Vakantie en uitjes

Sanne
18-07-2012 om 21:49
Spoed: wat voor basis etensspullen mee?
Om gescheiden te houden van mijn bovenstaande draadje nog een aparte vraag:
Wat nemen jullie altijd als basisdingen mee (voor ontbijt, lunch, avondeten), dus: zout, peper, thee, koffie, zoetjes en ....??
Of kopen jullie alles/veel ter plekke?

marie
18-07-2012 om 22:03
Zoet beleg
Ik maak meestal een boodschappenkrat vol met hagelslag, jam, pindakaas, koffie, suiker, zoetjes, zout, peper, thee, theedoeken, keukendoeken, vaatdoekjes, paar wc-rollen, crackers, rijstwafels, pasta, rijst, paar blikjes groente en wat we vergeten zijn (meestal zout/peper) kopen we daar ter plekke.
Trouwens wie zegt dat je naar de supermarkt op het park moet? Je bent met de auto, dus je kunt ook even naar het dorp of de stad in de omgeving rijden en daar boodschappen doen.

amk
18-07-2012 om 22:36
Uitje
ik heb ook een krat mee met van alles net als Marie, maar het bezoek aan een buitenlandse supermarkt zien wij als een uitje.
Ben vorig jaar 2uur in de super geweest om in te slaan in Engeland, geniet er nu nog van. Het was goed dat we met de auto waren.

Moppeke
19-07-2012 om 12:43
Carrefour
Dat vind ik altijd een uitje Maar dat is niet je vraag.
Net als mijn voorgangers heb ik ook altijd een krat waar suiker, koffiemelk, koffie, zoet broodbeleg, boter, bakboter, vaatwasmiddel, afwasborstel, schoonmaakdoekjes, rijst, pasta, satesaus kruiden, en olie in zit.
Ook bedenk ik altijd wat ik de eerste paar dagen zou willen eten en neem dan bv ingredienten mee om een pan nasi te maken. Bij ons gaat ook de koelbox mee met frisdrank, bakboter, vleeswaren enz., zodat je niet gelijk naar de winkel hoeft maar het weekend makkelijk doorkomt.

Ilva
19-07-2012 om 13:48
Meenemen
Blikken soep, pasta en pastasaus, pindakaas, hagelslag, aanmaaklimonade, houdbare melk (vind ik zelf smerig maar manlief en kinderen vinden het wel lekker), broodjes, rijst, thee, zoetjes, zout, peper, kruiden, olie, wat frisdrank. Gewoon wat simpele dingen voor de eerste dagen en daarna boodschappen doen. Inderdaad het is ook een uitje. Wij gaan weer naar het zelfde plekje als twee jaar geleden en dacht vanochtend ineens: oh jee, die parkeergarage bij die supermarkt daar is heel smal en we hebben nu een hele grote auto, hoe zal dat gaan. Maar goed, daar vinden we wel een oplossing voor.
Fijne vakantie!

Iris
19-07-2012 om 14:41
Ik neem mee...
Ook aanmaaklimo, nasikruiden, zakje satesaus, kant en klaar gedroogde boerenkoolstamppot en rookworst, harde gedroogde cervelaatworst, appelstroop, hagelslag, rijstwagels, cup-a-soup, wat theezakjes, koffiemelk en pannekoekenmix. Hangt en beetje af welk land we gaan. Meestal Engeland. Dus dingen die je daar niet of moeilijk kan kopen.

