Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Schotland camping


Vannie

Als je 3 weken op 1 plek wilt blijven, zit in in Pitlochry veel centraler dan in Wemyss (wat je uitspreekt als Wiems) Bay. Enne....welk woord ontbreekt er in je laatste zin ?

IrisB

Ja dat doen wij,'s morgens even bellen als we weten waar we naartoe willen, dan weet je zeker dat je er een plekje voor je is, want de volgende camping kan wel eens een paar uurtjes verderop zijn. Die trekkershutten ( wigwams/ hobbits) zijn erg populair, er zijn mensen die plannen/ boeken hun hele vakantie in trekkershutten, in het hoogseizoen moet je er niet op rekenen dat er op korte termijn nog eentje beschikbaar is.

Dank!

Ja, dat is inderdaad de manier die ik in gedachten heb en zoals we het ook in Engeland deden. Alleen in het drukke Devon moesten we een paar campings bellen, maar verder geen probleem. Fijn om flexibel te kunnen zijn, ook ivm het weer
Heb het nog even 'in de groep' gegooid. We hebben nog een soort van campervoortent die we voor ons kipje kunnen hangen. Die zouden we mee kunnen nemen. Dat schept ruimte voor evt. natte jassen en schoenen.
Ik krijg er al helemaal zin in!

Like, like, like

Het is goed dat je op regen bent voorbereid, maar weet je ............. we hebben hier ook gewoon zon en heerlijk weer hoor

Thursday Next

Thursday Next

16-12-2013 om 10:00

enne

*fluistert* midges...

Ha ha Thursday!

Dat werd idd mijn volgende posting! How about the midges?
In Wales hebben we daar ook last van gehad en waren daar toen niet op voorbereid. Beide dochters zijn nogal gevoelig voor insectenbeten en zaten onder. Huilen 's nachts!!
Ik ben me dus nu al driftig aan het inlezen

Thursday Next

Thursday Next

16-12-2013 om 14:29

midges

tja... Ik ben tientallen keren gestoken, dat jeukte maar ik had er spul voor dat goed werkte. http://www.yinyanghouse.com/store/catalog/natural-health-supplies/tibetan-aru-balm Man en dochters werden ook gestoken maar ben hen jeukte het niet of nawelijks.
Verder werkt spul met Deet erin goed ter preventie. En muskietennetten om over je hoofd te doen, het staat belangelijk maar je ziet ze veel op de camping. En als het koud is of regent dan zijn ze er niet .
Ik vond ze in Schotland trouwens wel "erger" dan in Wales en in Zweden.

Midgets ?!

De Schotse midgets houden niet van deze 2 middeltjes:

Smidge en Avon skin-so-soft, het laatste schijnt ook door de Schotse soldaten gebruikt te worden, is niet als anti- muggenmiddel op de markt gebracht, maar is een prettige "bijwerking"
Beide middelen zijn in Schotland op grote schaal verkrijgbaar, vaak ook in campingwinkeltjes. Welke voor jou werkt, is even uitproberen.

Midgets ??? Midges natuurlijk

Hahaha

Lol

In Wales waren we ook op zoek naar spul tegen midgets hoor!
Ik denk dat in dat geval Smidget het beste werkt

Ik had idd gelezen over Skin-so-soft. Grappig zo'n onbedoelde bijwerking en dat de Schotse soldaten er heerlijk geurend bijlopen!

essanlau

essanlau

20-12-2013 om 20:00

Wat weer betreft

Hoi,

Wij zijn nu 9 jaar geleden op huwelijksreis geweest in Schotland, nadat wij elkaar daar op een rondreis hadden leren kennen 4 jaar ervoor, maar beide keren hebben we heel mooi weer gehad. Eerste keer was eind juli, begin augustus, de tweede keer eind augustus begin september (toen 3 weken). Zelfs in Fort William wat dacht ik erg veel regen had (?) was het droog weer. Dus wat dat betreft kun je ook erg veel geluk hebben.
Kan zo het reisverslag niet meer terugvinden, en weet de route ook niet meer. We hebben wel alles op de bonnefooi gedaan en dat ging toen goed. Eerste keer met bus en tentjes (jongerenreis), tweede keer met eigen bus en indien nodig een bustent er aan vast.

Esther

Sttttttt

Niet te hard roepen dat het wel mee valt met het weer, want dan wordt het hier veel te druk

Thursday Next

Thursday Next

22-12-2013 om 14:40

regen

Ja, wij hebben wel veel regen gehad. 12 jaar geleden met fietsvakantie door Schotland hadden we elke dag wel een bui, sommige dagen waren zo verregend dat we een hotel of jeugdherberg uitkozen om te slapen. Vorig jaar met de camper was er om de paar dagen een regendag of een dag met veel buien. Maar ja, dat weet je als je naar Schotland gaat!
(genoeg mensen afgeschrikt, Shonagh? Wij willen ook liever niet dat het te druk wordt in Scholand)

Vannie

Vannie

22-12-2013 om 17:04 Topicstarter

regen... en laatste woord

Ik heb werkelijk waar geen idee wat mijn woord in mijn laatste zin moet zijn ik kan ook niets verzinnen.
Ik heb inmiddels toestemming voor mijn vakantieweken, dus we kunnen nu écht gaan plannen. Eerst maar eens de boot, 5 persoonshut en auto met caravan gaan volgens mij wel hard qua reserveren. Vorig jaar ook ruim om tijd gereserveerd, geeft een goed gevoel.

