Vakantie en uitjes

oregano
26-02-2013 om 19:17
Paar dagen naar barcelona in meivakantie, hoe goedkoop boeken?
Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar als we bv 4 dagen gaan maandag en vrijdag weer weg dan kom ik toch wel op zo'n 750 euro hotel en vlucht. dat vind ik wel wat duur voor een uitje met dochter. Is extra kado voor haar 16e verjaardag. Heeft iemand tips hoe ik dit goedkoper kan boeken? Of tips voor goedkoop maar toch schoon hotelletje? Of wachten met boeken tot paar dagen van te voren?
Alvast dank!
Groet oregano

Vic
26-02-2013 om 19:36
Pakketreis?
Ik was op zoek naar een lang weekend Lissabon, en als ik dat via D-reizen boek met vlucht+hotel is dat een stuk goedkoper dan als ik zelf tickets en hotel boek. Geldt waarschijnlijk voor Barcelona ook. Maar de meivakantie is altijd prijzig natuurlijk!

Mover
26-02-2013 om 20:32
Apartement bij particulieren
Bij Vueling vlieg je al voor 200 pp, en als je via wimdu of iets dergelijks een eigen appartementje regelt, hoeft het toch niet zo duur te worden? Kan je je eigen eten/drinken kopen, is vaak wel voordelig.
Ligt idd wel aan je vertrekdagen -mogelijkheden. En je wensen mbt apartement/hotel (zwembad?).

ijsvogeltje
26-02-2013 om 21:42
Transavia
Heb je al op de website van Transavia gekeken? Met Transavia kun je ook vanaf andere locaties naar Barcelona vliegen. En niet duur. Wij zaten onlangs in Hostel Boqueria, op de Ramblas. Perfecte plek. En niet duur!

ijsvogeltje
26-02-2013 om 21:44
En...
Het kan soms flink schelen door net een dag eerder of later te reizen! Op de site van Transavia zie je heel duidelijk welke dagen 'duur' en 'goedkoop' zijn.

+ Brunette +
27-02-2013 om 10:12
Via duitsland of belgië vliegen?
Daar hebben ze voorzover ik weet geen meivakantie dus zullen de vluchten normale prijzen hebben. Ook het boeken van een hotel of appartementje zou ik niet via Nederlandse kanalen doen. In Spanje is eind april-mei-juni slappe tijd dus dan zouden de prijzen van accommodatie juist laag moeten zijn.

Terpi
27-02-2013 om 13:43
Brunette
Helaas klopt dat voor Barcelona nou juist niet. Ik ga met zoon in maart om de simpele reden dat vanaf april/mei de prijzen van een heleboel hotels praktisch verdubbelen... Vliegen inderdaad met Transavia, wij gaan vanaf Eindhoven met zijn tweetjes voor 380 euro dus ook niet heel goedkoop maar wel het makkelijkste voor ons om te bereizen.

oregano
27-02-2013 om 15:52
Ja dat zag ik ook, terpi
Maar ik weet niet hoe ik andere data kan gaan, mijn dochter zit in Havo 4 en ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ik haar ziek ga melden voor een paar dagen barcelona. zal nog eens kijken rondom een weekend oid.
Ik zoek verder...

Terpi
27-02-2013 om 16:10
Oregano
Ik heb daar ook moeite mee, vandaar dat ik open kaart heb gespeeld en om verlof heb gevraagd van school voor de vrijdag. We gaan donderdagavond en komen zondagavond terug. Het verlof voor vrijdag is namelijk gehonoreerd (!)

oregano
27-02-2013 om 17:28
Terpi
Mja wdat zou misschien ook nog een optie zijn. Hoe oud is jouw zoon? Welk hotel zitten jullie?
En naar welk vliegveld gaan jullie? Want de meeste vluchten gaan naar een vliegveld 115 km vanaf Barcelona, moet je nog 1 1/2 uur met de bus zag ik.

