Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Appel

Appel

07-04-2009 om 21:19

Pinnen in new york

Vraag aan Amerikagangers: kun je gewoon geld pinnen met je bankpas (ING) in New York? De laatste keer dat ik er was nog niet, moest alles met traveller's cheques, maar ik hoop dat het inmiddels gewoon kan.
Wie is er net geweest en kan me gerust stellen?

Appel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

08-04-2009 om 10:48

Wij gaan ook bijna ot

Wij gaan ook bijna. Heerlijk heb er helemaal zin in. Is wel handig om gelijk bij aankomst op het vliegveld te pinnen, dan hoef je niet als eerste op zoek naar een pinautomaat nadat je in je hotel hebt ingecheckt. Wij zijn vorig jaar geweest (en gelijk verslaafd dus) en kan me niet herinneren dat ik ooit lang heb moeten zoeken. Geloof dat je zelfs met pin in de winkels kon betalen.

Hillary

Hillary

08-04-2009 om 12:06

Weet niet zeker

of je tegenwoordig nog iets moet betalen voor pinnen in het buitenland. Was dat niet iets van 4,50 ofzo per keer? Dan is wisselen wel duurder, afhankelijk van hoeveel je pint. Je kan natuurlijk overal met creditcard betalen of met je pinpas, maar je hebt ook wel wat cash nodig voor de taxi bijvoorbeeld of als je wat kleins koopt aan een kraampje, zoals een flesje water, broodje, ijsje, fooien etc.

amk

amk

08-04-2009 om 15:13

Binnen eurozone niet

binnen de euro zone betaal je niet voor pinnen in het buitenland.

In andere landen wel. Het tarief is afhankelijk van de bank en het pasje waarmee je pint. Pin je met je cc ben je het duurst uit. Anders kan het varieren van een vast bedrag tot een bepaald percentage. Dat moet je even op de website van je bank nakijken. Bij de ASN is het 2,25, bij de ing 1,82 en een opslag van o,8%, en als je een wat luxer pakket hebt betaal je die kosten niet.

Pinnen in het buitenland is vaak ook gebonden aan een maximum bedrag per dag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.