Vakantie en uitjes

A.Nonima
02-07-2009 om 13:41
Privacy in de tent ;-)
Ik ging met mijn gezin altijd kamperen; de kinderen waren toen nog relatief klein. Dit jaar voor het eerst met mijn vriend en zijn dochters (17 en 20). Het plan was om in een grote tent te gaan (DeWaard), maar hoe doen we het dan ivm de privacy? De meisjes zullen wel snappen dat we ons geen veertien dagen zullen willen "onthouden", maar het voelt ook maar vreemd. Bovendien wonen wij niet samen en zien we elkaar maar om de veertien dagen, dus de "drang" is dan vaak toch wel erg groot
Hoe zouden jullie dit oplossen?

Inge M
02-07-2009 om 14:11
Eigen tent
Ik denk dat die meiden hun eigen tentje moeten hebben. Dat is ook prettiger voor hun eigen privacy. Kunnen ze lekker over jullie kletsen.

A.Nonima
02-07-2009 om 14:35
Inge
Ja, dat dacht ik ook al, heb ik ook gesuggereerd aan mijn vriend. Hij was er wat twijfelend over, dacht dat zijn dochters zich "achteruitgesteld" zouden voelen ofzo, is ook onze eerste vakantie samen met de meiden, maar hij zou het er met hen over hebben. Hun vermoedens zullen ze toch hebben, en kletsen zullen ze sowieso ook wel doen, maar ze hoeven dan toch niet op elk zuchtje te liggen luisteren.

Faith
02-07-2009 om 14:41
Ja hoor
wij gaan ws in het kleine tentje en de kinderen in de grote. Echt heel uitgebreid zal een en ander wel niet worden, denk ik..... Faith

flora B
02-07-2009 om 18:02
Ot,jij hebt er niks aan maar
Sorry... ik moet ineens denken aan de buren van vorig jaar, we zaten in een sta caravan, allemaal zo'n rijtje naast elkaar. Elke avond gingen ze tegen 10.30 naar bed, even een praatje met ons en echt 5 minuten later, die caravan ging op en neer en heen en weer............ onze kinderen hadden ogen als schoteltjes, ze waren toen 10 en 11 en mochten zo laat op blijven, Mam... wat gebeurd daar!!! De eigen kinderen waren 1 en 3 die sliepen overal door heen. Ze waren er nog 7 dagen, wij hebben toen maar steeds een ommetje gemaakt als de buren gingen (slapen)
Overigens heb ik een draadje boven staan.... ochtend en kinderen...
Maar A...ik zou echt voor een aparte tent kiezen, maar wel eerst met ze overleggen! Fijne vakantie en geniet er van

joos
02-07-2009 om 21:55
Stappen?
Gaan die meiden van 17 en 20 niet weg dan 's avonds? Ze zullen toch niet de hele avond bij de tent zitten met jullie? Volgens mij krijg je gelegenheid genoeg!

SuzanneB
02-07-2009 om 22:15
Wat willen de meiden?
Het lijkt mij dat meiden in die leeftijd helemaal geen zin hebben om samen met jullie in een tent te bivakkeren. Wat zijn hun wensen ten aanzien van hun eigen privacy? Willen zij niet veel liever een eigen tent met hun eigen meidenzooi?
Suus

A.Nonima
03-07-2009 om 16:58
Meiden en stappen
Mooi dat er al zoveel reacties zijn. Het idee van het eigen tentje - voor ons of voor hen - zal dan toch wel het beste zijn. Maar dat moet mijn vriend dan maar met hen aankaarten. We gaan naar een camping midden in de bergen in een godverlaten dorpje, dus echt stappen ('s avonds dan!)zit er niet echt in, en dat vinden ze ook niet erg, heb ik begrepen.
Ik wacht dus af tot mijn vriend het er met zijn dochters over gehad heeft.
Haha, Flora, dat verhaal van die stacaravan vind ik echt wel grappig! Gelukkig kan een tent niet heen en weer schudden

