Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

stans verlinden

stans verlinden

12-08-2009 om 19:56

Paspoort inleveren bij de campingreceptie

Hallo,
En weer vergeten van te voren te informeren hoe ik dit kan vermijden.
Kom je bij een camping (in Frankrijk in dit geval), moet je je paspoort inleveren tot je weer weg gaat.
Ik krijg er steeds weer de zenuwen van, ligt je pas daar ergens in een la. En zelf zonder pas op pad overdag, ik mág mijn pas niet eens afgeven.
Kan het ook níet doen, kom je de camping niet op.
Er is vast een ander document wat ik tijdelijk op zo'n receptie kan achterlaten, NIET mijn pas! Maar wat is dat dan en hoe kom ik er aan?
Groet,
Stans.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja hoor

Je kunt een camping card international gebruiken, dit doen wij ook altijd.

http://www.campingcardinternational.com/published/cci/content/pagina/nederlands/camping-eigenaar.nl.html

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

12-08-2009 om 20:30

Niet nodig

Ik ben dit jaar ook in Frankrijk op vakantie geweest, heb op 4 verschillende campings gestaan (+ 1 in Belgie), maar heb nergens mijn paspoort hoeven in te leveren hoor! Ik moest het wel laten zien, en zij tikten er dan wat uit over ofzo, maar ik kreeg het elke keer meteen terug. Zonder vragen ofzo. Vorig jaar en 2 jaar geleden net zo.
Bij een attractie moesten we ook een legitimatiebewijs inleveren (ging om een audiotour met 4 apparaatjes), maar daar mochten we niet eens een paspoort inleveren. Was verboden.
Overigens hebben wij wel elke keer vooraf betaald bij de camping, dus meteen bij aankomst/ aanmelding. Misschien dat dat het verschil maakt?

reina

reina

12-08-2009 om 21:22

Campingcard

Als je een Kampeercarnet hebt kun je die afgeven. De enkele keer dat wij een paspoort af moeten geven zeg ik kort erna vaak dat ik 'm nodig heb (bijv voor de bank) dan krijg ik 'm gewoon weer mee. Maar tegenwoordig hoef ik zelden meer een paspoort af te geven, vroeger veel vaker.

neteret mut

neteret mut

12-08-2009 om 23:29

Wij niet

ook een camping inFrankrijk, maar die hoefden de paspoorten niet eens te zien, net als vorig jaar. De enige keer dat we kort ( of beter onze oudste zoon van 19) onze paspoorten moesten laten zien was op de Mont SaintMichel om een gezinskaart te krijgen ipv losse kaarten.

Mamvantwee

Mamvantwee

13-08-2009 om 09:27

Mag niet

Je mag je paspoort niet afgeven, tenzij aan een bevoegde instantie (en dat is niet de campingbeheerder).

Wij hebben ook een kampeercarnet (gewoon aan te vragen bij de ANWB bijvoorbeeld), alleen had ik die deze keer thuis laten liggen...maar op de camping vroeg niemand naar onze paspoorten.

Overigens krijg je met zo'n kampeercarnet ook vaak korting op de eindrekening op de camping. Toch ook leuk.

groet, Mamvantwee

Jacoline29

Jacoline29

13-08-2009 om 12:57

Idd cci van de anwb

Wij ook gedaan en ja ze mogen wel je paspoort innemen,voor als ze controle op de camping krijgen.Met de CCI is het veel makkelijker.
Trouwens vanaf 2012 of zo ,moet iedereen in NL een eigen ID kaart hebben ook 13 en jonger.

stans verlinden

stans verlinden

13-08-2009 om 13:37

Dank

Oké, een kampeercarnet zal het worden de volgende keer, we zijn zelfs lid van de anwb.
Bedankt voor de reacties.
Stans

Kari1

Kari1

14-08-2009 om 09:04

Ik vraag me af

"ja ze mogen wel je paspoort innemen,voor als ze controle op de camping krijgen." Zal best, maar ik vraag me af jij het wel mag afgeven. Voor zover ik altijd heb begrepen mag je je paspoort alleen afgeven aan bevoegde instanties en een campingeigenaar valt daar niet onder.
Wij hebben de laatste jaren geen cci meer, ik vond het een beetje zonde van 't geld. Een paar jaar geleden werd nog wel eens gevraagd om een paspoort-kopie, dat werd dan meestal ter plekke gemaakt maar we hadden er ook een paar bij ons om direct af te geven. Bij alle campings waar we de laatste jaren zijn geweest worden er idd gegevens uit het paspoort overgenomen op een formulier of in de computer getikt. Dat volstaat blijkbaar in geval van controle.
Campingbazen die je paspoort willen hebben om in een laatje te leggen zijn te lui voor een andere oplossing. Niet intrappen.
Kari

Sandra

Sandra

14-08-2009 om 10:57

Toch cci

De CCI is ook een WA verzekering voor de kampeerder.Heel handig als je een moover onder je caravan hebt want een caravanverzekering is geen wa verzekering en een gewone wa keert geen schades met voertuigen uit. Wij hebben een keer dankzij een fout van mijn man , de caravan van de buren geraakt en dat is netjes vergoed.

Suzanne

Suzanne

15-08-2009 om 07:32

Ook zoiets raars

Afgelopen donderdag samen met vriendin en onze beide jongste zonen naar klimpark Outdoor Grolloo geweest (hier ooit eens over gelezen, was een supertip!)
De jongens gingen klimmen, wij lekker op een terrasje. Als borg voor het klimmateriaal moest één van ons haar ID of rijbewijs afgeven, na inlevering kreeg je die dan weer terug. Vriendin leverde ID in, die ging in een dichtgeniet patatzakje in een doosje onder de balie. Bij terugkomst konden ze haar ID nergens meer vinden, na ongeveer een kwartier kwam er iemand anders mee zoeken en die vond hem uiteindelijk. Slordig systeem en raar dat je daar je ID voor moet geven!

Moest ook inleveren

In Frankrijk moest ik ook mijn paspoort inleveren, maar heb het mooi niet gedaan. In plaats daarvan was uiteindelijk nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik dat écht écht écht niet wilde, iets anders (mijn bibliotheekpas) ook goed.
Ik vind het ook een raar systeem. Als ze nou gewoon even een kopietje maken of 'm inscannen hebben ze ook de gegevens die ze nodig hebben. Alleen, op de bewuste camping waren ze niet in het bezit van zo'n prachtig combi-apparaat. (En dat in 2009....)

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.