Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Nasha 1st

Nasha 1st

23-05-2009 om 13:05

Slapen jullie kinderen wel of niet bij elkaar in de bijzettent....

Vandaag weer eens even bij Vervat lopen gluren....we willen ooit, in de toekomst, een andere caravan, ietsje kleiner wellicht en dan voor de kinderen een bijzettent. Voor oudste hebben we dat dit jaar voor het eerst gedaan....nu kunnen onze andere 2 eigenlijk niet bij elkaar, die klieren veel te veel....dus dacht ik aan een vis-a-vis tent, elk aan een kant.....hele mooie gezien bij Vervat....ideaal....Maar, er stond ook een mooie, waar aan 1 kant 2 kinderen konden en aan de andere kant dan 1 .... dat scheelt weer 1 bijzettent natuurlijk....maar ja, dan moeten er dus 2 kinderen bij elkaar slapen...ik vind dat persoonlijk niet zo handig....maar hoe gaat dat bij andere gezinnen/kinderen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

23-05-2009 om 13:27

Eehm

Vroeger sliep ik altijd met mijn 7 jaar jongere zusje in een tentje, mijn broers (4 jaar verschil) sliepen samen in een ander tentje. Ze hoeven er alleen maar te slapen toch? evt. de een wat later naar bed dan de ander, dan valt er weinig te klieren lijkt me.
Mijn eigen zoons sliepen ook gewoon samen in een tentje, en als ze op kamp gingen ging de 4-persoons vis-a-vis mee en sliepen ze met 2 vrienden in de andere cabine.
Als ik jou was ging ik inderdaad voor de 3 persoons vis-a-vis en legde de minst bij een ander passende van de 3 apart.

Maylise

Maylise

23-05-2009 om 13:33

Wij kamperen niet zo vaak maar die keren dat we kamperen stop ik altijd een paar kinderen bij elkaar. Dat is juist toch een van de charmes van het kamperen. Keten in de tent, elkaar spookverhalen vertellen en met zaklampen van die shaduwfiguren maken op het tentdak....

Bovendien kost het me ook teveel geld/ruimte om iedereen een aparte tent te geven. In die koepeltentjes die wij hebben kun je twee/drie/vier kinderen per tent kwijt.
Ook als we een huis/appartement huren of in een hotel slapen dan delen ze kamers.

Van het zomer wil ik gaan kamperen. Mede omdat mijn nichtje van 7 nog nooit heeft gekampeerd en het zo leuk lijkt. Ik denk dat ik haar samen met mijn zoontje van 9 en dochter van 12 een tent laat delen en dan neem ik het kleine nichtje van 3 bij mij in de tent.

Maylise

Hier klieren ze 5 kwartier in een uur

We hebben ze in de meivakantie twee avonden laten doorklieren in de hoop dat het vanzelf over zou gaan...ijdele hoop. Het was gewoon te veel indrukken die vakantie, ze kwamen niet tot rust.

De rest van de week waren wij volwassenen dus de klos, elk bij een kind gelegen tot het sliep, daarna overgeheveld.

Leeftijd: bijna 4 en 7.

Voor de zomervakantie zijn wij er ook nog niet uit. Ze zijn nog te jong om helemaal alleen te liggen, dat willen ze zelf ook niet, maar samen is een ramp.

Annet

Annet

23-05-2009 om 20:13

1,5 persoonstentje? rodebeuk

Bij Decathlon kun je Quecha tentjes kopen. De kleinste maat is geschikt voor 2 kinderen of 1 volwassene met kind. Je zet ze erg snel op.
Je zou 's avonds kunnen starten met 1 kind per tentje en dan 1 kind omleggen als je zelf naar bed gaat.
Als er een derde (ouder) kind is, dan kan het oudste kind bij één van de andere kinderen of juist apart.

Maylise

Maylise

23-05-2009 om 20:37

Keten in de tent

Het is al weer een paar jaar geleden dat we voor het laatst hebben gekampeerd dus ik heb geen idee hoe het deze zomer zal gaan. De laatste keer dat we kampeerden gingen de kinderen ook altijd wel keten 's avonds maar dat vind ik niet zo'n probleem. Sowieso is het zomer, vakantie, laat donker. Eer ze in bed liggen is het meestal al gewoon heel laat want op zo'n camping zijn ze vaak tot 's avonds laat buiten met andere kinderen aan het spelen.
Als ze er dan eenmaal in liggen wordt er natuurlijk nog wel veel gekeet en gelachen met elkaar. Ik laat ze altijd maar even. Als het te luidruchtig wordt dan maan ik ze tot stilte. Dat helpt meestal wel even. Wordt het echt te gek dan krijg ik ze met dreigementen over morgen geen ijsjes wel stil. Dan gaan ze nog niet persé slapen maar dan klieren ze in stilte in elk geval. Een stuk rustiger voor mij.
Een keer een enorme onruststoker na tig waarschuwingen een nacht bij mij in de tent laten liggen werkt ook wel.
Na een paar dagen zijn ze wel oververmoeid wegens slaapgebrek en dan gaan ze 's avonds vanzelf (wat) eerder slapen. Ze moeten ook even in het rythme komen.
Verder laat ik het gewoon los want het is vakantie.