Janeway
03-07-2009 om 23:01
Meiden en camping dan..
Joh die meiden zitten gewoon met de rest van het jonge spul op een plek op de camping door te zakken tot laat/vroeg. Daar heb je helemaal geen luxe dorp voor nodig..
En die tentjes, een must voor dochters.. Hebben de meiden ook hun privacy. Zet het tentje dan niet naast jou slaapstuk in de tent, anders heeft het nog geen zin..
Succes

Kaaskopje
04-07-2009 om 02:03
Toch niet te rooskleurig denken
Wij zijn vorig jaar met een 15 jarige en 17 jarige op vakantie geweest. De jongste ging inderdaad elke avond de hort op, maar de oudste niet. Wij sliepen in een ruime tent met voor ons en de kinderen een eigen cabine. Ze vonden het best gezellig zo in één tent, maar ik geloof dat ze een eigen tent ook wel leuk hadden gevonden. Eventuele 'behoeftes' zijn de koelkast ingegaan voor 2 weken. Ik zou me totaal niet prettig voelen met mijn dochters zo dichtbij met alleen twee lapjes katoen ertussen.

Minet
04-07-2009 om 12:10
Kaaskopje! ot
Sinds wanneer zet jij je behoeftes in de koelkast??? Wat doe je ermee???
Ik lag even in een stuip toen ik dat las.......zag jou al dampende drollen de koelkast inschuiven.......

Kaaskopje
04-07-2009 om 21:32
Haha minet
Nou hooor... het is lastig om zoiets beschaafd te bespreken!

Nasha 1st
05-07-2009 om 13:38
Nog los van de mensen bij je in de tent
wat dacht je van de hele camping die kan meegenieten Ik bedoel, heb je echt de illusie dat een tent dat soort geluiden tegen kan houden?? Ik vrees dat het toch tijdelijke onthouding gaat worden, wil je de volgende dag niet veelzeggende glimlachjes van je buurkampeerders krijgen.....

Ano
05-07-2009 om 17:00
Dag
Dames, de dag is lang hoor. Overdag zit er niemand bij de tent, kinderen in het zwembad...

Nasha 1st
05-07-2009 om 17:08
Keep on dreaming
alle keren dat wij gekampeerd hebben, blijven er toch aardig wat mensen heerlijk bij hun plekkie hangen hoor....

Tinus_p
05-07-2009 om 17:53
Jaloers
Nasha:
wat dacht je van de hele camping die kan meegenieten Ik bedoel, heb je echt de illusie dat een tent dat soort geluiden tegen kan houden?? Ik vrees dat het toch tijdelijke onthouding gaat worden, wil je de volgende dag niet veelzeggende glimlachjes van je buurkampeerders krijgen..."
Nou en? Zij zijn gewoon jaloers

Minet
05-07-2009 om 18:44
Ano
Ik weet niet waar jij je tent opzet, maar in de landen waar wij kamperen ga je overdag echt je tent niet in door de hitte, laat staan om daar ff samen een ander tentje op te zetten!

A.Nonima
06-07-2009 om 09:26
Veel reacties
Dit onderwerp spreekt blijkbaar meer mensen aan. Leuk is dat!
Eerst even reageren daarop. Overdag in de tent is ook aan mij niet besteed wegens vaak veel en veel te warm. We zitten in de Pyreneeën en overdag is het daar heel erg heet. 's Nachts dan weer erg fris.
Wat andere kampeerders eventueel ervan horen of denken, kan me gestolen worden. Ik heb al zo vaak gekampeerd en het lukt wel om "het" tamelijk stil te doen, maar het is toch echt wel een verschil of je ernaast ligt met enkel een lapje tentdoek ertussen of in een andere tent enkele meters verderop.
Onthouding, nou neen, bedankt, want we zien elkaar al zo weinig.
Intussen heeft vriend het item al aangesneden bij jongste dochter - ook al zag hij er vreselijk tegen op om erover te beginnene - en zij riep al meteen dat wij of zij dan maar in een apart tentje moesten. Hihi! Probleem opgelost.
Hij dacht eerst dat de meisjes zich zouden "uitgesloten" voelen of zoiets, omdat ze vroeger ook steeds met het hele gezin in één tent gingen. Maar, 1) toen waren de meisjes nog kleiner en 2) toen waren ze nog echt een gezin. Alles is nu toch wel anders geworden, dus kan ook de tentindeling wel anders aangepakt worden.
Bedankt dus aan allen om mee te denken. Als ik het niet vergeet, laat ik achteraf wel even weten hoe het dan uiteindelijk gegaan is!

