebben .
Wij kamperen luxe, want wij hebben sowieso stroom ivm de koelbox, dus geen 'last' hiervan. Je mobiel kun je opladen via de sigarettenaansteker (zijn er nog mensen die dit ding gebruiken waar het oorspronkelijk voor bedoeld is?).
Jesse

Lynna

Lynna

15-07-2009 om 07:37

Jesse sigarettenaansteker (licht ot)

Geen idee hoe hij al sigarettenaansteker zou werken? Komt daar dan echt een vuurtje uit????????

Suzanne

Suzanne

15-07-2009 om 09:16

Tandenborstel?

Waarom zou je een elektrische tandenborstel meenemen naar de camping? Een 'gewone' volstaat prima, die paar weken. De mobiel zou ik ook in de auto opladen.
Lynna: Je duwt als je een sigaret aan wilt steken, de aansteker in, even later klikt hij weer terug en zie je binnenin een gloeiende spiraal, daarmee kun je je sigaret aansteken, geen vlammetje. Zonder die aansteker is het een 12 volt stopcontact.

Opladen

Ik neem een gewone tandenborstel mee. Telefoon laad ik op bij de WC's, bij een kleine camping kan dat meestal wel. Het hoeft niet vaak want overdag staat hij uit, ik doe erg lang met de batterij. We hebben ook een oplader die op zonne-energie werkt, die doet er alleen erg lang over. Opladen via de sigarettenaansteker gaat een beetje lastig want die zit niet op de fiets We nemen doorgaans voldoende (of te veel) reservebatterijen mee.

jacci

jacci

15-07-2009 om 13:34

Batterijen

Er zijn tegenwoordig opladers voor mobieltjes waar je batterijen in kunt doen. Even vragen bij de blokker en volgens mij lagen ze laatst zelfs bij de c1000. Jacci

Niet mee

Gewoon geen telefoon mee, of uitzetten en elke avond half uurtje aandoen om te kijken of je berichten hebt. En stroom voor een tandenborstel? Mis ik iets?

Rust

Rust

15-07-2009 om 21:21

Uit

Waarom zet je je mobiel niet uit? Van te voren opladen, voor noodgevallen, en directe familie het nr. van de camping geven. Net zoals 25 jaar geleden.

Bastet

Bastet

16-07-2009 om 08:32

Faith

Kwa tandenborstel zou ik een gewone meenemen.Voor het opladen van je mobiel heb je apparaatjes waarmee je zonder stopcontact je mobiel kunt opladen,ik zou even informeren
bij een belwinkel.
Groetjes,Bastet

margje van dijk

margje van dijk

16-07-2009 om 11:33

Fototoestel

Ik poets mijn tanden met een gewone borstel en de mobiele telefoon redt het ook wel (met zuinig aan-uit regime), maar mijn grote opdracht is toch altijd: het fototoestel!

Ik heb een redelijk ouwe (2003) maar wel eentje die het goed doet en mooie foto's maakt, dus dat is ons toestel. Hij heeft 2 accu's (da's al heel wat), maar die gaan elk toch maar een dag of 2 mee (als je de hele dag door wel foto's maakt). Dus na 3 à 4 dagen moet ik het fototoestel weer opladen.

Tot nu toe heb ik het op de volgende manieren opgelost:
- overdag (op een heet moment van de dag) in het koele washok gaan zitten, met een boek erbij (dat was in de tijd dat de nieuwste Harry Potter dan net uit was).
- op een wasdag waarbij ik de wasmachine van de camping gebruik: het fototoestel opladen terwijl ook de was in de machine zit (dan blijf je toch ook wel in de buurt).
- op een rustige camping gewoon 's nachts laten opladen in het washok.

Maar het fototoestel is bij ons zodanig dat je de accu's IN het toestel moet doen wat vervolgens aan de oplader moet. Dus iemand die het zaakje wil stelen heeft meteen alles bij elkaar.

Wel haal ik altijd de kaart eruit, dus bij diefstal zijn de foto's niet weg, maar het is iedere keer weer een rotklus waarvan ik blij ben als-ie weer geklaard is.

Het is overigens nog nooit fout gegaan in al die jaren.

Margje

krasje

krasje

16-07-2009 om 11:35

Zonne-energie

Volgens mij verkopen ze bij de action een heel groot apperaat dat met zonne-energie je accu's weer oplaadt..

Het is wel enorm hoor, 40com bij 15 cm of zo.
Ongeveer he

Succes
Q

Zonne-energie

Bij Bever hebben ze kleinere opladers. Ze zijn niet echt goedkoop...
http://www.bever.nl/orientatie-en-electronica/2861.zonne-energie

Faith

Faith

16-07-2009 om 14:58

Tips van mij!

Ik heb nu een oplader gekocht bij Halfords voor inde auto waar je losse stukjes bij kunt kopen voor diverse opladersystemen van mobieltjes. volgens mij heeft manlief een oplader die al in de sigarettenaansteker kan. Nu moeten we wel af en toe rijden dus om er gebruik van te maken, anders idd maar in de douche ofzo.
Daar is ook een oplader te koop voor batterijen (2700 NIMH, hele goede dus) die je zowel met gewoon stroom als in de auto kunt opladen. Misschien haal ik die nog, dat is voor mijn fototoestel geweldig! Ik heb 1 setje batterijen dat heel lang meegaat, en 1 setje dat niet lang meegaat, ik heb het gevoel dat deze nieuwe goed zijn, iig qua vermogen. Kan ik jullie ook nog eens tips geven.
Faith

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.