Maylise

emmonis

emmonis

23-05-2009 om 21:08

Toronto kid

Wij hebben deze tent gekocht. Hij heeft 2 slaapcabines, en is toch nog klein. Maar volgens mij maakt het niet zo heel veel uit of ze ieder een eigen cabine hebben of samen liggen. Keten doen ze toch wel.

http://www.leerentveldvrijetijd.nl/451/kamperen/tenten/eurotrail_006_toronto-kid.html

Nasha 1st

Nasha 1st

23-05-2009 om 21:16

Mooi! emmonis

alleen zitten die slaapcabines dan wel tegen elkaar aan, wat het klieren wel eenvoudig maakt. Dit is meer wat ik bedoel: http://www.leerentveldvrijetijd.nl/451/kamperen/tenten/eurotrail_005_denver-kid.html Dat is ook het soort dat we bij Vervat zagen, alleen een ander merk. Bij die 3-persoons is dan aan 1 kant de slaapcabine iets groter.

Claudia B

Claudia B

23-05-2009 om 23:20

Vrijbuiter

Wij hebben ook een caravan en onze 2 oudsten wilden in een eigen tentje (oudste deed dat al in een qeuchua tentje, ideaal!).
maar een grote bijzetttent zagen wij niet zitten en ze wilden wel bij elkaar maar ook hun eigen plaatsje.
Dus hebben wij voor onderstaande tent gekozen:
http://www.vrijbuiter.nl/kamperen/tenten/bijzettenten/2-persoons/bijzettent-kansas-2/
Zo hebben ze ieder hun eigen tentje en toch ook wel samen.

Groetjes, Claudia

Nasha 1st

Nasha 1st

23-05-2009 om 23:54

Claudia

Dat is precies dezelfde tent als emmonis liet zien Het is inderdaad ook een idee, maar ik begin toch naar die 3-persoons te neigen....inderdaad, door het leeftijdsverschil gaan de 2 jongsten eerst en de oudste later, meestal slapen zij dan al....ik ga nog even nadenken, heb nog even de tijd )

Rembrand

Rembrand

24-05-2009 om 00:18

Al vanaf zeer jong bij elkaar.

Onze twee oudste jongens slapen al bij elkaar in een twee persoons tent vanaf dat ze jong zijn. Natuurlijk zijn ze wel eens aan het keten, maar na een waarschuwing ( of twee ) stoppen ze vanzelf. En later in de vakantie worden ze vanzelf moe en gaan ze zo laat dat ze echt geen puf meer hebben om lang te klieren.
De jongste ( van 10 ) slaapt in een tweepersoonsondertent van onze vouwwagen. Dat is zijn domein en hij geniet ervan.
( de twee oudsten kunnen hier ook slapen als onze plek op de camping niet groot genoeg is voor onze achtpersoons vouwwagen
M.

Jesse_1

Jesse_1

24-05-2009 om 00:35

Hier geen probleem

De eerste avond(en) is het natuurlijk spannend om samen te slapen, maar het went . Ze gaan laat naar bed en zijn dus ook al behoorlijk moe. Zelfde als Rembrand dus eigenlijk.
Kinderen zijn nu 5, 6 en 9 en slapen pal naast elkaar in een 3-persoonstent (passen precies 3 luchtbedden naast elkaar in).
Ik moet hierbij vermelden dat middelste van 6 liefst gaat slapen als hij moe is, maar jongste van 5 van alles een feestje maakt!
Jesse

Nasha 1st

Nasha 1st

24-05-2009 om 20:42

En 's morgens dan?

Zijn ze dan niet extreem vroeg wakker en klieren dan de camping bij elkaar?