margje van dijk
19-07-2012 om 14:56
Minimaal
Wij moeten altijd wel erg passen en meten om alles in de auto te krijgen, dus ik neem zo mogelijk nooit te veel mee.
Vroeger nam ik vrijwel geen eten mee, maar wat ik in de loop der jaren geleerd heb: het is wel heel erg lekker als je 1 warme maaltijd bij je hebt voor de eerste dag. (in de tijd dat we dat nog niet deden hadden we soms toch geen puf meer om direct ergens uit eten te moeten, en bovendien kon soms ook helemaal niet). Dus ik heb 1 pak pasta (liever nog couscous, want neemt minder ruimte in), iets van saus, een ui, knoflookteen, paprika en een kleine ijsbergsla of zoiets, en een droge worst om erdoor te doen. Meer niet, want je gaat toch direct de volgende dag boodschappen doen en dan koop je genoeg.
Ik neem ook een paar vaste kruiden mee (een potje van mijn eigen favoriete kerriepoeder, een potje van m'n favoriete sambal, zout en peper, een doosje bouillonblokjes. Niet veel meer dan dat). Een pak koffie, en als het past een flesje wijn voor de eerste avond
Ook neem ik een beginset broodbeleg mee, want dat kan je ook onderweg al gebruiken. Een mini-potje pindakaas om af te kicken (hoewel ik de echte mini-potjes niet meer kan vinden bij de supermarkt, zijn die eruit of zo). Een tube Fred-En-Ed chocoladepasta. Een miniflacon honing. Een klein potje jam.
En dan verder voor onderweg nog crackers, koekjes, een zak wortels (altijd een hit hier), krentenbollen, iets te snoepen, een thermoskan koffie en heel veel water. Evt nog zo'n droge worst, of een stuk kaas. (Tijdens het rijden hebben we eerst meestal zoete trek, maar later juist hartige trek). En brood (om zelf te smeren) of (als ik er tijd voor had om ze te maken) een grote zak gesmeerde broodjes.
Wat ook heel lekker is onderweg: een gekookt eitje. Ik kook de eieren en zet ze weer terug in hun doosje. We zijn met 5, dus in het 6e vakje doe ik wat van die scheurzakjes met zout (van de kantine van m'n werk . Ook een heerlijke opkikker tussendoor.
Op die manier komen we dus de eerste dag wel door, en daarna gaan we meteen ter plekke boodschappen doen!
Margje

Vera*
19-07-2012 om 19:44
Wij hadden dit jaar alleen soep, een paar pakken sap, koffie, thee, blik bonen en satesaus mee plus de restjes uit de koelkast (in de koelbox). Wij vinden de supermarkt altijd weer een uitje en zelfs de kinderen (15 en 13) vinden het leuk.
Ik moet er niet aan denken om een week lang houdbaar te moeten eten.

Silone
19-07-2012 om 20:16
Heb je
een huuraccomodatie? In dat geval nemen wij eigenlijk niets mee. Eten/drinken voor onderweg, fles ranja, wat zoutjes voor 's avonds. Als je al op de plek van bestemming bent bij het avond eten dan ook de eerste maaltijd, anders onderweg warm eten. De volgende ochtend broodjes kopen op de camping met een kaasje of jam, daarna boodschappen doen, leuk!
Neem je een eigen caravan of vouwwagen mee, dan zou ik wel houdbare spullen meenemen geloof ik.

Manda Rijn
19-07-2012 om 22:39
Hier een krat
met wat spullen voor de 1e dagen. Op de heenweg hebben wen ergens een huisje met eigen keuken, dan eten we soep en halen we ergens onderweg een stokbrood.
Peper, zout, olie, nutrilon, keukenrol, fles cola, pak sap, soep in zak, handzeep, afwasmiddel + sponsjes, hagelslag, wc papier, pakjes sap, pak koekjes, fles wijn, biertje, biotex.
En ook een weekendtas met kleren voor de 1e nacht, toiletspullen en dit jaar moet ik niet mijn oplader voor mijn mobiel vergeten. Oh ja ik moet nog een sudoku kopen, dat vind ik de rest van het jaar vreselijke tijdverspilling maar op vakantie kan ik dat heerlijk uren doen.

Elisabeth B.
19-07-2012 om 22:40
Basis
Ik neem altijd mee peper, zout, suiker en theezakjes. Op wintersport nog vaatwasmachine tabletten, die krijgen we daar altijd te weinig. De rest koop ik ter plekke.

Manda Rijn
19-07-2012 om 22:41
En waar is die kleine
waterkoker nou ???? Ik kan dat verrekte ding nergens vinden, het is super handig namelijk.
Oh ja ik heb wel de 2 muggenlampjes en de wespenzak al ingepakt.

