Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

RW

RW

28-06-2009 om 11:09

Parc asterix: ervaringen gevraagd

Wij zijn van plan (na een bezoek gebracht te hebben aan de finish van de Tour de France in Parijs)op de terugweg een dagje naar Parc Asterix te gaan. Mijn zoon van 9 smult van de strips en zoon van 6 smult van de dvd's. Ik moet zeggen dat ik een beetje huiverig ben op basis van de website: deze is onoverzichtelijk en bovendien slechts in het frans te bekijken. Om over de entreeprijs nog maar te zwijgen. Wie is er recentelijk nog geweest en wil haar (goede of slechte) ervaringen met mij delen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

28-06-2009 om 17:14

Viel tegen

We zijn er een paar jaar geleden geweest, het viel ons erg tegen. ik vond het meer een gewoon pretpark met een asterix-sausje. Diverse voorstellingen werden alleen in het Frans gegeven.

Maylise

Maylise

29-06-2009 om 00:11

Ja, leuk

Ik ben er meerdere keren geweest met de kinderen en ik vond het altijd wel prima. Het hangt er misschien vanaf wat je verwacht. Het is geen Disney waarbij alles ook echt in het Disney thema is gedaan. Het is meer een gewoon pretpark met een asterix sausje.
Wel lopen er figuren rond van Asterix/Obelix en consorten, er is een Asterix dorp (wat echt leuk is gebouwd) en er zijn meerdere theater voorstellingen. Zal vast alleen in het Frans zijn. Dat weet ik niet zeker hoor maar vermoed ik alleen maar. Buiten Disney (en daar is al veel in het Frans) ben ik nog nooit een pretpark in Frankrijk tegengekomen met goede taal voorzieningen. Hoeft overigens niet persé een probleem te zijn. Mijn kinderen hadden de grootste lol bij een show in Gardaland zonder ook maar een woord Italiaans te kennen.
Er zijn bijvoorbeeld ook shows met dieren (zoals dolfijnen) en zwaardgevechten waarvoor de taal niet echt heel belangrijk is.
Verder hebben ze alle attracties die je in andere parken ook tegenkomt, verschillende achtbanen, draaidingen, treintje, wildwaterbaan enzovoorts.
Zolang je geen Disney verwacht maar een gewoon pretpark met wat extra Asterix dingen is het echt een prima park. Goed verzorgd, leuk opgezet.

Maylise

Maylise

Maylise

29-06-2009 om 00:12

Grappig

Reina schreef precies hetzelfde als ik Alleen is zij wat minder positief

reina

reina

29-06-2009 om 10:29

Maylise

Wij houden niet van gewone pretparken, vandaar dat het erg tegenviel, want wij gingen voor het thema

Maylise

Maylise

29-06-2009 om 21:52

Reina

Ik snap het. Ik vind pretparken in zijn algemeenheid best. Niet geweldig maar ik vermaak me wel. Ik zou er nooit zonder kinderen heen gaan want daarvoor vind ik het niet leuk genoeg, te druk en te duur. Kinderen vinden het wel leuk dus dat scheelt. Asterix is op zich een heel aardig pretpark dus we hebben ons er prima vermaakt.

Het is echter anders dan Disney. Bij Disney ligt er meer een nadruk op de sfeer inderdaad en bij Asterix meer op de attracties. Mochten we weer eens in de buurt zijn gaan we er vast nog wel een keer heen. Dit jaar niet in elk geval.

Maylise

liedewij

liedewij

30-06-2009 om 21:57

Praktisch

Wij zijn een aantal keren naar Parc Asterix geweest. Leuk attractiepark. niet meer en niet minder.De shows vonden wij wel leuk(wel enkel in het frans,maar je begreep het toch wel) Als het druk is kun je weinig doen voor je geld door de lange wachtrijen.(net als in andere parken)
Wij gingen zo vaak omdat we er gratis in konden doordat we een 3-parkepas hadden van park Hellendoorn/walibi/Dolfinarium. ik weet nu niet meer goed hoe duur dat is maar er zaten meerdere parken en aanbiedingen bij in. Je zou kunnen kijken of het rendabel is voor jullie.

Liedewij

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.