Terpi
27-02-2013 om 17:36
Zoon..
is 13, zit in brugklas tvwo en omdat zijn resultaten prima zijn en het maar om 1 dagje ging hebben ze er niet moeilijk over gedaan op school. En ik voel me er beter bij om eerlijk te zijn dan om hem ziek te melden alhoewel dat ook nog wel tot de opties behoorde!
We vliegen van Eindhoven naar Barcelona international. Van daar is het nog een kort busritje met een pendelbus de stad in (heb het vorig jaar toevallig ook al gedaan). Ons hotel is Hotel Medium Monegal. Of dat een goed hotel is weet ik niet, vorige keer zat ik in een heeeeel chique hotel maar dat was dan ook niet door mij geboekt De locatie is wel perfect, op kruipafstand van de Ramblas, het metrostation, de tourbussen en op loopafstand van heel veel bezienswaardigheden!

oregano
27-02-2013 om 20:16
Yesss geboekt
We gaan van 29/4 t/m 3/5 en vliegen met German Wings (bedankt voor de tip) vanaf Hannover voor 350 euro, incl beide een koffer van 23 (!!) kilo en drankje en maaltijd aan boord (Hadden we ooit bij Condor.de ook, en die hadden ook een webcam voor op de vleugel, dat was leuk!! Deutsche grundlicheit, we hebben toen een hele fijne vlucht gehad, beter dan met transavia, ook al is dat ook altijd prima verder ). Tijden ook erg prettig, vertrek 11.15 uur en terug om 13.55 en naar vliegveld Barcelona zelf. Hotel is geworden Hostel Campi voor 240 euro, goede beoordelingen en vlakbij Ramblas. Dus toch nog 590 euro, maar ik ben tevreden. Nu maar niet meer kijken naar nog leuker hotelletjes )
Groeten oregano

oregano
28-02-2013 om 15:03
Terpi en pendelbus
Dank je! Het is wel moeilijk om het nog niet aan dochter te vertellen, ze hoort het 17 maart op haar verjaardag, dus stille voorpret )
Hoe gaat dat met die pendelbus, is die makkelijk te vinden? En rijdt deze een vaste route? Of kun je het adres vh hotel opgeven? Ik ken nl heg nog steg in Barcelona.
Maak jij een planning van te voren wat jullie gaan doen? Mijn dochter is al een keer met mijn zus geweest en zij vond het geweldig daar.
Terpi wanneer ga jij?
Groet oregano

Terpi
01-03-2013 om 09:03
Pendelbus en place de catalunya
Ha Oregano, ik ga met mijn zoon al over 2 weekjes! Heeeeeerlijk
Die bus is heel simpel, zo uit mijn hoofd is hij in grote getalen te vinden als je het vliegveld uit komt meteen rechts. Die bus (aerobus) rijdt rechtstreeks naar Place de Catalunya zonder stops. Place de Catalunya is een centrale plek, vanaf daar vertrekken de hop-on hop-off bussen, de Rambla is vanaf dat plein naar de haven, er is een groot metrostation op dat plein en een aantal grote doorgaande wegen komen daar bij elkaar. Ons hotel ligt op de hoek waar dat plein de Rambla raakt als het ware. De jouwe is daar een minuut of 10 lopen vandaan, helemaal goed te doen!
Vorige keer heb ik geen planning gemaakt, we hebben het allemaal op ons af laten komen. Een hop-on hop-off tour is daarvoor heel handig, je doet een rondje en kijkt intussen wat je allemaal nader wil bekijken. Dat kan dan met nog een rondje bus of, als je sneller op je bestemming wil komen, met de metro. Ik ga met zoon in elk geval terug naar de Sagrada Familia, Parc Guell, tapas eten in een echt restaurantje ipv die grote ketens op de Rambla, een tour doen met de bus en naar het Gaudi museum. Nou ja... dat wil ik... maar het is zoons uitstapje dus hij mag het zeggen! Hij heeft deze stad gekozen. Oudste koos Londen wat ook vreselijk leuk was en nu nog afwachten wat jongste over 2 jaar kiest.

