Vakantie en uitjes

Ise
24-07-2009 om 18:09
Red mijn vakantie [camping gesloten?]
Via een grote reisorganisator hebben wij een vakantie geboekt op camping Le Grand Dague in Frankrijk. Nu zijn we er via internet achter gekomen dat de camping gesloten is. De reisorganisatie zegt dat 5 augustus de camping waarschijnlijk weer opengaat en dat we dus gewoon terecht kunnen, maar ze willen ons geen garantie geven dat het zeker is. Wij zouden de 7e daar naartoe gaan, maar daarvoor zijn we al in Frankrijk. Een alternatief willen ze nog niet bieden. Ondertussen ben ik de volgende berichten tegengekomen, echter mijn Frans is niet zo goed. Is er iemand die mij de strekking van deze artikelen kan vertellen?
Alvast bedankt!
http://www.sudouest.com/dordogne/actualite/article/656274/mil/4909937.html

Janeway
24-07-2009 om 18:11
Zoek even
op camping-frankrijk.nl daar heb ik ook iets over deze camping gelezen..

Ise
24-07-2009 om 18:34
Janeway
Klopt. Daar heb ik het inderdaad ook vandaan. Hier trouwens nog een linkje:
http://assonatur.unblog.fr/

Ise
24-07-2009 om 22:01
Foto
Heb inmiddels ook een fotootje gezien. Heeft meer weg van een vluchtelingenkamp dan van een camping. Maandag toch maar eens proberen de vakantie kostenloos te annuleren. Of een acceptabel alternatief?

Janeway
24-07-2009 om 23:43
Ja kosteloos omboeken
kosteloos omboeken oid. Je betaald genoeg zeg. Zit je via Vacansoleil daar?
Ik heb ook gezien wat een vreselijk kale boel..
Succes met je vakantie

Ise
24-07-2009 om 23:52
Vacansoleil
Inderdaad vacansoleil. Pharos heeft ook deze camping in hun assortiment, maar daar worden klanten benadert voor een alternatief. Vacansoleil heeft tot nu toe nog niets gedaan.

Anja
25-07-2009 om 09:33
Omboeken
Hoi
Iets soortgelijks is ons ook overkomen. Wij kregen nl. afgelopen mei een brief van VS dat onze camping gesloten was.
Het had te maken met de niet aanwezige/vereiste bouwvergunning om te mogen uitbreiden ofzoiets.
In elk geval werd per direct deze camping gesloten.
We mochten kostenloos annuleren, een andere bestemming zoeken of een alternatieve camping die iets van 20 km verderop was.
We kozen voor het laatste en hebben een heerlijke vakantie gehad (we zijn net woensdag teruggekomen), het was weliswaar een "alternatief", maar het bleek gewoon een topcamping te zijn.
Ik zou bellen met VacanSoleil en je zorgen kenbaar maken. Wellicht kan er toch iets omgezet worden ???
groet Anja

Minet
27-07-2009 om 08:17
Vacansoleil hardleers
Ook wij hadden enkele jaren terug een soortgelijk akkefietje met Vacansoleil. Hun eerste eigen camping, Le Chene Gris, was een bouwput toen wij daar arriveerden. Niets was af, wat een bende! Toen mochten ze openblijven, het zag er nl. wat meer campingachtig uit dan de foto die ik vond van de camping waar het hier nu over gaat, daar wil je echt niet heen!
Wij moesten het doen met een 'evenemententoilet'en bijbehorende douche die of ijskoud was, of kokend heet.
Wij kregen na een klachtenbrief, een midweek verblijf gratis in een volgend jaar, als de camping wel af was.
Succes mensen!

Ise
27-07-2009 om 22:41
Geannuleerd
We hebben onze vakantie kunnen annuleren en we krijgen 15% van de reissom als extra tegemoetkoming voor het ongemak. Gelukkig nog een leuke kleine camping kunnen vinden. En het beste is: nog een heel stuk voordeliger ook!

Anja
28-07-2009 om 08:39
Wacht ff.....
Bedoel je dat je van het HELE bedrag slechts 15% hebt terug kunnen krijgen ???
Dat vind ik triest...
Of begrijp ik het nou verkeerd ????
groet

Minet
28-07-2009 om 09:48
Verkeerd begrepen
Ise heeft kunnen annuleren, zelfs kunnen omboeken naar een andere camping, en krijgt 15% van de reissom als extra tegemoetkoming voor het ongemak.

Ise
28-07-2009 om 14:10
Klopt
De hele reissom plus 15& van de reissom als een soort 'schadevergoeding'. We hebben nu rechtstreeks bij een andere camping iets geboekt. Vacansoleil had 2 alternatieven die ons niet aanspraken.
Toevallig belde Vacansoleil net dat de camping 6 augustus weer opengaat. Ik kan eventueel nog terecht, mocht ik nog niets anders hebben. Maar we hebben dus al wat.