Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Snelheid overtreden in duitsland

Hoi,
weet iemand misschien hoe gaat als je in Duitsland bent geflitst? Mijn man heeft vorige week op de weg naar Oosterijk met 140km/h gereden waar op de borden stond maar 40km op de autobahn;ik lees nu dat de boete is 600euro plus 3 maanden de rijbewijs inleveren; hoe gaat het? we moeten in augustus vanaf Keulen naar Mallorca vliegen en ik rij niet.we waren met drie kleine kinderen in de auto vorige week en was 4 uur in de ochtend en geen auto te zien maar ja,hij heeft toch een fout gedaan met 140km/h rijden.
heeft iemand zo een slechte ervaring?wat moeten we werwachten?
alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

06-05-2009 om 10:48

Heu

Heb je een brief in de bus gehad? Of denk je alleen dat je geflitst bent?

Iuliana

Iuliana

06-05-2009 om 12:25 Topicstarter

Tinus

nee, nog geen brief; meestal komt na een paar weken of zelfs maanden.hij had meer briefen in de laaste jaren ontvangen maar voor maar 5 of 7 km te hard rijden;dus was maar 10 euro boeten maar nu voor 100 km te hard zal "kassa" zijn;maar ik ben bang dat hij zijn rijbewijs voor 3 maanden naar Duitsland moet opsturen en ik was benieuwd hoe werkt dat of dat moet ;dus als iemand heeft zoiets meegemaakt of weet precies hoe de regels/wet zijn/is.of waar kan ik opzoeken? mijn man zegt dat hij wacht eerst op de brief;ik ben zeker dat we geflitst waren ;het was donker dus duideljik licht van de flits.
iuliana

Eerst maar eens afwachten

hier wel ooit een boete binnengekregen vanuit Zwitserland. Ik had zelf te hard gereden. Duurde ongeveer zes weken toen de boete op de deurmat lag.

Wel trouwens errug te hard gereden, als ik het even mag opmerken. Honderd km per uur te hard vind ik niet niks. Als er dus geflitst is, zou ik nu wel ff goed gaan uitzoeken hoe dat inderdaad werkt.

groetjes van Purk

reina

reina

07-05-2009 om 07:03

Kwaad!

Beetje o.t., maar ik zou hartstikke kwaad zijn als ik hoorde dat mijn man ergens 140 reed waar hij maar 40 mag rijden en ik zou hem het probleem laten oplossen mocht hij idd zijn rijbewijs tijdelijk kwijtraken, hij heeft zo'n stommiteit uitgehaald, moet hij het maar oplossen ook!

Nou, iets rustiger kan ook wel

De man van iuliana is stom geweest, maar om 'm zo te veroordelen is ook een beetje overdreven....
Wij rijden vaak in Duitsland en zelfs ik (die amper verkeersboetes oploop omdat ik eigenlijk heel keurig rijd) sta soms verbaast over de onverwachte stukjes die opeens opdoemen op brede (soms zelfs 1,5 baans!!!) wegen waar je dan opeens maar 40 mag.
Je kent het wel, van die brede 3 baans wegen waar je om en om mag inhalen. Waar de maximum-snelheid 100 is en soms zelfs 120. Op wegen waar je hier 80 of 60 zou mogen. En dan is er opeens een zijweg waar dus verkeer oversteekt en dan zonder dat je er erg in hebt mag je nog maar 40. Lastig...zeker in het donker. Dan zie je het helemaal niet aankomen....
Ik vermoed dat haar man op zo'n stukje geflitst is...
Hier is zo'n snelheidsbeperkend stukje bij de grens(die er dus niet meer is)...is me ook al een overkomen dat ik daar te hard reed. Maar dat was niet zoveel...
Voorzover ik weet is er niet zoveel aan de hand. Je krijgt een brief en als het de eerste keer is is het alleen een waarschuwing. Zo niet dan is het een verbod voor een bepaalde tijd. Als je alsnog rijd in de tijd van dat verbod dan kan je wéér bedoet worden, behoorlijk zelfs. Je kan in beroep, dan kan je de boel een beetje uitstellen(qua tijd). Ook als je betaald geld dat verbod. Maar de kans dat ze je aanhouden net die ene keer dat je in Duistland rijd is natuurlijk niet erg groot...
Niet meer in Duitsland rijden. Je rijbewijs moet je mee naar een of ander kantoor en je krijgt dan een stempeltje ofzoiets of wordt geresegristreerd en krijg je gewoon terug. Je mag wel in andere landen rijden.
groeten albana

