Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Rome in oktober

Wij zijn met opa en oma en de kinderen in oktober 2 dagen in Rome (op doorreis).
Zoek tips voor activiteiten daar, ben nog nooit in Rome geweest.
Zijn er makkelijk tours te boeken?
Wat is makkelijk te doen met mensen die wat slechter ter been zijn?
Waar vind je goede accomodatie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Internet

Je accomodatie kun je snel boeken via internet, er zijn diverse sites met B&B's, hotels enz.

Bekijk vooraf goed wat je graag wilt zien. Je loopt makkelijk een hele dag door Rome omdat alles vrij dicht bij elkaar ligt. Als je mensen bij je hebt die moeilijk ter been zijn, zou ik voor de high-lights kiezen; forum, colosseum, St. Pieter, Piazza del Popolo (ligt vlakbij de Spaanse Trappen).

Als openbaar vervoer een optie is dan kun je voor een paar euro een dagkaart (of meerdagenkaart) voor het openbaar vervoer kopen. Je stapt zo van de ene metro in de andere, bus idem dito want alles rijdt af en aan. In elk metrostation kun je zo'n kaart kopen.

Kies voor een accomodatie in hartje Rome, zodat je niet van hot naar her moet reizen om eerst in het centrum te komen.

Dus trek van tevoren een duidelijk plan, wat je wil zien en wat haalbaar is met je gezelschap.

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een B&B, die zijn een stuk goedkoper en vaak heel goed gelegen. Het ontbijt kun je nl. rustig overslaan, dat stelt niets voor. Gewoon even naar de coffiecorner op de hoek lopen, voor ca. 1 euro heb je een heerlijke kop koffie en voor nog een euro een lekker zoet broodje erbij.

Succes met het vinden van de accomodatie, want als je bv. in de herfstvakantie zoekt; dat is een dure periode en veelal vol.

Succes met de voorbereidingen, en have fun!

Hop on hop off bus

Wij zijn groot fan van deze bussen, meestal double deckers, je ziet veel en krijgt veel info. Van tevoren thuis bekijken we de routes en beslissen al waar we eraf gaan. Dit hebben we ook in Rome gedaan en dan nog loop je veel. Vooral de informatie die je op zo'n bus krijgt vind ik erg prettig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.