Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-07-2009 om 10:31
Het plan is om vanmiddag met de oudste twee naar de reisboekenwinkel te gaan om een reisgids aan te schaffen. Ik heb me al wat zitten orienteren bij BOL, maar daar is zo veeeeeel.
Ik ben op zoek naar een vlot geschreven reisgids, met nadruk op kunst en cultuur (onderdak hebben we al). Liefst ook nog een beetje hanteerbaar, en goede kaartjes is een plus maar geen voorwaarde.
Voor mij is het 20 jaar geleden dat ik er geweest ben, als iemand nog mustsee/mustdo tips heeft voor de kinderen hoor ik ze ook graag
21-07-2009 om 12:34
Anwb
Bij de anwb hebben ze van allerlei plaatsen compacte gidsen,ze heten ANWB extra,incl.uitneembare kaart.
Tip van mijn oudste zoon wat betreft Toscane: Sienna!
Groetjes,Bastet
21-07-2009 om 13:20
Wij hebben er 2
De Trotter; Umbrie en Toscane. Leuk en origineel geschreven. Belgische reisgids volgens mij. Echt een aanrader ook voor jongeren. grappige teksten, aparte weetjes, en net iets andere adviezen voor restaurantjes e.d.
En de Capitoolreisgids over Florence en Toscane. Veel plaatjes en verschillende soorten opmaak van tekst. Heel divers, leuk om steeds weer even in te kijken.
Wij hebben beide veel gebruikt.