Vorig jaar in Engeland viel de regen heel erg mee. Hebben heel weinig regen gehad. We houden er wel rekening mee, gaan wat meer lange broeken en truien in de caravan, en ook de poncho's van de Xenos gaan mee. Ach, als je richting Schotland gaat weet je dat je regen kunt krijgen. Vandaar dat overdekte zwembad

Vannie

Vannie

Vannie

28-12-2013 om 18:16 Topicstarter

nog een camping....

Dat ligt in Ayr. Niet écht helemaal in de goeie richting, maar het lijkt ons wel leuk. De recensies zijn niet helemaal je van het, maar wie weet.
Het heet camping craig tara holiday park. Het lijkt van de organisatie "haven".

We blijven nog even verder zoeken....

Fijn weekend nog!

Vannie

Vannie

28-12-2013 om 20:51 Topicstarter

geboekt

We hebben de boot alvast geboekt...kan maar gebeurd zijn

Nu de camping nog...

Google Earth

Mooi, de boot geboekt, gaven ze al vroegboek korting ?
Craig Tara ken ik ook Ik zou het geen camping willen noemen, het is holidaypark met stacaravans met een gedeelte voor toercaravans, ik zou je aanraden even met Google Earth te gaan kijken, dat krijg je ook een idee waar het toergedeelte is.

Vannie

Vannie

29-12-2013 om 15:05 Topicstarter

Ja vroegboek korting

Shonagh toch handig dat je ons allemaal helpt, ik had inderdaad al gekeken met google earth, en inderdaad het is een méga camping... Pff lastig hoor campings zoeken.
Ja we kregen vroegboekkorting bij de dfds. Scheelde zo'n 180 euro.

Groetjes,

Vannie

Vannie

Vannie

14-01-2014 om 19:13 Topicstarter

camping ook geboekt

YEAAHHHHH

En nu gaan we leuke dingen activiteiten opzoeken!!Dus heel graag tips, als het mogelijk is....
We gaan naar camping Tummel Valley Nr Pitlochry, Perthshire. Ben zo benieuwd!

Groetjes,

Vannie

Prima plek

Vannie, mijn zegen heb je

Ik ben blij dat het geen Craig Tara of Wemyss Bay is geworden, want ik denk niet je dat daar 3 weken had uitgehouden

Pitlochry is een leuke plaats en daar zit je mooi centraal, maar dat had ik al eerder gezegd geloof ik, haha. Voor tips zou ik (ook) naar www.schotlandforum.nl/ gaan, daar "huizen" allemaal Scotland-fielen en is heeel veel te lezen.

Druif

Druif

14-01-2014 om 23:41

Geweest

Wij hebben een paar jaar geleden in een huisje aan loch Rannoch gezeten. Dat was erg afgelegen, maar ook een zeer indrukwekkende vakantie. Eigenlijk hoef ik in Schotland helemaal niets te doen. Het is er zo mooi. Alleen naar buiten kijken is al genoeg.

Maar wat we hebben gedaan is:
Blair castle
Loch ness vonden we boven verwachting leuk
Edinburg dagje (was de autorit zeker waard) een dagje is wel kort, maar je moet wat. Daar vonden we vooral het kasteel zeeeeeer indrukwekkend. Onze kinderen waren helemaal onder de indruk van het oorlogsmonument met die boeken waarin alle omgekomen Schotse soldaten staan.
Naar een High land games. Dat was zoo leuk. Had ik ook niet verwacht. Eerlijk gezegd verwachtte ik een toeristische show. Maar niets is minder waar. Wat een plezier en inzet van alle deelnemers. Indrukwekkend.
Pitlochry vonden we ook leuk. Bij die waterkrachtcentrale/stuw hebben we een hele middag doorgebracht. Ook weer zo mooi.
De autorit richting Loch ness was adembenemd. Ook de weg tussen Kinloch Rannoch en Aberfeldy vonden wij heel erg mooi.
Lekker uit eten in pubs vonden de kinderen gezellig.

We hebben wel veel in de auto gezeten, maar dat is geen straf in Schotland.

Vannie

Vannie

15-01-2014 om 08:43 Topicstarter

Bedankt!

Shonagh, ik ben blij dat je je goedkeuring geeft voor de camping, ik ken je niet, maar je tips zijn waardevol! Op het schotlandforum heb ik al menig uurtjes rondgebracht, daar haal ik inderdaad veel info vandaan.
Druif, bedankt voor je tips. Ik heb ze opgeschreven in mijn boekje (soort van mollenboekje En dan gaan we daar kijken wat we gaan doen.