oregano
01-03-2013 om 11:57
Terpi, leuk!
~Leuk je vrhaal te lezen, bedankt! Ik had ook al even op de kaart gekeken en ken inmiddels als enige dat plein, place de catalunya. Leuk om me te verdiepen wat voor moois daar allemaal te zien is! Las ook iets over zo'n kaart waarmee je gratis kunt reizen en op veel musea ed korting krijgt, maar weet niet of dat uit kan, we zijn er 3 hele dagen, kan nog niet goed inschatten. Als ik het mijn dochter kan vertellen 17 maart dan komt zij zeker ook met wensen want zij is er al wel eens geweest.
Ik heb het hotel inmiddels alweer omgeboekt naar hotel Fashion House, zag er leuker uit op de plaatjes Wel weer 100 euro duurder ;(. Volgens mij ook vlakbij place de catalunya.
Ik hoor graag van je hoe het is geweest, wat fijn dat jullie al over 2 weken gaan!!
Wens jullie ook veel voorpret!
groetjes

ijsvogeltje
02-03-2013 om 10:18
Tips
Als je een beetje op je budget wil letten, koop dan géén OV-pas en stap ook niet op die hop-on-bus. Hartstikke duur. Voor de metro koop je gewoon kaartjes op de metrostations (kan per stuk, maar ook een niet-persoons-gebonden 10-ritten-kaart), in de bus koop je een kaartje bij de chauffeur. Ik vind het zelf wel prettig om van te voren een globaal plan te maken. Koop een reisgidsje van Barcelona en bedenk wat je graag wilt zien. Voor highlights als de Sagrada Familia kunnen lange wachtrijen staan. Je kunt van te voren via internet tickets bestellen en daarmee heel wat wachttijd voorkomen. Zeker in de meivakantie zal het druk zijn in de stad!
Wat wij onlangs deden in de Barcelona: rondslenteren over de Mercat Bouqueria, lekker wandelen en shoppen in de Gotische wijk, de kathedraal daar is ook zeker de moeite waard, natuurlijk de Sagrada Familia (prachtig), het Spaanse dorp (Poble Espagnol, is gebouwd voor de wereldtentoonstelling in 1929), het fort op diezelfde heuvel, La Pedrera/Casa Mila en het Park Quel. Het Palau de la Musica is ook prachtig, je kunt daar overdag een rondleiding krijgen, maar ook wij zijn 's avonds naar een voorstelling gegaan (ook via internet geboekt). Het is echt een geweldige stad!

Chiquita
02-03-2013 om 11:23
Niet om de pret te bederven,maar ..
.. let héél goed op zakkenrollers! Barcelona staat bekend erom. Neem geen handtas mee, stop je waardevolle dingen in een binnenzak van jas of op een andere plek waar ze niet bijkunnen. Veel plezier gewenst! dat wel

oregano
02-03-2013 om 14:10
Ijsvogeltje,
Bedankt voor de tips! Heb gelijk even gekeken naar het programma van het Palau de la Musica, maar dat moet ik denk ik eerst even overleggen met dochter na 17 maart, want ik zag alleen klassieke voorstellingen. Nou lijkt mij dat prachtig maar voor haar weet ik het niet.
ga even verder je tips bekijken, eluk!
Hoe kom je bij dat Spaanse Dorp Poble Espangnol, lijkt mij ook leuk.
Bedankt, Oregano

ijsvogeltje
02-03-2013 om 19:15
Oregano
"Hoe kom je bij dat Spaanse Dorp Poble Espangnol, lijkt mij ook leuk."
Wij zijn daar met de bus naar toegegaan, volgens mij vanaf Playa Catalunya. Bij alle bushaltes hangen kaartjes van de stad met daarop de busroutes ingetekend, dat wijst zich daar dus wel vanzelf
"want ik zag alleen klassieke voorstellingen."
Wij zijn naar een voorstelling geweest van het Cor de Cambra del Palau de la Música, het 'eigen' kamerkoor van het theater. Echt prachtig, en dat zou een 17-jarige ook leuk hebben gevonden!