Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Linda99

Linda99

27-06-2009 om 20:18

Peuter in stacaravan

Na van alles te hebben voorbereid voor onze vakantie naar Italië zit me 1 ding nog dwars: kan mijn 3-jarige slapen in een groot caravanbed?

Thuis slaapt ze in een peuterbed met uitvalbeveiliging en als we een weekend weg zijn of tijdens logeren slaapt ze nog in een campingbed. Maar dat campingbed gaan we niet meeslepen naar Italië en eentje huren lijkt me ook onzin. Maar hoe zorg ik ervoor dat ze niet uit het grote bed kukelt?

Heb al op MP gekeken voor een bedrekje maar die zijn er niet in onze buurt. Nieuw is ook onzin voor die twee weken.

Iemand tips? We huren een stacaravan van Vacansoleil.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

27-06-2009 om 20:43

Mijn dochter

Vorige maand hebben wij een midweek in een stacaravan gezeten. De eerste nacht is mijn dochter (4,5) ongeveer 8 keer uit bed gevallen. De tweede nacht heb ik de twee bedden op die slaapkamer (in het andere bed sliep haar zus) tegen elkaar aan geschoven. Jongste natuurlijk aan de muurkant

Minet

Minet

27-06-2009 om 20:48

Bedhekje aanwezig?

Volgens mij heeft vacansoleil standaard een bedhekje in de stacaravans. Bel ze anders even, dan weet je het.

Linda99

Linda99

27-06-2009 om 21:21

Vic

Oeps, heel herkenbaar mijn dilemma dus

Lastige alleen is dat de kinderen volgens mij alleen maar 1 stapelbed tot hun beschikking hebben. Tijdens onze vorige VS vakantie was er een derde bed maar in de reispapieren die ik gisteren kreeg stond "geen derde bed." Toch maar eens uitzoeken wat ze daar mee bedoelen.

Linda99

Linda99

27-06-2009 om 21:22

Minet

De vorige keer in een VS caravan had het onderste bed geen bedrekje. Bovenste uiteraard wel maar laat ik mijn peuter daar maar niet in doen

amk

amk

27-06-2009 om 22:03

Eh hekje?

waarom niet zonder proberen. Dochterlief is nog nooit uit bed gevallen sinds ze overgegaan is naar een peuterbed. (ze was toen iets ouder als 2)
Desnoods leg je een dekbed naast het bed. Dat deed ik wel toen het vakantiebed een muur aan de andere kant had dan zij gewend is. (ze ligt graag tegen de koele muur)

De afgelopen vakantie lagen we om de 2 dagen in een ander hotelbed en daar ook geen valbeveiligingen maar het ging prima.

Puck2

Puck2

27-06-2009 om 22:17

Onze kinderen sliepen al

Gut, onze kinderen sliepen met een jaar of 2,5 al los ineen groot bed en zijn er eigenlijk nooit uitgevallen. Ik zou het dus gewoon zonder proberen en evt. wat kussens (van de bank of een overgebleven bed) voor het bed leggen.

Linda99

Linda99

28-06-2009 om 00:27

Woelwaters

Mijn kinderen zijn redelijke woelwaters. Zelfs de oudste van 7,5 kukelt thuis soms nog wel eens uit bed.

De reden dat ik bij de jongste graag voorbereid ben is dat ze al d'r hele leven een moeilijke slaper is (slaapt pas een paar maanden door enzo). En als ze uit bed valt weet ik dat de nachten op vakantie niet zo erg leuk zullen zijn. Vandaar

Linda99

Linda99

28-06-2009 om 20:06

Pelle

Mijn oudste zie ik dat ook doen (sterker nog, we zijn d'r thuis 's nachts wel eens kwijt geweest, lag ze onder d'r halfhoogslaper) maar de jongste wordt helaas echt van alles wakker. Nee echt, op slaapgebied hebben we helaas al flink wat te verduren gehad met deze dame......

We zijn er in elk geval nog niet helemaal uit hoe we het gaan doen. Misschien smal plankje mee en dan kijken of dat ergens tussen gestopt kan worden. En anders idd maar kussens op de grond.

Bedankt voor het meedenken allemaal! En mochten er nog meer tips zijn, graag

Sigrid70

Sigrid70

28-06-2009 om 20:43

Hier

heb ik eens in het kamertje in de stacaravan, waar twee 'gewone' bedden stonden, 1 bed weggehaald (en 'stiekum' buitengezet) en de matras los op de grond gelegd. Mijn dochter (toen 4) sliep ook thuis allang in een groot bed, maar dit bed was zo smal dat ze er toch uitrolde.

Ook heb ik (zoals al eerder geschreven) twee bedden tegen elkaar geschoven en de jongste, die toen nog thuis wel in ledikantje lag, in het bed tegen de muur laten slapen. Ze rolden nog wel eens tegen elkaar maar ging eigenlijk wel prima.

picobello

picobello

28-06-2009 om 20:57

Eigenlijk nooit probleem

hier sliepen de kids altijd al in een groot bed vanaf 1 jaar, dus waren ze het gewend.
Maar misschien is het een idee om bv een opgerolde handdoek onder het matras te leggen aan de kant die ze kunnen vallen. Zo rollen ze een beetje naar de andere kant bv de muurkant.

Guinevere

Guinevere

28-06-2009 om 21:52

Stoelen ervoor

Toen wij indertijd met onze 3-jarige op trektocht langs allerlei hotels etc. in Turkije gingen, hadden we ook geen babybedje meer bij ons. Zoon was thuis gewend om nog in zijn ledikantje met spijlen te slapen, dus we maakten ons wel zorgen wat voor een slaapplaatsen we voor hem gingen aantreffen. Dat bleken meestal gewone bedden. We hebben er gewoon iedere keer een paar stoelen tegenaangezet, met de rugleuning naar het matras. Zoon is niet één keer uit bed gevallen en is thuis verhuisd naar een grote-mensenbed.

Linda99

Linda99

28-06-2009 om 22:43

Ja!

Een stoel! Da's een goeie Guineverre! En het handdoek-idee is ook een goede. Zucht, toch nog back-up opties op die manier. Bedankt!

flora B

flora B

29-06-2009 om 07:26

Geen ruimte

hoi Linda,
Er is geen ruimte om er stoelen tussen te zetten, als je de fiji hebt is de ruimte maar 40 cm ofzo., Je kunt wel de bedden aan elkaar schuiven, liggen de kinderen in een 2 pers.bed. Overigens onze jongste ligt al vanaf het 2e jaar in het bovenste bedje, daar zit wel een rekje voor. In de caravan zijn dekens, die zou je onder het bed kunnen leggen voor als ze er uit valt! Fijne vakantie met een fijne nachtrust.........

Linda99

Linda99

29-06-2009 om 09:39

Flora

Wij hadden vorige keer het losse derde bed op z'n zijkant gezet om het campingbed ertussen te zetten. Zo dacht ik het ook met de stoelen te doen.

Maar goed, ik ben in elk geval redelijk gerustgesteld omdat ik nu wat opties heb

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.