Rembrand

Rembrand

24-05-2009 om 20:45

Die van ons slapen langer dan wij

Omdat ze veel later naar bed gaan slapen ze langer dan wij. ( ze zijn nu trouwens 17 en 14, maar dit deden ze ook al toen ze kleiner waren ).
Toen ze kleiner waren kwamen ze wel eens s'ochtends zachtjes de tent in om hun Game-boy te halen en gingen dan lekker voor de tent in het zonnetje zitten Game-boyen.
M.

emmonis

emmonis

24-05-2009 om 21:18

Nasha

Ze gaan idd veel later slapen en slapen uit tot ongeveer 9 uur. Onze kinderen zijn al vanaf 4 en 3 jaar gewend om bij elkaar te slapen. En het is wat de anderen ook zeggen: de eerste avonden wordt er nog geklierd, maar daarna nauwelijks meer. (euh, mag ik dat wel even afkloppen

Ze zijn nu 8 en 7 jaar en wilden vanavond erg graag in de tent slapen. Helaas voor hen mogen ze morgen naar school en gaat het feestje niet door.

Nasha 1st

Nasha 1st

24-05-2009 om 21:25

Eehhh....

ik zie al, jullie hebben kids die zich houden aan de wet "later slapen = later wakker" ... Helaas, wij hebben 3 exemplaren die het niet uitmaakt hoe laat ze naar bed gaa, ze zijn rond de normale tijd wakker....vandaar dus mijn vraag....nu kunnen ze nog wel klieren dan, maar als ze apart liggen, is het al moeilijker om te zien dat je broer of zus wakker is, dus misschien blijven ze dan wel wat langer stil....

Hier ook tweeling :o)

Hier sinds vorig jaar een caravan, je hebt toen nog een hoop ideeen aangedragen Nasha 1st. Nu onze ervaring. We hadden een wat grotere bijzettent voor oudste, paste 3 luchtbedden in. Voor de jongste 2 (tweeling J/M) hebben we een tentje voor in de voortent. Omdat ze met zijn tweetjes ook erg van keten houden en vooral omdat zoonlief 's morgens altijd vroeg wakker is en dan zijn zus ook maar wakker maakt, slaapt sinds kort onze dochter bij haar oudste broer.

We hebben we de grote bijzettent inmiddels ingeruild voor een wat kleiner model, waarin precies 2 luchtbedden passen. Oudste is niet blij haha. Maar dit met het ook op dat we eventueel strak 2 kleine bijzettentjes kunnen neerzetten. Dat tentje in de voortent is handig (passen trouwens ook precies 2 luchtbedden in) maar ook jongste zoon wil graag in een tentje buiten en wat meer ruimte in de voortent is wel zo fijn, vooral als het weer niet mee zit.

Hier dus oudste en een jongere bij elkaar. Ze slapen wel altijd laat in de zomervakantie, dus het uitslapen wordt wel beter in de vakantie, maar vooral jongste zoon blijft een vroege vogel. Nu hij alleen sliep ging hij lief spelen en bleef in de voortent, dat scheelde een hoop heibel 's morgens.

Succes met bedenken.

Groetjes, Pinkelot

Ps: leuek tips van al die tenten met 2 cabines heb ik voorbij zien komen. Wel allemaal vrij zware tenten vind ik, vooral omdat we toch erg moeten opletten met gewicht qua laden, maar wel leuk dat ik in ieder geval weet dat het bestaat.

Nasha 1st

Nasha 1st

24-05-2009 om 22:35

Bijzettent van oudste

is ook een 3 persoons...we hebben al bedacht om deze zomer eens te testen hoe het gaat als 1 van de tweeling bij hem slaapt...Op dit moment zit ik echt in dubio....We hebben mogelijkheden genoeg hoor....Of we laten het nog zoals het nu is, zoon in bijzettent en tweeling bij ons in de caravan....of we gaan de tweeling naar de uitbouw verplaatsen, kijken hoe het dan gaat als ze samen slapen....Of dus zo'n 3 persoonstent (mooiste combi zou zijn, 1 persoon aan de ene kant, 2 personen aan de andere kant en dan zo'n deelbare binnentent als het voorbeeld van emmonis, dan heb je ze echt alledrie apart).....Of nog een bijzettentje erbij voor de tweeling samen.....zucht.....

Ook alleen lukt het

ha ha die van ons is alleen maar die houdt zichzelf ook ongewoon lang wakker in haar eentje als we kamperen. Gelukkig slaapt ze uit. Eigenlijk komt het er meestal op neer dat we ongeveer gelijk gaan slapen en opstaan.
Jonne

Jesse_1

Jesse_1

24-05-2009 om 23:37

Ssssssttttt!

