Vakantie en uitjes

mama 32
21-06-2011 om 20:49
Rondreis zweden / noorwegen
Wij willen volgend jaar graag een rondreis maken door zweden en noorwegen. Ik wil heel graag zelf mijn reis samenstellen en ben op zoek naar vakantiewoningen die je voor 1 dag of een aantal dagen kan huren. De meeste huizen moet je minimaal huren voor een week. Ik bedoel niet de stuga's. Weet iemand een site of een manier hoe ik kan zoeken?
Bedankt!

Fonneke
21-06-2011 om 23:29
Novasol?
Wij zijn vorig jaar in Noorwegen geweest en hebben toen ook in verschillende huisjes gezeten. Wij hebben het via Novasol geregeld. We konden daar ook huisjes voor korter dan een week huren. Ook hoefde je daar niet perse op een vaste dag aan te komen en te vertrekken(bijv. alleen aankomen en vertrekken op een zaterdag). Wij zijn toen wel in de meivakantie geweest. Ik weet niet of dat in de zomervakantie ook lukt.

joer
24-06-2011 om 14:15
Mij niet gelukt
Ook ik heb naar vakantiehuizen gezocht die we voor 1 of een paar dagen konden huren voor onze rondreis in Noorwegen. Voor de zomervakantie 2009.
Mij is het niet gelukt. Kwam wel huizen tegen die voor 1 of paar dagen konden maar die waren dan weer ontzettend duur.
Ik heb flink gegoogeld en gezocht maar het uiteindelijk opgegeven.
Uiteindelijk gekozen voor een georganiseerde rondreis.
JOER.

jeanhil
27-06-2011 om 11:43
Hytter op de campings
Op bijna alle camoings in Noorwegen kun je hytter huren. Dit zijn kleine overnachtingshuisjes/hutten. Hier zit weinig tot geen comfort in, er staan bedden, tafel en stoelen en wat keukengerei. Je moet dus zelf beddegoed ed meenemen, toilet en douche gewoon op de camping gebruiken. Wij hebben met een camper een rondreis gemaakt en dan zie je 's avonds mensen voor de hutjes komen. Ik heb nog nooit gezien dat ze allemaal vol waren. We waren er van 16 juli tot begin augustus, hoofdseizoen dus.
Jean

KGO
29-06-2011 om 13:16
Hoeveel personen
Wat ik lastig vond bij die hutten is dat ze in de regel geschikt zijn voor hoogstens vier personen. In ons geval van een gezin met vijf personen waren we toch genoodzaakt grotere huisjes te huren. Misschien dat je via campingsites zelf wel wat kan vinden. Wij hadden een huisje voor niet een standaardweek maar ietsje langer en door de weeks aankomen op een camping in Dalen. Goed bevallen!
Karin
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Iris
05-07-2011 om 23:22
Tip!
Bij bureau Scandinavia kun je wel huisjes voor bijv. 3 dagen huren. Hebben wij twee jaar terug gedaan. Ze hebben georganiseerde rondreizen met de auto, helemaal handig met overnachtingen. Wij hebben zelf een rondreis samengesteld door Noorwegen en Zweden. Kijk maar bij Bureau Scandinavie of vraag de brochure aan. Er staan echt heel veel mogelijkheden in. Houd er wel rekening mee dat je erg lang doet over de afstanden daar. Je kunt niet hard rijden.