IngridT
20-07-2012 om 12:37
Zo weinig mogelijk
Spullen om de eerste avond te overleven (idd pasta, tomatensaus. Zoiets. Of met blikjes tonijn of zo) Fles wijn. Fles limonadesiroop.
En dan qua proviand eigenlijk alleen maar wat basic kruiden en een paar pakken hagelslag/vlokken en zo (daar worden de kinderen toch altijd erg blij van) Rol wc papier is ook altijd wel handig.
Ik moet er echt niet aan denken om een hele vakantie te overleven op blikspul vanuit nederland. Niets gezelliger dan een lokale supermarkt onveilig maken & een beetje avontuurlijk koken. Thuis is boodschappen doen een klusje, op vakantie is het een familie-uitje. Gezellig!
Ingrid

Chippie
20-07-2012 om 22:40
Hier...
Ik neem mee (voor onderweg en eerste dag): 2 pakken water, 2 pakken jus d'orange, fles ranja, fles cola, zak gesmeerde broodjes, komkommerplakjes en tomaatjes (heerlijk op de broodjes), gehaktballetjes, fruit, liga's, nootjes (of andere hartige snackes), paar snoepjes. Ik neem altijd snoetenpoetsers, vuilniszakken mee.
Meestal eten we op de camping iets. Voor de zekerheid gaat er een grote zak soep mee.Voor de volgende morgen: crackers ( (just in case er geen bakker open is op zondagmorgen), hagelslag/hazelnootpasta/stuk kaas/jam/boter (als ik dan toch de ontbijtspullen meeneem, dan maar alles).
Alles gaat in 1 krat waar ik makkelijk bij kan (omdat we hem ook voor onderweg gebruiken). Die krat vul ik aan met theedoeken, wasmiddel, kruiden, maar ook weleens wraps, kruidenmix, lekkere sladressing (maak ik altijd zelf, behalve op vakantie...). Ons standaardmenu op vakantie is: pasta met verse rode tomaten van de markt, wraps met beef en paprika, grote salade met stokbrood en iets van vlees (soms van BBQ), rijst met kerrie pretje of Thaise curry en uit eten (best vaak). Wat eten jullie zoals op vakantie!?

Rosa van der Zanden
21-07-2012 om 15:03
Hier
Het meeste koop ik ter plekke, wat ik aan basis meeneem is olie, peper zout, beetje meel (uiensoep), vegabouillonblokje, lucifers, afwasmiddel, vuilniszakjes en van die dichtbindclips. Voor onderweg nutella, pindakaas, brood, flesjes water, fruit en chips. Eventueel nog een pak pasta en een pak gezeefde tomaten en een uitje voor pasta of soep op de eerste dag.
Als we de tent hebben staan gaan we boodschappen doen.
Rosa van der Zanden

Annet
21-07-2012 om 16:36
Ons basisspul
kruiden, fles wijn, minipakjes jam, chocopasta, pindakaas (beleg dat in de ochtend gelijk nodig is, ik neem gewoon mee wat ik thuis heb staan), goede ketjap, chilisaus, alles wat in de koelkast staat, nootjes, zakje pannekoekenmix, en alles wat toevallig handig lijkt of op moet.

Dineke69
25-07-2012 om 16:15
Bami!
Wij hebben op vakantie vaak zin in Bami, en laat dat nu bijna niet te vinden zijn in belgie en duitsland en misschien meer landen, merkten wij.
Dat nemen wij dus mee, met aanmaaksatesaus. Groente en vlees vind je altijd wel.

Vic
25-07-2012 om 20:18
Vliegvakantie
We gaan dit jaar vliegen dus ik neem alleen een pak koffie + filters, zoetjes en koffiecreamer mee. Vooral dat laatste is echt Nederlands en vaak niet te krijgen in andere landen. De afgelopen jaren zaten we in een hotel (autovakantie), dus dan neem ik ook niet veel meer mee dan bijv. een pak evergreens. Vroeger ben ik wel naar huisjes/stacaravan geweest en dan nam ik alle aangebroken verpakkingen mee die ik op moment van vertrek in huis had, misschien eens een pak pasta maar echt niet veel.