Nasha, onze zoons houden zich er ook niet aan. Maar na een stuk of 3 nachten gaat het toch wel werken hoor! (Aan het eind van de vakantie zaten wij ongeduldig met een krantje 's ochtends voor de tent te wachten tot ze EINDELIJK eens wakker wilden worden voor het ontbijt).
De eerste ochtenden is het veel "SSSSTTTT!" 's ochtends. Ze weten al snel dat ze dan echt heel stil moeten zijn (alleen fluisteren, hardop praten is verboden). Elkaar wakker maken is verboden, wie wakker is komt STILLETJES naar de grote tent om te spelen.
NB gisteravond een verjaardag, dus ze lagen pas op 10 uur in bed en vanochtend alledrie (!) uitgeslapen! Komt wel goed dus
Jesse

Puck2

Puck2

25-05-2009 om 12:38

Niet meer

Onze kinderen (nu 7 en 10) sliepen al jaren samen in 1 bijzettentje, maar de laatste jaren werd het steeds meer klieren. Dit jaar slapen ze dus voor het eerst in een vis-a-vis-bijzettent. Kunnen ze nog wel praten, maar in ieder geval niet meer AAN elkaar zitten. Hoop dat het in de praktijk ook zo werkt zoals ik in theorie heb uitgedacht

flora B

flora B

25-05-2009 om 17:51

Duur

Ik vind het zo duur worden allemaal.
Je betaald in het hoogseizoen op een camping die wij leuk vinden zo 50 euro,dit is voor 2 pers. voor de 3 kinderen ook nog eens 7 euro per dag, en voor elke extra tent willen ze ook nog 6 a 7 euro.......Ik vind dat van de bijzet tent zo belachelijk, de plek is toch al betaald, wat vinden jullie??

reina

reina

25-05-2009 om 18:41

Flora

Ja, het bedrag wat jij noemt is hoog, maar ws zoeken jullie campings op met veel vertier en animatie (?) en daar betaal je (uiteraard) voor. Wij kamperen al járen, maar ik heb nog nooit zo'n hoog bedrag betaald.

Nasha 1st

Nasha 1st

25-05-2009 om 19:44

Bijbetalen voor bijzettent?

Dat heb ik nog niet meegemaakt...meestal is de prijs voor de plek inclusief kampeermiddel en 1 bijzettent....

Puck2

Puck2

26-05-2009 om 09:44

Precies reina

Tja, als je een camping zoekt met zwembad, animatie, luxe sanitair, t.v. en afvoer op je staanplaats e.d. dan is het ook logisch dat je daarvoor de hoofdprijs betaalt. Zeker op populaire campings is het gewoon een kwestie van voor jou 10 anderen die het wel willen betalen dus lekker hoog met dieprijzen. Wij zoeken (net als Reina) kleine campings uit en zijn eigenlijk altijd beneden de 22 euro per nacht kwijt voor een gezin van 4 personen, met caravan, incl. stroom. onze kinderen (7 en 10) vermaken zich daar net zo goed, die zie je de hele dag niet. En idd moet je soms bijbetalen voor een bijzettent, dat vind ik ook wat krom: Als ik de voortent en de luifel ervoor opzet en de kinderen in de voortent laat slapen dan kost me dat niets extra, zet ik niets op en alleen een bijzettent dan moet je extra bijbetalen. Maar ik meen ooit begrepen te hebben dat een campingbaas afgerekend wordt op het aantal kampeermiddelen dat er gestaan heeft en niet op het aantal bezette plaatsen en dat dus 2 tenten op 1 plaats hem meer kost dan 1 megagrote tent. Zoiets was het volgens mij.

Inge M

Inge M

26-05-2009 om 22:03

Bijbetalen hangt niet af van de luxe van de camping

Ik weet niet waar het wel vanaf hangt.
Maar een prijs per plek is het meest logisch (aangenomen dat het om een afgebakende plek gaat). Daarnaast betaal je extra voor personen boven 2, 3 of 4, afhankelijk van de richtlijenen van de camping. Dit is een soort extra bijdrage voor de voorzieningen, zoals douche, zwembad, etc. Deze bijbetalingen komen op elk type camping voor, ook boerencampings.
Er zijn ook campings waar je moet bijbetalen per bijzettent. Dit terwijl je nog steeds samen maar één plek hebt. Het aantal tenten geldt, niet het aantal personen. Soms geldt zelfs beiden. Dit heb ik ook wel op boerencampings gehad zonder extra voorzieningen. In dat geval is het slimmer om te betalen voor twee plekken. Dan krijg je nog waar voor je geld.
Tenslotte zijn er ook campings waar je betaalt per tent. Je mag dan ook meer plek innemen. Er zijn geen afgebakende plekken. Dit vind je eerder in het buitenland dan in NL. Dan is meer betalen voor een bijzettent weer logisch.

Nasha 1st

Nasha 1st

26-05-2009 om 22:19

De campings

waar wij tot nu toe gestaan hebben waren best wel "luxe" campings, en bij allemaal was 1 bijzettent gratis....maar, het is wel ook een overweging, dat het dus kan voorkomen dat we voor de bijzettent(en) extra moeten betalen, dan is 1 bijzettent natuurlijk handiger en voordeliger.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.