Vakantie en uitjes

Belle Époque
26-10-2011 om 20:21
Oud en nieuw
Heeft iemand wel eens oud en nieuw gevierd op een bungalowpark of zo? Ik mag iets uitzoeken om oud en nieuw te vieren. Ik weet al wat ik ga doen als ik alleen ben: een hotelletje, dat heb ik al vaker gedaan. Maar als ik de kinderen met oud en nieuw heb (moeten we nog bespreken met ze), denk ik er aan om met hen oud en nieuw op een bungalowpark oid te vieren ipv thuis, want een hotelletje is onbetaalbaar voor drie personen.
Het hoeft niet heel erg luxe te zijn, maar ik zou het wel leuk vinden als het een beetje levendig op het park is, met mensen die elkaar na twaalven gezellig nieuwjaar toewensen, vuurwerk en zo (ik steek niet zelf af). Of is het dan juist een heel dooie boel?
Wie heeft er ervaring mee of heeft een alternatief idee voor twee oudere kinderen die overigens niks van de hele avond herrie en disco moeten hebben?
Liefst in Nederland.

Belle Époque
26-10-2011 om 20:46
Dat is een goeie!
Ik geloof nooit dat de kinderen dát leuk zouden vinden...!

Knutselkei
27-10-2011 om 18:37
Weerterbergen
zijn wij een jaar of 5 geleden geweest en daar was wel vuurwerk mar geen mensen die elkaar echt nieuwjaar wensten geloof ik. Wat me wel verbaasde ( en blij maakte) was dat het hele park rond het middaguur weer schoon was!
Wie weet ook een overweging: de efteling is tot 0100 open?? En dan een huisje er vlakbij huren bv op de droomgaard. Das maar een paar kilometer rijden?

Snuggle's
28-10-2011 om 00:35
De efteling?
Is de Efteling open? Het park zelf? Wat een leuke tip! Lijkt me best grappig om eens te doen.
Snuggle's

Belle Époque
28-10-2011 om 03:11
Monet, over centerparks
Dat ziet er aantrekkelijk uit, maar het lukt me niet erachter te komen wáár het is en wat het kost. Kan aan mij liggen, of mijn trage computertje, maar ik denk dat ik genoeg reden heb om aankomende week even te bellen naar Centerparks

Belle Époque
28-10-2011 om 03:13
De efteling
Die is niet echt favoriet, mijn kinderen zijn te oud voor sprookjes, en niet echt geschikt voor pretparkvertier.

Belle Époque
28-10-2011 om 11:38
Centerparks
Die gaat helaas boven de begroting, zie ik net. Dat moet goedkoper kunnen Maar bedankt voor de tip!
Is er sowieso iemand die wel eens oud en nieuw heeft gevierd in een huisje, en die me wat kan vertellen over de sfeer?

mari39
28-10-2011 om 11:45
Iets anders
in een huisje ben ik nooit geweest maar heb wel 2 keer een arrangement bij stay okay gedaan (oud en nieuw arrangementen). Zijn meestal 2 nachten, eten inclusief. Daar komen nog meer ouders met kinderen, kan best leuk zijn. Wij vonden het in Soest erg leuk, in noordwijk viel het wat tegen qua sfeer op de locatie. De nieuwjaarsduik was dan wel weer leuk. Is ook wat goedkoper dan centerparcs omdat het inclusief is.

Belle Époque
28-10-2011 om 12:26
Ja!
Ik had daar niet eens bij gedacht, maar heb net gekeken en dit is inderdaad meer in ons bereik! Ziet er echt ontzettend leuk uit!
Ik moet nu nog even goed overleggen wáár de kinderen oudjaar willen vieren (bij mij of hun vader), maar als ze met mij meewillen, denk ik dat Stayokay een héél goede kans maakt.
We zijn al eens in een Stayokay geweest en dat is ons uitstekend bevallen!

mari39
28-10-2011 om 15:45
Nog even
over soest, dat was inderdaad wat sfeervoller maar ik herinner me ineens dat in die zeer koude oud en nieuw de verwarming het op oudjaarsochtend niet meer deed in het gebouw. Wat was het koud!!!! Van armoe zijn wij gaan opwarmen in het (gratis) militair luchtvaartmusuem! Toen we terugkwamen deed de verwarming het weer wel. Dat kan dus bij stay okay wel gebeuren.

