Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sinilind

Sinilind

11-09-2011 om 17:19

Redelijk geprijsd hotel in manhattan?

Dag
Ik wil graag voldend jaar met mijn dochter naar New York voor 6 dagen/5 nachten maar mijn budget is max 100 euro's per nacht voor 2. Is het te doen, iemand een tip?

Sinilind

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rosa

rosa

12-09-2011 om 10:09

Geen tip uit ervaring maar

zoeken kan goed via booking.com
Je kunt op prijsklasse zoeken en op manhattan.
En er staan beoordelingen bij, heel belangrijk.

Bijv. Royal Park Hotel

Alternatief: stel je vraag op het forum van allesamerika.com De vraag is al eerder gesteld, dus zoeken in het forum kan ook

Ja hoor

Dat kan, bijv. een redelijk eenvoudig toeristenhotel als het Pennsylvania Hotel. Kleine basic kamers, is meen ik 2 sterren hotel, maar heeft een super ligging middenin Manhattan! Zo zijn er wel meer. Lekker zoeken bij hotels.com, expedia en bookings.com achtige sites. Soms loont het om hotel en vlucht in 1 pakket te boeken.

De dollar staat nu natuurlijk gunstig, je krijgt meer dollars voor je euro's.

Rina

Rina

12-09-2011 om 12:52

Lees ajb altijd de beoordelingen

want het Penn hotel waar gonniegans je op attendeerde mag dan wel heel betaalbaar zijn en mooi centraal liggen, het hotel komt er bij de beoordelingen helemaal niet goed uit... (oud en vervallen, niet schoon, onvriendelijk personeel...)
What you see isn't always what you get.

Voor max 100 USD zul je geen mooie hotelkamer in midtown Manhattan vinden vrees ik, maar uptown zijn wel wat betaalbare mooie B&B's te vinden. Met de goedkope metro of taxi zit je zo in mid-en downtown. Een andere optie is het huren van een klein appartementje, die zijn er genoeg. Kijk eens op deze site: http://www.newyork50.com/nl/appartementen/?cur=EUR. Maar ook hiervoor geldt: lees de beoordelingen, kijk op google maps en google ook altijd even op de naam van het hotel/app/B&B/eigenaar zodra je een interessant adres hebt gevonden.

Carla

Carla

12-09-2011 om 15:22

Pennsylvania

Ik heb daar geslapen (hotel pennsylvania) en een vriendin van mij inmiddels twee keer. De hal ziet er prachtig uit, de rest is vergane glorie, maar ja..het is goedkoop en weet je..wij zijn er een week geweest en hebben er werkelijk alleen overnacht...wat moet je verder doen in je hotel, je bent toch alleen maar op pad. We waren in het hotel van 23.00 tot 8.00 uur en dan hadden we ook nog eens onze ogen dicht Het was er trouwens wel schoon en het personeel was gewoon vriendelijk. Je hebt op de benedenverdieping trouwens ook gratis kluisjes.
En inderdaad je zit gewoon tegenover Madison Square Garden, je kan lopend naar Times Square, nee je zit daar gewoon heel gaaf.
Maar een andere vriendin van mij vond op internet een aanbieding en zat toen voor weinig in het Waldorf Astoria! Soms is het ene hotel goedkoper dan weer het andere, dus het is echt een beetje rondzoeken en surfen. Alles los boeken is trouwens ook niet altijd goedkoper. Wij hebben goede ervaringen met Hotelplan en Arke.
Maar het is aan te raden, als je een weekje blijft om gewoon een metrocard te nemen en dan maakt het eigenlijk niet eens uit waar je zit, er zijn zo ontzettend veel metrostations in Manhattan dat je makkelijk overal naartoe kan.

Serwe

Serwe

12-09-2011 om 15:50

Booking.com

Ik heb al vaak via booking.com een hotel geboekt. Ideale sites. Wat betreft de reviews lees ik ze wel met een korreltje zout want

a) mensen zijn vaak zeikerds en toeristen helemaal
b) negatieve ervaringen worden vaker doorverteld dan positieve

Als er echter 90 reviews staan en die zijn allemaal negatief dan zou ik het ook nog wel even verder over nadenken maar over het algemeen trek ik me er niet veel van aan.

