Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Parijs 1 mei

Hallo,
Ik ga naar Parijs! Met man en kind, met de trein, het kwam nogal plotseling in ons op en we hebben ons nog niet erg goed voorbereid.... We hebben twee volle dagen de tijd (mooi, dacht ik: een dag musea en een dag winkelen), maar een van die twee dagen is het 1 mei..... dag vd arbeid, en dan zijn winkels & musea dicht. Tenminste, dat las ik net ergens.
Is er hier nog een parijskenner aanwezig die me kan vertellen of dat echt waar is?
En heeft er nog iemand een goede tip wat we dan wel kunnen gaan doen op 1 mei in Parijs?

groet,
Erykah

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

14-04-2009 om 22:15

Meeste dingen wel dicht

De meeste musea zullen dicht zijn. De meeste winkels denk ik ook maar sommige winkels in het centrum zullen misschien wel open zijn.

Een complicerende factor is wel dat de RATP (vervoersbedrij van Parijs) een staking plant op 1 mei. Of dat wel of niet doorgaat weet je meestal pas een dag van te voren. Als jullie met de auto zijn is dat geen punt natuurlijk.

Wel open is: de eiffeltoren, de Sacré Coeur en de Notre Dame in elk geval. Père Lachaise ook meen ik. Dus er zijn vast ook nog wel andere dingen open.

Verder kan je natuurlijk naar de 1 mei demonstraties gaan kijken. Kan ook heel entertainend zijn

Ik denk dat je van te voren even moet kijken op internet welke dingen allemaal wel open zijn en dan zo een dag programma opstellen. Er is op zich genoeg wel open maar het is wel even extra zoeken.

Maylise

erykah

erykah

15-04-2009 om 00:06 Topicstarter

Owwwww....

nee, niet met de auto....

Bedankt voor je reactie Maylise, ik denk dat ik me nu nog maar iets beter zal moeten gaan voorbereiden dan ik al van plan was.... ai, zo'n staking, da's dan toch wel weer behoorlijk lastig...... nou, wel prettig om van te voren te weten, dank je.

Dat wordt dan maar bezienswaardigheden op loopafstand van ons hotel zoeken..... of gewoon lekker rondwandelen door een prachtige stad. Komt wel goed, gaan ons vast wel vermaken.

Zouden er geen festivals zijn, 1 mei festivals met muziek en straattheater enzo, (en dat dan in de buurt van ons hotel.....) of doen ze daar niet aan? Zou leuk zijn.....

erykah

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.