Iuliana

Iuliana

07-05-2009 om 09:10 Topicstarter

Albana

Ik ben zeker kwaad maar wat kan ik doen? die waren 3 banen en op eerste was 40km en op die andere 2 mog 100km/h en mijn man heeft te laat gemerkt dat op de eerste was aan rijden.het was toch 3.00 s'nachts met de baby huilen die andere 2 zeuren dat niet kunnen slapen.we gaan vaak naar Duitsland en zeker in augustus naar Keulen naar vliegveld dan in october weer moet mijn man mij naar vliegveld Dusseldorf brengen dus het verbod komt echt schlecht; ik ben aan denken om te zeggen dat ik was aan rijden; ik heb een rijbewijs sinds 1999 maar nooit gereden dus maakt niet uit of mijn rijbewijs voor een paar maanden kwijt is.ik heb op een andere forum gelezen dat we zullen een brief krijgen een mijn man moet aanwijzen wie aan rijden was(als de foto niet echt duidelijk is maar dan kan ook).over het boete wil niet mer aan denken...zeker over 700 euro en dat komt nu ook slecht voor ons , maar ja kan nu niet anders dan betalen.
bedankt voor jullie berichten.
Iuliana

Ik denk

Dat de flitser alleen flitst als je harder dan 100 km rijdt. Dus dan valt de schade nog mee. 40 km te hard. Het lijkt mij onmogelijk om op banen die naast elkaar liggen een andere snelheid te flitsen.

Iuliana

wees voorzichtig met zeggen dat jij reed. Ik heb ooit van een bevriend agent een fotootje gekregen van mezelf...geflitst en al. En wie zag je overduidelijk achter het stuur zitten....jawel, een lachende purk die té hard reed

Wacht dus eerst maar even af.

groetjes van Purk

Tinus_p

Tinus_p

07-05-2009 om 11:34

Zelluf rijden

Iuliana:
"ik heb een rijbewijs sinds 1999 maar nooit gereden dus maakt niet uit of mijn rijbewijs voor een paar maanden kwijt is."
Mss is dit een goed moment weer eens zelf te gaan rijden. Is sowieso verstandig -stel je voor dat je man onderweg zijn enkel verzwikt of zoiets stoms. Of dat je eens een keer alleen ergens naartoe wil......

femmetje

femmetje

07-05-2009 om 15:10

Filters

sommige flits palen in duistland flitsen je zo duidelijk van voren dat ze je man kunnen zien zitten... dus zeggen dat jij reed heeft in dat geval geen zin.
Mijn man kreeg een boete binnen en hij heeft toen gezegt dat hij het niet was... stuurde ze gewoon de foto op nou daar zat ie hoor met zijn blikje cola aan zijn mond zo onwijs duidelijk dat we maar gewoon betaalt hebben.... hahahah! konden echt niet zeggen dat hij het niet was.
Dus hoop dat het niet zn flitspaal is als je gaat zeggen dat jij reed. want dan gaat die vlieger niet op.
Succes dr mee.

Angela

Angela

07-05-2009 om 17:25

Iuliana

Hoi iuliana,
Ik denk dat je man geflitst is op de A3 tussen Keulen en Frankfurt ter hoogre van het plaats Limburg. Ik denk dat hij dan wordt beboet voor 40 km te hard. Voor vrachtwagens is het daar 40 km max en voor personen auto s 100km.

reina

reina

07-05-2009 om 17:49

Albana

ik vind het verschil tussen 40 en 140 km per uur wel heel erg groot, dus ja, ik zou daar echt kwaad om zijn als mijn man dat deed. En juist als je vaak in Duitsland rijdt moet je weten hoe het werkt. Afgelopen week reden we door Duitsland en werden we regelmatig ingehaald door mensen die veel te hard sjeesden, daar erger ik me aan. Vorige week is mijn zoon nog aangereden door een malloot die als een gek reed, gelukkig liep het goed af. Dat soort dingen praat ik niet goed. Juist als je 's nachts rijdt en helemaal met jengelende kinderen moet je rustig rijden. Maar ik ben vast een zeurpiet wat dat aangaat

Maar wat ik bedoel

Ik ben ook wel met je eens, qua hard rijden betreft...maar je moet het wel zien in de context van de situatie.
En juist in duitsland, waar ik toch bijna wekelijks rijd, kan ik opeens verrast worden door onverwachte stukjes 40 km, waar je ze helemaal niet verwacht!
En vaak ook nog op zéér brede wegen...soms zelfs 1,5 baans (mag je het hele stuk 120/100) en dan opeens woeps om een flauwe bocht 1 bord 60km en een paar meter verderop 40...blijkt er ergens een zijweg te zijn en daarom mag je op die weg dat kleine stukje geen 100 of 120.
Ik kan me goed voorstellen dat je zoiets over het hoofd ziet, zeker als het midden in de nacht is en je jengelende kinderen achterin hebt.
Ik bedoel als ik het soms al bijna over het hoofd zie en ik rijd meestal overdag..en ben toch (al zeg ik het zelf) een keurige rijder wat snelheid betreft...
Ik heb zelfs wel eens dat ik twijfel of ik het nu wel goed heb gezien dat bord??? En weet soms zelf ook niet zo goed óf ik wel zo hard in de remmen moet...(lijkt me ook onverantwoord).
Een echte standaard reactie heb ik nog niet eens ontwikkeld, meestal doe ik maar zo'n beetje wat de anderen om mij heen ook doen...
Dus zo kan het voorkomen dat je dus 140 rijd waar je 40 mag. Je rijd op zo'n 120 weg en rijd 140 (kan als het donker is toch?)en mist dat bord van 60 ....en opeens schrik je je een hoedje van de flits...
Het is niet zo dat die man van iuliana 140 reed door een woonwijk...dat lees je ook in haar stukje.
Als dat het geval was geweest..dan had ik 'm van harte die boete+rijontzegging gegund...en zelfs iualiana de ellende van d'r chauffeur moeten missen.
Maar dat is niet het geval...
Ik denk trouwens net als hierboven al werd gezegd dat het een boete wordt van 40km p.u. te hard. Dus dan valt de schade op zich nog mee...
groeten albana