Groetjes,
Vannie

Vannie

Ik vond het wel erg leuk om mee te denken, al blijf ik zeggen dat ik "Tummel Valley" geen camping vind Ik weet dat je met pubers wat concessies moet doen en dat is de reden dat wij toendertijd ( jongste is nu 21) een aantal jaren stacaravans in Frankrijk hebben gehuurd, ook nog op campings met veel Nederlanders zodat de kinderen hun Nederlandse vocabulair weer eens konden uitbreiden. En dat er frikandellen en kroketten te koop waren was helemaal een bonus haha. Maar nu kamperen man en ik weer in Schotland, al "moet" ik wel 1 x per jaar een weekje naar de zon.

En dan nog wat tips;
- De A93 is erg mooi, Glen Shee is prachtig, dat is een skigebied waar je ook zomers met een stoeltjeslift naar boven kunt.
- Bij Aviemore naar het oosten, je komt langs Loch Morlich waar je veel watersporten kunt doen. Het rendeer center, een kudde van deze rendieren lopen ook vrij rond in de Cairngorms. En met de funicular railway funicularwww.cairngormmountain.org/funicular-railway-panel , een kopje koffie in het hoogste gelegen restaurant van de UK.
- Inverness is een leuk stadje ( dochter woont er sinds de zomer) waar je dolfijnen kunt spotten in de Moray Firth

Veel plezier met de voorbereidingen ( heb je me al gespot op het Schotland forum ??)En laat je na de zomer nog weten hoe het was ?

Druif

Dat is toevallig, ik heb ook een huis aan Loch Rannoch gehuurd voor een weekend met kinderen en aanhang, 40 km ten westen van Pitlochry, in "the middle of nowhere".

Druif

Druif

16-01-2014 om 09:09

Shonagh

Mooi is het daar he. Maar o zo afgelegen.

Toen wij op internet keken, zag ik het winkeltje in Kinnloch Rannoch. Dat was al een kilometer of 15? rijden. En toen kwamen wij in het winkeltje, hihi. Echt klein. Wij zijn natuurlijk verwende consumenten hier, met tien supermarkten binnen vijf kilometer.

Ze hadden trouwens verrassend veel spullen, in dat kleine winkeltje. Onze zoon is toen helemaal verslaafd geraakt aan pasteitjes.

weer terug Schotland/Engeland

We hebben 'de gok' gewaagd en zijn naar Schotland geweest. Met de boot naar Harwich, via de oostkust (Alnwick Castle) omhoog naar Edinburgh hadden we al vastgelegd en daarna hebben we per camping verder gekeken.
Vannie, op Tummel Valley zijn we ook 2 nachten geweest. We hebben geen Nederlanders verder op het touringdeel gezien, dus jullie zullen we wel niet meer zijn geweest. Hoe is het jullie daar bevallen? De omgeving vonden we erg mooi, de camping niet zo. Spannend weggetje naar de camping toe met de caravan trouwens! Die van ons is niet breder dan de auto en wij kwamen in een smalle bocht een grote touringcar tegen die geen meter achteruit wilde....
Van Tummel Bridge doorgegaan naar Aviemore. Prachtig daar! We wilden daar graag langer blijven dan de 3 dagen die we er waren en daarna verder naar het noorden maar het staartje van orkaan Bertha werd aangekondigd dus we hebben onze biezen gepakt en zijn naar de Dumfries gegaan. Helaas Shonagh, niet op de camping die jij volgens mij aanprijst op het Schotlandforum. Daar kreeg alsmaar ik geen gehoor. Wij zijn uitgekomen bij Rockcliffe. Ook prachtig!
Toen weer afgezakt naar Engeland, Lake District, Peak District en Cambridge.
Prachtige reis, hoewel anders dan vooraf in gedachten. Echt Brits weer, elke dag wel een bui.
Engeland en Schotland blijft trekken. We zijn er nog lang niet klaar! Ben nu een lang weekend wandelen bij Cardiff/Wales ah voorbereiden. Ook leuk!

bertje1

bertje1

03-09-2014 om 21:49

ga echt naar pitlochry

als je er in de buurt bent, lief stadje.

bertje1

bertje1

03-09-2014 om 21:51

en natuurlijk Gabaldon lezen

kom je vast in de stemming

Leuk irisb

Fijn te horen dat jullie het naar je zin gehad hebben. Jammer dat je geen gehoor kreeg bij de "camping met de ponies" . Ja die Bertha heeft voor veel wateroverlast gezorgd in het gebied rond Aviemore, mijn echtgenoot was er met zijn broer en ze konden maar amper de voeten droog houden Ben benieuwd waar jullie volgende trip naar toe gaat, nog genoeg mooie streken in Schotland !

bertje 1

Nou, ik vind er geen doorkomen aan, die boeken van Diana Galbaldon
Geef mij maar de detectives van Alex Gray ( spelen zich in Glasgow af) of van Ann Cleeves, op de Shetland eilanden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.