Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Asa Torell

Asa Torell

05-04-2009 om 19:50

Rembrand, reis naar cornwall?

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de boot uit Hoek van Holand om 8 uur s avonds aankomt in Harwich, en terug om 9 uur s ochtends vertrekt . Nu moeten we echt even bedenken wat handig is: nachtboot nemen, en dan 1e etappe halverwege? Of hotel vlak bij de boot en dus 2 etappes? Of toch de boot uit Oostende, die betere tijden heeft, of de tunnel?
Daarom ben ik erg benieuwd wat jullie doen! Nu zijn onze kinderen een stuk kleiner, dat maakt vast uit, misschien rijden jullie wel zo hup aan 1 stuk door? Ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oostende?

Gaat er tegenwoordig weer een boot vanuit Oostende?
Wij moesten de laatste keer nl. helemaal naar Calais!

Asa Torell

Asa Torell

05-04-2009 om 20:23

Ik dacht van wel

Van het bedrijf Transeuropa ferries, nooit eerder van gehoord. Oostende-ramsgate en vv., en die gaat wel meer dan 1 x per dag itt. dat HvH-Harwich ding.

Rembrand

Rembrand

05-04-2009 om 22:55

Asa.

Wij gaan vanuit Calais naar Dover.
De camping die wij uitgekozen hadden was helaas vol, dus nu gaan we naar Watermouth Cove ( http://www.watermouthcoveholidays.co.uk/ ).
Devon dus ipv Cornwall.
Wij rijden in één stuk door.
( overnachten onderweg is drie keer niks met een vouwwagen als de onze namelijk ).
M.

Asa Torell

Asa Torell

06-04-2009 om 20:26

O dat is die ene die mij zo leuk leek!

Daar waar je nu heen gaat! Maar goed, misschien zijn jouw zoons al te groot voor al die strandjes etc.
Hm, Calais-dover en aan 1 stuk door rijden is echt niet zo'n optie voor ons... jammer, het is altijd makkelijk als je lekker iemand anders' voorbeeld kunt volgen .

Rembrand

Rembrand

06-04-2009 om 23:39

Asa.

Klopt, jij noemde die als mogelijke optie. Ik denk dat zeker twee zonen die strandjes en grotten erg leuk gaan vinden ( en dat de derde vanzelf volgt haha ).
Het lijkt ons niet een onoverkomelijke afstand. We hebben de afgelopen jaren wel meer kilometers in één dag gereden ( bijna 1000 naar Frankrijk en Zwitserland ).
Een gedeelte ervan is een leuke onderbreking op de boot. Ik vind het wel spannend om aan de andere kant van de weg te rijden ( ook nog met de vouwwagen erachter ), maar het schijnt snel te wennen. In NZ heb ik ook een keer gedaan, en dan nog met een rechtsgestuurde en geschakelde auto.
M.

Asa Torell

Asa Torell

07-04-2009 om 20:19

Ja links rijden

Het lijkt mij echt heel erg vreselijk, gewoon de straat oversteken lukt me in engeland nog niet eens. Maar ik hoop dat Tomtom mij redt door voortdurend 'hier links rijden' 'hier links rijden' te blijven roepen... (totdat man hem het raam uitgooit waarschijnlijk ).
Maar als ik jou goed begrijp is via Calais dus in elk geval de snelste route? Want anders had je vast wel een andere overtocht gekozen neem ik aan.

Rembrand

Rembrand

11-04-2009 om 15:39

Asa.

Het duurde even, maar ik ben even gaan zitten rekenen hoe lang wij erover doen naar de camping.
Als we via Hoek van Holland gaan is het in totaal zo'n twaalf uur reizen. ( half uur naar Hoek v. Holland, zes en half uur op de boot en dan nog bijna vijf en half uur naar de camping ).
Als we via Calais gaan is het ongeveer negen en half uur reizen. ( drie uur naar Calais, anderhalf uur op de boot en dan nog vijf uur en een kwartier naar de camping ).
In Engeland zelf maakt het dus voor ons bijna niets uit of we van Harwich rijden of vanaf Dover.
Verder is het natuurlijk goedkoper van Calais naar Dover met de boot dan van Hoek van Holland naar Harwich.
Onze jongens vinden autorijden niet zo erg, vandaar dat wij liever autorijden en de totale reistijd beperken tot zo'n negen en half uur.
Groetjes M.