Iuliana

Iuliana

08-05-2009 om 11:42 Topicstarter

Angela

Jij hebt gelijk;het was in Limburg op A3 tussen Keulen en Frankfurt.Nu hoop ik dat krijgen we voor maar 40 km te hard rijden.

Een 3 baans

Een 3-baans weg waarbij je tegemoet komend verkeer hebt en om en om de middelste baan mag gebruiken...(om in te halen dus). Meestal mag je op de rechterbaan 100 en op de middelste 120.(kan ook anders zijn, staat aangegeven).
Komen in Duistland veel voor...in ieder geval wel in de deelstaat waar wij vlakbij wonen. Ik heb ze ook wel eens gezien in andere landen (Hongarije, Kroatïe, Slovenië, Italïe geloof ik ook..), maar in Nederland nog nooit.
groeten albana

Een combi

Ziet het er verder net zo uit als die 80 km wegen hier? Zijn er veel zijwegen? Of is het meer zoals hier een autoweg?
-Een combi van autoweg en 80km weg. Ze zijn breder dan hier de 80km en meestal gedeeltelijk wel vangrail aan de zijkanten.
-Nee zijwegen zijn sporadisch, meestal is er ergens ook een parallelweg voor langzamer verkeer.
-Het om en om gebruiken van de middelste baan wordt écht wel erg goed aangegeven en het stuk waar je niet in mag halen (voor jouw kant op dat moment) heeft meestal dan ook dubbele katte-ogen in de weg...en de ruimte ertussen is ruim. Dus mócht je niet goed opletten wordt je alsnog gewaarschuwd van het kabaal van die katte-ogen.
groeten albana

Tinus_p

Tinus_p

09-05-2009 om 12:37

3-strookswegen (ot inmiddels)

Pelle:
'Ik begrijp het nu, Pelleman en ik dachten dat die middelste baan gewoon over en open is voor beide kanten. Pelleman vond het helemaal niks totdat ik zei dat het veiliger is dan de 80 km wegen hier. Je moet alleen inschatten of ze aan de andere kant gaan inhalen."
Dat soort wegen bestonden wel (iig in België, in NL waren ze er nooit of nauwelijks), en vziw bestaan ze nog steeds in oost-europa.
Het was natuurlijk een goedkope manier om te proberen een provinciale weg (met snel- en langzaam verkeer) wat op te waarderen: Via de middenstrook kan een snellere auto trager vracht- en landbouwverkeer inhalen. Die constructie is structureel ONVEILIG; onveiliger dan 2-strooswegen, juist omdat de middenstrook suggereert dat je veilig kunt inhalen, maar je snel verkeerd inschat of een tegenligger dat ook doet. Zeker als het druk is.

De constructie die Albana noemt (afwisselend 1- en 2-stroken per rijrichting) komt bijzonder veel voor, in NL eigenlijk alleen bij stoplichten, maar in het buitenland bijvoorbeeld ook bij hellingen: Bergaf is dan 1-strook, maar bergop 2, zodat auto's niet gehinderd worden door traagklimmende vrachtwagens.

Dat heeft niets meer te maken met de situatie van iuliana, die ik me ook herinner (ik ben daar 1 keer geweest: de A3 is een oude snelweg met steile hellingen; op het betreffende stuk mogen vrachtwagens maar 40 de bergaf om te voorkomen dat ze door hun remmen heengaan -hetzelfde geldt voor auto's, maar die mogen 100. Overigens zou hetzelfde geen gek idee zijn voor de A27 in België, waar ik vorige zomer ook een soort duikvlucht maakte richting Verviers....

Iuliana

Iuliana

14-05-2009 om 11:31 Topicstarter

Brief uit duitsland ontvangen

vandaag hebben we de brief voor te hard rijden; ik snap bijna niks van(ik praat geen Duits) maar met de hulp van een woordenboek begrijp ik dat mijn man moet een formulier invullen en terug sturen;staat niks over hoeveel moeten we betalen of over de rijbewijs; wat ik kan begrijpen is dat hij heeft met 134 km/h gereden waar was 100km dus 34 km te hard.ik hoop dat heb ik goed begrepen; nu wacht ik tot vanavond tot mijn man thuis komt om alles te lezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.