Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Clowntje

Clowntje

27-07-2011 om 21:01

Parijs met kleine kinderen

Over 2 weken staan we een paar dagen op een camping zeer in de buurt van Parijs. Wie heeft tips om op een leuke relaxte manier met 3 kinderen (net 6, bijna 4 en net 2 jaar) 2 dagen in deze leuke stad door te brengen.
Wat moeten we gaan zien? Wat is een aanrader om te gaan doen? Ben benieuwd!
Thnx!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Faith

Faith

28-07-2011 om 11:58

Ik lees mee

Mijn kids zijn wel een stuk ouder dan die van jou, maar we gaan ook 2 dagen..
In ieder geval: haal boeken uit de bieb over Parijs.
En verder lijkt mij zo'n hop-on hop-off bus heel handig. je ziet alle highlights van de stad, en kunt overal zolang blijven als je wilt.
Maar dat heb ik eigenlijk zelf nog nooit gedaan. Ik denk erover om dat nu met Parijs wel eens te proberen. De volgende dag kun je dan bv nog een keer naar die plek die zo leuk was, of nog een keer de bus nemen. Groetejs, Faith

Chippie

Chippie

28-07-2011 om 21:02

Planning en ijsjes

Wij zijn net een dag naar Rome geweest. Iedereen raadde het af, maar toch geweeest. Kinderen vonden het geweldig! Het begint met een goede lanning. Welke drie dingen wil je absoluut zien? Waar moet je heel vroeg zijn ivm wachtrijen? Hoe kom je het snelst op de andere plekken? Waar past eventueel nog een extraatje? Bij ons werkt wat 'voorverwarmen' altijd goed. Voor Rome was dat: We gaan naar de grootste, belangrijkste, etc kerk van de hele wereld, daarna naar de beroemdste en mooiste fontein van de hele wereld en daarna gaan we naar iets wat net zo oud is als Jezus (ze zitten op een katholieke school) waar ze gladiatoren gevechten hielden etc. Tussendoor plannen we stops bij een leuk bakkertje, een uitgebreide lunch, een extra groot ijsjes, etc. Ik houd wel in mijn achterhoofd dat het voor de kinderen ook leuk moet zijn. We hebben de Sixtijnse kapel dus niet gedaan, bleven niet uren bij één ding staan kijken, niet alleen maar kerken, etc. Oh ja, lollies hebben we altijd paraat (niet nodig gehad in Rome trouwens).

Hop-on-hop-off hebben wij overwogen. Maar uiteindelijk hier niet voor gekozen. Metro bleek veel sneller en stukken goedkoper te zijn. Bovendien kom je dan vaak ook langs veel dingen waar je geen stop wilt maken. Ik zou dus even op zo'n site kijken hoeveel je moet betalen, wat de route is, wat jullie willen zien en in welke volgorde, etc. Hop-on-hop-off stopt weer net niet overal zodat je nog een stuk moet lopen, ze rijden bv iedere 20 minuten maar niet precies op tijd (kortom: je wacht behoorlijk lang)

Misschien

Eifeltoren (helemaal naar omhoog kun je volgens mij helemaal reserveren), een boottochtje over de Seine, een heel goede croissant eten, en verder weet ik het eigenlijk niet

Clowntje

Clowntje

29-07-2011 om 21:53

Eiffeltoren en louvre

Heb ik in ieder geval op mijn lijstje staan.
Croissant eten (picknicken?? Kan dat ergens?) ook een goed idee.

Iemand verder nog tips / ideeën?

Leuk met kinderen

Leuk, we hebben het een paar jaar geleden ook gedaan. Wat we allemaal leuk vonden was met het kabeltrammetje omhoog in Montmartre. Je hebt daar een mooi zicht over de stad, en de Sacré Coeur is erg indrukwekkend, ook voor kinderen. Verder hebben we inderdaad op de Seine gevaren, en hebben door wat parken geslenterd. Ik ben de naam nu even kwijt, maar er staan allerlei beeldhouwwerken. De kinderen vonden de fonteinen en duiven trouwens interessanter.
Als je de dagen niet te vol propt, is het met kinderen ook echt leuk om een stad te 'doen'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.