Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-07-2009 om 21:01
Dochter gaat een paar weken op tour, en moet voor onvoorziene omstandigheden een luchtbed mee waarop je eventueel lekker kunt liggen maar wat opgevouwen geen ruimte inneemt. Omdat wij absoluut geen kampeerders zijn heb ik er zelf nog de eis aan toegevoegd dat het niet idioot duur moet zijn. Iemand een tip? Iets self inflating misschien (maar is dat niet heel duur en heel dun?)
09-07-2009 om 21:36
Zoiets?
Ik heb op zolder nog een klein nylon luchtbedje liggen, met 6 onafhankelijk van elkaar op te blazen buizen. Het lijkt sterk hierop:
http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=4&id=26&arid=2952
Prima ding: licht en in opgevouwen toestand een pakje van circa 25 x 15 cm.
10-07-2009 om 08:01
Ja!
Dat is inderdaad mooi klein en een mooi prijsje. Lijkt mij prima. Ligt het ook goed?
13-07-2009 om 20:44
Ligt prima yta!
Ik kan op zo'n dun schuimrubberen matje niet slapen, dan krijg ik gigantische pijn in mijn rug/heupen etc. Op dit kleine luchtbedje slaap ik prima. Ik blaas de buitenste 2 kanalen wat harder op dan de rest, zodat ik er niet zo snel af rol. Het materiaal is namelijk behoorlijk glad. Het is wel een vrij kort luchtbed, dus als je dochter lang is steken haar voeten er misschien uit!
16-07-2009 om 17:36
Wel koud
Het grote verschil tussen een luchtbed en een inflatable matrasje is de isolatie. Een inflatable matje houdt je warm, een luchtbed is koud.
Dus de vraag is: gaat je dochter in een tent slapen en wordt het 's nachts koud of niet?
Ondanks dat je denkt dat 'lucht toch ook isoleert' scheelt het echt heel veel als de kou uit de grond niet omhoog kan komen. En niets is zo ellendig als te koud slapen.
Maar als ze naar een warm land gaat valt het wel mee natuurlijk.
Margje