Wel zoek ik de locatie altijd even na in google maps of zo om er zeker van te zijn dat het echt ligt waar ik wil dat het ligt (in de buurt van een metro station of zo)

Je krijgt waar je voor betaalt

Dat is gewoon zo. Dus verwacht geen luxe hotel, ja alleen een luxe lobby. Maar als dat je budget is, kan je in Manhattan verder niet veel meer verwachten en moet je daarmee (of iets vergelijkbaars) tevreden zijn. Het is wat het is: een basic toeristenhotel, maar de ligging is super. En dat is in NYC toch waar je voor betaalt.

Ik heb weleens geslapen in The New Yorker, ligt om de hoek en is vergelijkbaar qua prijs / kwaliteit. Jaren later kon ik iets meer betalen en kreeg daarvoor uiteraard ook een beter hotel.

May

May

12-09-2011 om 22:23

Een tip

De International Cosy Inn in Harlem.. Ligt bij een metrostation en je bent met 20 minuten of nog minder op times square... Heel kleinschalig met zeer leuke eigenaars (moeder met twee dochters..) Ik vond het een hele prettige plek en we betaalden rond de 80 doller ofzo per nacht voor een kamer. De volgende keer ga ik er weer zitten..

Heeel goedkoop

ik heb een week in de echt ymca gezet, tussen de gekken die rondscharrelen op de gang, douchen met alleen een half gaar schot tussen de hokjes, wel een groot slot op die douchehokje want er lopen echt gekken rond.

Heerlijke ervaring als je 20 bent (mooie foto's van wtc torens) en geen cent te makken hebt en toch downtown wil zitten.

Rina

Rina

13-09-2011 om 13:14

Jaaah manda (ot)

daar heb ik op mijn 20e ook eens een weekje gezeten. Ik zat in de YMCA Vanderbilt. Echt een leuke ervaring. Sommigen lieten de hele dag hun kamer deur open en zaten dan op een stoeltje recht tegenover de deur. Die kamers liep ik altijd heel snel voorbij!

En oh die douchehokjes... Stelden niets voor, nauwelijks privacy en altijd natte spullen (je kon ze nergens kwijt). Ik leerde daar heel snel douchen! De Metrocard bestond nog niet, je had grote tokens met een gat erin. En 's avonds kon je maar beter niet over 42nd str lopen...

Ik heb ook nog foto's van de WTC torens. Genomen vanaf de Empire State bldg, anders pasten ze er niet op.

Cobi (ot)

Via Couchsurfing heeft onze zoon zijn Amerikaanse vrouw ontmoet en zijn vriend heeft zo zijn Hongaarse vriendin ontmoet. Het wordt hier ( Schotland) veel gedaan, je boekt een super voordelige (bv Ryanair) vlucht en gaat daarna naar de Couchsurfing website en regelt gratis onderdak.
Zo kom je als student nog eens ergens

Valkyre

Valkyre

14-09-2011 om 16:46

Edison

Het Edison Hotel, om de hoek van Times Square, was indertijd (al wel 10 jaar geleden!) goedkoop en schoon. Geen ontbijt - dat kun je sowieso veel beter bij een leuke deli halen. Ik zou wel even de recente recencies checken...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Merel

Merel

15-09-2011 om 09:08

Vertellen

Vertel je achteraf nog even wat het geworden is en hoe het beviel? Hebben wij weer een tip erbij voor volgend jaar .

Groet

Groet

16-09-2011 om 21:01

Sini

Ik ben al vaker in NYC geweest en de laatste keer in Hotel Newton. Op Broadway, maar dan het rustige deel in het noorden. Fijn hotel, niet luxe, maar schoon en veilig. In de buurt genoeg eet- en drinktentjes. Metro op 50 m (in een kwartier midden in het centrum), dichtbij Central Park. En vooral: niet duur. Kamers met koelkast, magnetron en grote badkamer. Dit maal geboekt via Expedia. Daar heb je goede aanbiedingen van vlucht+hotel. Ik probeer altijd een kamer met twee bedden te boeken ipv een met een tweepersoonsbed. Twee bedden betekent vaak een grotere kamer.
Mocht je nog meer info willen, laat het maar weten.
Ik wil ook wel mee als gids hoor! Ben stiekem erg jaloers en ik vaak erg heimwee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.