Vakantie en uitjes

mpronk
17-09-2010 om 11:27
Sneeuwvakantie duitsland in februari
We denken erover om in feb schoolvakantie naar duitsland te gaan.(voor een vakantie met sneeuw) Wie weet er leuke bungalowparken in duitsland. Graag wel met zwembad. Niet al te ver weg. We denken bijv aan winterberg.
marion

Chippie
17-09-2010 om 14:04
Sneeuwzeker?
Als je sneeuw wilt in februari zou ik niet naar Winterberg gaan. Daar ligt lang niet altijd sneeuw namelijk.

vlinder72
17-09-2010 om 16:43
Maar
mocht je toch naar Winterberg willen gaan. Het park van Landal in Winterberg ziet er erg leuk uit. Wij willen dat park misschien een keer als last minute boeken. Eerst kijken of er sneeuw ligt en dan naar Winterberg gaan. Ik heb wel gehoord dat de piste van Winterberg geprepareerd wordt (geen idee of je dat echt zo noemt) zodat je er altijd kan skieën maar het is natuurlijk veel leuker als alles wit is en niet alleen een kleine piste.

Kari1
18-09-2010 om 11:51
Vakantie met sneeuw
dat kún je in februari in Winterberg vinden, maar dat kan ook net zo goed niet. De kans dat daar (buiten de geprepareerde skihellingen) sneeuw ligt is iets groter dan in Nederland maar niet heel veel dacht ik.
Winterberg is bekend van het skiën maar maar daarvoor wordt op de bewuste hellingen veel moeite gedaan met kunstsneeuw. En ook dat kan niet ongelimiteerd, als het niet koud genoeg is valt er geen kunstsneeuw te maken. Buiten die skipistes ben je volledig aangewezen op de natuur met al zijn ongewisheid. En last minute boeken voor de februarivakantie is ook een flinke gok.
Als je in februari echt in de sneeuw wilt zitten dan zul je verder weg moeten ben ik bang.
Kari

mpronk
18-09-2010 om 17:13
Waar dan wel sneeuw?
Als we landal boeken boeken we ook altijd lastminute. En dan vaak via www.weekendjeweg.nl
Of bungalowspecial. Vaak nog goedkoper dan landal zelf.
marion

IngridT
18-09-2010 om 20:46
Tja, waar dan wel sneeuw?
eehm.....in de alpen?. Zwitserse, Oostenrijkse, Franse of Italiaanse alpen...er is best welkeus!
Ingrid

mpronk
19-09-2010 om 16:26
Vlinder 72
Welk landal bedoel je in de buurt van winterberg?
Ik zie wel een park van center parcs
marionp

vlinder72
19-09-2010 om 19:08
Landal winterberg?
Gewoon Landal Winterberg. Het is een nieuw park. Toevallig heeft mijn zus net een huisje geboekt voor komende zomer. Het park staat nog niet in de gids maar wel op de site. Ziet er echt heel leuk uit. Wie weet ga ik daar wintersport wel leuk vinden. Mijn man wil al jaren op wintersport maar mij lijkt dat niets dus tot nu toe zijn wij nog niet geweest.

mpronk
19-09-2010 om 21:02
Pelle
Wat bedoel je met niet moet gokken op lastminute.
Als je persee naar een bepaald park wilt niet nee. Maar er is ook in de schoolvakanties nog altijd zat te boeken. (ook zelf 1 week voor dat je gaat)
Alleen moet je dan kiezen uit wat er is.
En dan boek ik niet vai landal of centerparcs of roompot zelf. Nee via www.bungalospecials.nl of bungalows.nl of www.weekendjeweg.nl
Maar inderdaad als ik echt naar een bepaald park in duitsland wil in feb dan moet ik wel op tijd boeken.
marion p