Polly Shearman
06-07-2009 om 22:38
Jongens papa en mama gaan even douchen
Dat is ook een oplossing. Tenminste voor ons. En verder natuurlijk op zijn egeltjes. En ik zeg altijd, ik heb liever dat de buren ons horen sexen dan ruzie maken. Al is het woord sexen geen algemeen goed gekeurd woord op Ouders Online.

A.Nonima
07-07-2009 om 10:41
Douchen
Dat vind ik nog een goeie tip van Polly! Die moet ik zeker onthouden

Avalon
07-07-2009 om 11:52
Oooooh
De volgende keer dat ik sta te douchen in een campingdouche kan ik alleen nog maar denken aan al die privacy zoekende stellen die hier voor me geweest zijn.....
Fijne vakantie!

Rembrand
07-07-2009 om 14:02
Avalon.
Nog een reden om slippers aan te trekken onder de campingdouche
M.

Polly Shearman
08-07-2009 om 21:35
Maakt niet uit
We hebben 3 kinderen, iedereen weet toch wel dat we het doen hihihih. We gaan natuurlijk niet in de spits, dat snap je wel.. maar verder.. ach als mensen er lol in hebben precies in de gaten te houden wanneer wij gaan douchen moeten ze dat vooral doen, daar heb ik geen last van.

Hillary
09-07-2009 om 11:52
Haha ik ga toch eens anders kijken naar douchende campingangers nu. Maar meestal heb je een dames en herenkant van het sanitair, je moet dan eerst een ruimte doorlopen voor je in de douchekabine bent. Dan val je toch onwijs op? Of zoeken jullie je camping daar op uit? En wat is op zijn egeltjes (doen die aan sex dan? hahah). Nou zo langzamerhand moet deze draad bijna verhuizen naar een andere rubriek geloof ik.

Polly Shearman
09-07-2009 om 13:30
Jeetje
Als we niet gaan sexen douchen we ook samen hoor. Met kinderen en al. Bijna over zijn wel familie douches. En die mannen of vrouwen kant daar let ik echt niet op hoor. We hebben ook maar 1 shampoo enz. Gaan jullie dan altijd apart douchen?

A.Nonima
09-07-2009 om 14:01
Haha
wie andere douchegangers met argusogen bekijkt, zal dus wel een OOL'er zijn!
Wij gingen ook in de familiedouche, lekker ruim, al dan niet met kinderen. En mannen-vrouwen-kant is ook lang niet overal meer. Is idd handiger om van alles maar 1 fles te hoeven meenemen.
En wie legt uit hoe dat met die egeltjes zit? Is dat lepeltje-lepeltje?

Maylise
09-07-2009 om 15:26
Maar dat is toch gescheiden?
Ik heb niet heel veel kampeer ervaring maar de camping waar ik volgende week zal vertoeven heeft volgens de website gescheiden sanitair. Dus dan kan je toch helemaal niet gezamenlijk douchen?
Niet dat het voor mij belangrijk is want ik neem mijn man niet eens mee. Die houdt niet zo van kamperen. Alleen daar dacht ik dus aan toen ik Polly's oplossing las. Dat het sanitair gescheiden is dus.
Maylise

Polly Shearman
09-07-2009 om 15:36
Whaha maylise
wat denk je nou? dat ze een bewaker bij de douche zetten om te kijken of de mannetjes en de vrouwtjes wel aan de goede kant gaan douchen??