Bele Époque
29-10-2011 om 00:01
We zijn er uit, denk ik!
Het wordt StayOkay.
Oudste zoon wil toch liever bij zijn vader zijn, en jongste juist bij mij. Prima.
Verder wil zoon liefst naar Ameland en ik naar Terschelling, vooral om praktische redenen want daar ligt het naast de haven en dan hoef ik geen dure bootticket voor de auto te boeken (130 euro, of je een emmer leeggooit!). En Ameland bleek al vol.
Zoon vroeg zich wel af of het écht keiharde muziek was, maar ik bereid hem er op voor dat dat nou eenmaal bij feesten hoort. Ik boek sowieso een privékamer zodat hij zich terug kan trekken als het nodig is.
Goeie tip dus, bedankt! Ik ken de stayokay, ben er zelfs wel eens met een groep geweest (niet daar), maar ik had er echt niet aan gedacht om dáár oud en nieuw te gaan vieren!

mari39
29-10-2011 om 17:05
Leuk!
veel plezier alvast, en heerlijk op een van de waddeneilanden. Zou ik ook eens willen, alleen dat is voor ons echt heel ver!

Marie
30-10-2011 om 19:44
Bussen op terschelling
Hallo Bele Epoque
Er rijden gewoon bussen op Terschelling hoor (en ook taxi's). Daarmee kun je ook gewoon op je vakantie-adres komen en is veel goedkoper dan een kaartje voor de auto.
Succes

kastanjet
31-10-2011 om 06:36
Fietsen
Huur een fiets bij de haven en rijd naar Stayokay. Nog geen 5-10 minuten.
Ik ben jaloers! Ben dit jaar nog niet op
Terschelling geweest. Normaal gesproken kom ik daar minimaal 1 x per jaar.
Veel plezier!

purk
31-10-2011 om 12:26
Tip voor huren fiets
bel even van te voren en dan moet het volgens mij wel lukken om er eentje met trapondersteuning te reserveren.
groetjes van Purk

Belle Époque
31-10-2011 om 22:07
Mari
Het is ook best een onderneming, maar wie weet kan je er ook eens heen...! Het is de moeite waard, ook buiten het seizoen!

Belle Époque
31-10-2011 om 22:09
Bussen
Ik weet dat de Stayokay zo ongeveer naast de haven ligt en dat ze je bagage op komen pikken. Bij niet al te bar weer kan ik het lopen. En anders, inderdaad, een taxi of bus Maar ik vind 130 euro voor een retourtje auto iets te scharrig voor die paar dagen.
Ik vraag me wel af hoe de busdienstregeling op 1 januari is, want misschien is het wel mooi strandwandelweer. Maar ik heb geleerd om gewoon af te wachten hoe de dingen komen

Belle Époque
31-10-2011 om 22:15
Kastanjet
De laatste keer dat ik er was, was in december 2008 of 2009, werkgerelateerd (incl. een overnachting en de bootkosten betaald), amper een toerist aanwezig. Het vroor dat het kraakte en dan is het werkelijk een waanzinnig mooie ervaring om in mijn eentje op het strand t.h.v. Oosterend te staan, op een hardbevroren strand...!
En met de kinderen was ik er in '06, in een heel simpele stacaravan, echt geweldig!

mari39
01-11-2011 om 21:55
Jeetje
je posting heeft me wel weer aan het denken gezet. Eerst wilde ik dit jaar niet een stay okay doen met oud en nieuw maar gewoon thuis. Maar misschien nu weer wel!
Het is toch ook weer heel leuk om er tussen uit te zijn!

Poezie
08-11-2011 om 18:01
Geen tips maar.....
Ik wens je heel veel plezier; je hebt het verdient!
Gr. Poezie.

Marijke
08-11-2011 om 21:26
Roompot
Ik heb vandaag geboekt bij een Roompotpark in Zeeland, vuurwerk mag, 30-12 tot 6-1, 6-persoonshuis, vaatwasser, park met zwembad, kosten 549 euro. Vergeleken met centerparcs is dit een lachertje. paar jaar geleden een landalpark, ook een koopje vergeleken met centerparcs.