Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Carro

Carro

10-03-2019 om 21:20

Scooter huren op de Canarische eilanden

Weet iemand de regels voor een scooter huren op Gran Canaria? Zoon zegt gelezen te hebben die hij met zijn half jaar oude rijbewijs geen scooter mag huren met zijn 18 jaar. Of ouder, of langer rijbewijs heeft hij gezien, weet even niet meer waar. Ik zie het nergens staan maar lees ook niets over regels. Weten jullie het?

vlinder72

vlinder72

10-03-2019 om 21:51

Klopt min of meer

http://www.rentabike.org/en/conditions.htm

Als je google op scooter huren in Spanje krijg je alle info. Als de motor meer dan 125cc is moet je 21 zijn en 3 jaar een rijbewijs hebben. Een scooter met een 50cc motor mag je wel huren vanaf 18 jaar.

Natuurlijk kan de verhuurmaatschappij zelf andere regels hanteren. En check je reisverzekering of hethuren van een scooter verzekerd is.

Carro

Carro

10-03-2019 om 22:12

Toch

Ja, zoiets vergelijkbaars had ik gelezen maar dat zegt niet wat zoon gelezen zegt te hebben.
#Geen scooter huren met een kort verkregen rijbewijs. Mag wel indien jongere 19 jr is. #

Als de link geldt dan mag zoon dus wel huren. Een 50cc weliswaar maar dat is prima.
Reisverzekering ga ik zeker checken, bedankt voor de tip.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.