Vakantie en uitjes

gestressed
29-07-2011 om 18:28
Paspoortcontrole boot?
Wordt je paspoort gecontroleerd bij inchecken bij de Stenaline? Man "ontdekt" net dat hij 2 weken geleden al wist dat zijn identiteitskaart verlopen is, en we gaan dinsdag weg...

Vic
29-07-2011 om 18:30
Zeker wel
Ga je naar Engeland? Dan wordt met een beetje pech zelfs je hele auto bij aankomst leeg gehaald en gecontroleerd.

Fiorucci
30-07-2011 om 08:27
Ja!
Zeker weten,Engeland is niet zo makkelijk.
Meestal kun je bij de gemeente wel een spoedaanvraag doen, kost wel extra. Dus maandag gelijk naar het gemeentehuis, dan lukt het wel.

Fiorucci
30-07-2011 om 08:28
Ik ben met een busreis gegaan, elke passagier moest voor het betreden van de boot de bus uit en persoonlijk langs de douane. Hoorde van iemand die al 20 jaar zulke reizen maakt dat ze soms ook de hele bus nakijken incl de bagage.

Maylise
30-07-2011 om 13:15
Het VK behoort niet tot de Schengen landen en dus is er eigenlijk standaard paspoort controle bij de grens. Eenmaal binnen zul je die identiteitskaart niet nodig hebben maar om binnen te komen wel. Ik zou gelijk maandag ochtend de gemeente bellen voor een spoedaanvraag. Geen idee hoe lang dat duurt maar misschien kan je de tickets van de boot verzetten. Hopelijk lukt het allemaal!

e.j.
30-07-2011 om 15:06
Schengen
Als je met de stenaline niet naar Engeland maar naar Scandinavië gaat blijf je wel binnen Schengen en is er geen personencontrole bij de grens maar ook dan heb je wel een geldig document nodig in het land zelf. 'U moet altijd een geldig reisdocument bij u hebben als u reist binnen het Schengengebied. U valt namelijk onder de vreemdelingenwetgeving van het land waar u in verblijft of doorheen reist en moet zich daarom kunnen legitimeren en over een geldig reisdocument beschikken.'
Maandag een spoedaanvraag bij de gemeente dus, dan maar wat hogere kosten, komt gewoon bij de vakantiekosten.

gestressed
30-07-2011 om 16:30
Aangevraagd
het gemeentehuis is hier vrijdagavond ook open en hij is dan toch maar een nieuwe aan gaan vragen, 5 minuten voor sluitingstijd.. Hij wou eerst nog bellen naar de stenaline of hij het wel echt nodig had....Hij wou eigenlijk zonder gaan op de goeie gok GRR
Wat me het meeste stress geeft is dat hij het wel degelijk al wist, maar het steeds heeft uitgesteld om het te gaan aanvragen. Mannen!
Enfin , hopelijk komt het dinsdag aan, om half tien.Net op tijd.
We gaan naar Engeland overigens.

gestressed
30-07-2011 om 18:52
Dank je en nog tips?
We hebben leuke dingen opgezocht om te gaan bekijken, Hebben paraplu's mee en regenjassen en laarzen. Hopelijk wordt de weersverwachting voor londen weer wat beter, maar in elk geval zijn we voorbereid.
Ben benieuwd hoe het gaat met 2 kinderen, met zijn tweeen zijn we al eens geweest, heel lang geleden.
We gaan naar londen eye, buckingham palace, science museum, londen aquarium, nat historymuseum, shoppen in Oxford street...
Nog iemand tips over wat we verder niet mogen missen?

Fiorucci
31-07-2011 om 08:39
Zoveel...
Oh er is zoveel...genoeg voor een maand..
Inderdaad, British museum en omgeving zijn ook heel leuk. Of vanaf de Tower de Thames aflopen tot de Big Ben, dan een brug pakken en oversteken naar London Eye en het aquarium. Volgens mij kun je van te voren al kaarten voor The Eye kopen via www.visitbritain.com,
scheelt je in de rij staan! Gewoon per Ideal te betalen, en binnen twee dagen heb je die in huis!

Misdreavus
31-07-2011 om 21:12
Leuk!
Wij zijn 2 weken geleden geweest met de kinderen (6 en 10), wat zij het leukste vonden was de London Zoo en de Tower, allebei wel vrij prijzig.
Ook vonden ze het leuk om bij Harrod's rond te kijken en de Camden Markets ook.
Eigenlijk vonden ze alles leuk. Op verzoek van zoon hebben we een dag toeristische dingen gedaan. Met de metro naar de Big Ben, toen naar Trafalgar Square gelopen, via Buckingham Palace (het wisselen van de wacht toevallig gezien bij Stable Yard Road) naar het Hardrock Café gelopen.
Natural History Museum vonden ze wel leuk, niet heel erg geweldig. Er was nog een tentoonstelling 'The age of dinosaurs', maar dat kostte 28 pond voor ons vieren en eerlijk gezegd vond ik het achteraf geen 28 pond leuk.
Science Museum stond eigenlijk op de planning, maar daar hadden we uiteindelijk geen tijd meer voor.
Het enige dat ze, vooral oudste, niet zo leuk vonden was de metro. De eerste dag wel, de tweede dag was hij het al beu en wilde hij liever met de bus. Dat hebben we de laatste 2 dagen gedaan (uit noodzaak omdat het metrostation bij ons in de buurt gesloten was) en dat vond hij toch wel prettiger, snap ik ook wel, in de metro is het toch wel veel gehaast. Zelf vinden we de metro wel een prettige manier van reizen, je bent zo lekker snel waar je zijn moet.

Fiorucci
01-08-2011 om 11:13
Izar
Camden is ge-wel-dig inderdaad, langs het water kun je spotgoedkoop en heerlijk warm eten. We deden ook een poging om te eten bij het HardRockcafe, maar er stonden langen rijen, om 3 uur 'smiddags, en zelfs voor de HardRock winkel lange rijen.

Misdreavus
01-08-2011 om 14:34
Fiorucci
We hadden al eerder een poging gedaan om bij het HardRock Cafe te eten, maar toen was er een wachttijd van een uur en dat was omdat ze ons voorrang gaf vanwege de kinderen, anders was het 2 uur. Om kwart over 2 lukte het wel meteen, maar dan moesten we wel buiten zitten, vlak daarna werd het wel druk trouwens, dus ik denk dat het tot half 3 te doen is en daarna snel drukker wordt. De winkel hebben we maar gelaten voor wat het was, daar stonden inderdaad enorme rijen.