Asa Torell

Asa Torell

15-04-2009 om 20:58

Dank je wel rembrand

Misschien moeten wij er toch ook maar aan gaan denken om via Calais te gaan, gezien hoe jij het beschrijft. In twee etappes dan, maar ook dan is het natuurlijk gewoon sneller.
Hier overigens net een paasweekend bij de duitse familie achter de rug met 7 uur nonstop gejengel van dochter op de heenweg dus ik kan nog niet zeggen dat ik naar de autoreis uitzie .

Rembrand

Rembrand

16-04-2009 om 09:35

Asa.

Dat lijkt me echt verschrikkelijk om zeven uur naar gejengel te moeten luisteren
Hoe oud is ze ?
M.

Asa Torell

Asa Torell

16-04-2009 om 20:05

Bijna twee

Zoon was overigens wel heel makkelijk met reizen op die leeftijd, en nog steeds trouwens. Vandaar dat we nog steeds optimistisch verre vakanties plannen in plaats van gewoon naar de veluwe ofzo te gaan . Gelukkig ging de terugreis een stuk beter dus we hopen er maar het beste van!

Asa Torell

Asa Torell

20-04-2009 om 12:25

Het huidige plan

met dank aan jouw info Rembrand: dag 1 naar Calais, de boot en dan meteen aan de overkant op de camping met kanaalzicht. Dag 2 naar devon, voor 2 of 3 dagen, en vandaar hebben we dan een lekker kort stukje naar de camping waar we een week een caravan hebben gehuurd. Hebben jullie die overtocht trouwens gereserveerd? Ik doe dat denk ik wel, maar weet het nog niet zeker.

Rembrand

Rembrand

20-04-2009 om 13:57

Asa.

Dag 1 voor ons naar Calais, de boot en dan doorrijden naar de camping. Wij gaan de overtocht wel reserveren. Liever voor niets, dan dat je daar lekker op tijd staat en de boot is vol
We streven er naar om de boot voor tien uur te nemen zodat we nog veel tijd hebben om naar de camping te rijden en de vouwwagen op te zetten.
M.

Asa Torell

Asa Torell

20-04-2009 om 20:23

Haha ik weet het

... we doen het helemaal tegenovergesteld. Jullie gaan in 1x doorbuffelen. Wij gaan juist speciaal een oude tent mee nemen die makkelijker op te zetten is, en rustig aan doen. En 10 uur, haha, wij zijn over het algemeen dan net aan het beginnen de auto in te laden . Maar als we straks een boot hebben gereserveerd dan zal man minstens een uur of 2 van te voren daar willen zijn, zo is hij dan wel weer, dus dan vermoed ik dat we ook vroeg op pad gaan.

Asa Torell

Asa Torell

22-04-2009 om 20:28

Oja en rembrand

Nog een vraag: wat voor boot nemen jullie in Calais? Een gewone of een hovercraft? Van welke maatschappij?

Rembrand

Rembrand

22-04-2009 om 22:46

Asa.

Nog niet in verdiept. Ik denk een gewone.
M.

Asa Torell

Asa Torell

27-04-2009 om 20:09

Marielle

als je hier leest: nog bedankt voor de tip om vooral ook voor kamperen met de tent te reserveren! Dat ben ik nu dus inderdaad maar aan het doen (moest eerst erg wennen aan het idee, ik ken het helemaal niet van andere landen) en ik ben al een volle camping tegen gekomen! Dus ik denk dat het behoorlijk afzien was geworden als ik dit niet had geweten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.