Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vic

Vic

09-05-2013 om 18:13

Parkeren op heathrow

Komende zomer gaan wij op vakantie naar Engeland. Omdat we niet ver van Londen zitten wil ik daar ook een keer heen. Ik heb al flink wat gegoogeld (en op fora gevraagd) hoe je het handigst met de auto naar de stad komt, maar dat is schijnbaar onbegonnen werk ;-( Laatste plan is om te parkeren op Heathrow en van daaruit met de metro naar de stad te gaan. Volgens informatie op internet kost een dag parkeren op de luchthaven 15 pond, en de metrokaartjes 4 euro p.p.
Klopt dat? En is Heathrow een beetje handig aan te rijden? Kun je dan op de luchthaven ook een dagkaart voor het ov kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

09-05-2013 om 20:04

Vic

Geen idee maar ik weet wel dat het nog een heel end is vanaf Heathrow met de metro. Misschien is de trein veel handiger!

Vic

Vic

09-05-2013 om 20:30

Liora

De trein duurt volgens internet ca. 20 minuten maar is best wel duur. De metro is een stuk goedkoper en dan doe je er 50 minuten over. Vind ik nog wel te overzien, en dan maken we gelijk kennis met dat stukje Londen Vorige week zijn ze in de Parijse metro geweest en ze vonden dat erg leuk.

Gratis?

Parkeren op vliegveld kan toch nooit wen goedkope optie zijn!
Ik vond deze site:

http://london.freeparkingspace.co.uk/

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vic

Vic

10-05-2013 om 10:13

Triple

Het hoefde van mij ook niet gratis, maar vooral gemakkelijk (en niet te duur). De luchthaven staat natuurlijk al lang van tevoren op de borden aangegeven, en met zo'n gratis parkeerplaats lijkt me lastig zoeken. Hoewel er ook een bolletje bij City Airport stond, daar ga ik nog eens op googelen. Dat is toch ook een officiële luchthaven?

Bus

Openbaar vervoer in Engeland is vooral: bus. Misschien kun je vanaf de plek waar je zit wel met een bus naar Londen.

Tsjor

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-05-2013 om 13:56

Vic

Die metro is gewoon een héél langzaam treintje. Heathrow ligt buiten Londen, er is weinig te zien en wat er te zien is is niet heel mooi. Als je tijd hebt en geld wil besparen is het een goede optie, anders zou ik echt met de trein gaan.

Rosa van der Zanden

Vic

Vic

10-05-2013 om 19:17

Net gezien

Ik was nog eens aan het googelen en kwam erachter dat er 2 treinlijnen zijn. De Heathrow Express (20 min naar centrum, 42 euro retour) en de Heatrow Connect (25 min, ca. 25 euro retour). Dan wordt het waarschijnlijk toch de trein. Kinderen tot 15 jaar reizen sowieso voor een kindertarief, dat scheelt weer.

Vic,

toen wij vorig jaar in engeland waren wilden we naar de harry potter studio's en een dagje naar londen. De studios lagen een km of 30 boven london, en daar hadden we een hotel. van daaruit (we hadd3n het er wel een beetje op uitzezocht) konden we met de trein naar hartje londen. Minutje of 40. Stuk trein, en halverwege (ion hetzelfde station ) overstappen op de metro. Veryveryvery convenient. we waren echt binnen een uur van hotel bij de ingang van het natural hisory museum.

Waarom zou je speciaal naar heathrow rijden? Zoek gewoon een rustig plaatje in de buurt van waar je zit met OV aansluiting op de city. Wij stonden voor een paar pond met de auto de hele lange dag op een rustige p&r bij een stationnetje, nog geen 100 meter lopen naar de trein.

Vic

Vic

10-05-2013 om 22:17

Ingrid

Weet jij nog hoe dat stadje heette waar jullie parkeerden? Ik heb wel rondgezocht op internet naar P&R terreinen in de buurt van Londen, maar het is lastig.

Vic,

dat was St Albans of Watford, km of 25 ten noorden (tikkie noordwesten) van London.

Volgens mij sliepen we in de buurt van st albans en zijn we in watford op de trein gestapt. maar kan ook st Albans geweest zijn, weet ik niet meer helemaal zeker...

Ingird

shantiee

shantiee

11-05-2013 om 14:58

Londen woolwich

Wij hebben in de meivakantie Londen bezocht. Wij zijn met de auto naar Londen Woolwich gereden en hebben daar de auto in een parkeergarage gezet voor 8 pond. (Zorg er wel voor dat je losse munten hebt).
Vandaar uit met de trein naar Londen centrum. Uit mijn hoofd: volwassenen 8 pond, kinderen t/m 15 jaar 5 pond. Dit kaartje mag je dan ook de hele dag in de metro gebruiken.
Woolwich ligt oost van Londen.

Tesah

Tesah

11-05-2013 om 17:57

Niet bij heathrow

hoi Vic,

Ik zou dus echt nooit bij Heathrow parkeren, zonde van je geld. Ik heb he al eerder gezegd, ga je op zondag is parkeren op straat gewoon gratis. Ga op tijd en je hebt geen enkel probleem. Wij hebben in een buitenwijk van London gewoond en reden wekelijks de stad in, echt geen enkel probleem hoor.
Wil je toch met het openbaar vervoer, rij dan bijvoorbeeld naar Kingston-upon-Thames of Richmond. Op straat (in de woonwijken) kun je daar gewoon gratis parkeren en je neemt de trein of de metro de stad in, 25 minuten. En zo zijn er honderden plekken in de buitenwijken waar je gratis kunt parkeren. Kijk eens naar de metrokaart en neem een metro station aan het einde van een lijn en parkeer daar.

Maar nogmaals, plan je bezoek gewoon op zondag, rij naar Pall Mall of Royal Albert Hall en parkeer daar op een van de honderden plekken. Wij hebben nog nooit hoeven zoeken. (en wij reden er zelfs 's avonds heen voor concerten, maar dan was het betaald parkeren) Maar je moet op zondag niet pas om 12 uur aankomen, gewoon vroeg, voor 10 uur. En als je wat wilt zien moet je ook vroeg komen, 1 dag is lang niet genoeg

Tesah

Vic

Vic

11-05-2013 om 19:18

Duidelijk

Ik heb al gekeken naar plaatsen die op de route liggen, beetje aan de snelweg. We zitten in Ramsgate, dus ik zoek het aan de westkant van Londen. Om helemaal de stad in te rijden vind ik toch een beetje eng.
Bedankt allemaal.

Euh

Net even gekeken waar Ramsgate ligt, maar dan zou je het toch juist aan de oostkant moeten zoeken. Als je uberhaupt al naar Heathrow wilt rijden (zou ik niet doen), rijd je zo wel heel erg om om het centrum in te komen.

Maar ieder zijn ding...

Vic

Vic

15-05-2013 om 22:28

Gonniegans

Je hebt gelijk. In mijn hoofd stond het plaatje op oost, en ik tikte west.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.